FIFA 16 | Review
Τοποθετώντας το δισκάκι και περιμένοντας καρτερικά την εγκατάσταση του παιχνιδιού, διαφορετικά συναισθήματα και σκέψεις κυριαρχούσαν στο μυαλό μου. Από τη μία ενθουσιασμός για το νέο κεφάλαιο της σειράς, τις αλλαγές που θα περιλαμβάνει (και φυσικά τον νέο Ολυμπιακό για να κοροϊδεύουμε κανέναν γερμανό online) αλλά και προβληματισμός για τον αν η EA και φέτος καταφέρει να προσθέσει μικρές ακόμη πινελιές που θα κάνει την πετυχημένη συνταγή του FIFA 15 λίγο καλύτερη. Οι αλλαγές στο FIFA 16 είναι αρκετές, χωρίς ωστόσο να είναι όλες καλοδεχούμενες.
Κοιτώντας στο παρελθόν θα παρατηρήσετε ένα ενδιαφέρον μοτίβο. Το FIFA 11 ήταν γρήγορο, το FIFA 12 έγινε πιο αργό, αλλά ήταν αρκετά αργό και έτσι το FIFA 13 έγινε πιο γρήγορο. Βέβαια, ίσως το FIFA 13 να παραήταν γρήγορο, οπότε το FIFA 14 έγινε αργό για να ενισχύσει την τακτική και την τεχνική ικανότητα. Έλα όμως που εν τέλει και αυτό ήταν αργό, έτσι η ΕΑ πήρε την απόφαση να κάνει το FIFA 15 (καθίστε παρακαλώ)… πιο γρήγορο! Μαντέψτε η αγαπημένη μας εταιρία με εμφανή διπολική διαταραχή τι επέλεξε να αλλάξει στο φετινό παιχνίδι.
Καλά μαντέψατε αγαπητοί αναγνώστες. Το FIFA 16 έγινε εμφανέστατα πιο αργό σε σχέση με το FIFA 15 που χαρακτηρίζονταν από τον πολύ γρήγορο ρυθμό του και ευνοούσε κυρίως τους δυνατούς και γρήγορους τρόπους παιχνιδιού. Πολλοί θα ξενιστούν και φέτος από αυτήν την αλλαγή, αφού ίσως αυτή τη φορά το παιχνίδι να έχει παραγίνει αργό (για να καταφέρει του χρόνου να το κάνει πιο γρήγορο λογικά) σε σημείο εκνευρισμού. Όλο το gameplay φέτος βασίζεται στην σωστή εναλλαγή των πασών μεταξύ των παικτών ιδιαίτερα στην περιοχή του κέντρου, με το παιχνίδι να ευνοεί ιδιαίτερα τις γρήγορες πάσες με την πρώτη επαφή.
Και μιας και η κουβέντα έφτασε στις πάσες πρέπει εδώ να αναφερθούμε στην πιο δυναμική AI που έχει πλέον ενσωματωθεί στην άμυνα του παιχνιδιού. Οι αμυντικοί πλέον καλύπτουν πιο έξυπνα τους χώρους, ενώ τις περισσότερες φορές αντιλαμβάνονται τις μακρινές κάθετες πάσες (με το Δ ή το Υ ανάλογα την κονσόλα) και κινούνται αυτόματα προς την μπάλα μην αφήνοντάς την να κινηθεί στον κενό χώρο και να γίνει διεκδικήσιμη από τον επιθετικό. Ακόμα ωστόσο και αν επειδή οι αμυντικοί σας δεν καταφέρουν να κινηθούν στην πορεία της μπάλας και να την σταματήσουν, η πιο επιθετική AI των τερματοφυλάκων θα κάνει τον goalkeeper να μαζέψει την μπάλα -αν βρίσκεται εντός περιοχής- ή να την διώξει πλάγια -αν βρίσκεται εκτός. Αυτό που δεν διορθώθηκε όμως, αλλά έγινε ακόμη χειρότερο είναι η αυτόματη αλλαγή των παικτών. Μπορεί να χρειαστούν μέχρι και 3-4 διαφορετικές εναλλαγές παικτών για να πάρετε τον έλεγχο του παίκτη που θέλετε, αφού το παιχνίδι πολλές φορές αρνείται πεισματικά να σας δώσει αυτόν που μπορεί να κλέψει την μπάλα ή να έχει καλύτερη θέση για σουτ.
Συνεχίζοντας την ανάλυση στο νέο passing system, μπορεί οι overpowered κάθετες μπαλιές να είναι αρκετά πλέον αδύναμες (χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά ότι δεν είναι απολύτως χρήσιμες για την τελική σας πάσα ή σε περιπτώσεις αντεπίθεσης), η EA έχει ενσωματώσει την νέα Bullet Pass στο FIFA. Πρακτικά, πατώντας το Α/Χ και το RB/R1 ο παίκτης σας θα κάνει μία πολύ δυνατή πάσα κατευθείαν στον παίκτη που θέλετε χωρίς να χρειαστεί να ρυθμίζετε δύναμη και τα λοιπά. Το πρόβλημα με την εν λόγω πάσα είναι ότι ο παίκτης που θα την υποδεχθεί θα πρέπει να έχει πολύ καλό έλεγχο της μπάλας στα στατιστικά, που πρακτικά την καθιστά άχρηστη αν επιλέξετε μία ομάδα μικρών δυνατοτήτων όπως τον Παναθηναϊκό (χοχοχοχο).
Ως συνέπεια όλων των παραπάνω, το παιχνίδι πλέον έχει γυρίσει σε μία μεγάλη μάχη διατήρησης της κατοχής και στην κυριαρχία στον χώρο του κέντρου. Το νέο σύστημα της EA για ντρίμπλες χωρίς την μπάλα ενισχύει ακόμη περισσότερο την διατήρηση της κατοχής, και σε συνδυασμό με το αρκετά δύσκολο κλέψιμο της μπάλας από τα πόδια του αντιπάλου κάνουν το αμυντικό παιχνίδι ένα παιχνίδι υπομονής. Υπομονής και κάλυψης χώρων ώστε να μην επιτραπούν ορισμένες πάσες και την καίρια επέμβαση σε μία κακή μεταβίβαση. Μπορεί να ακούγεται καλό, αλλά στην πραγματικότητα είναι ιδιαίτερα κουραστικό για τον παίκτη που αμύνεται, ιδιαίτερα αν ο αντίπαλος έχει καλή κυκλοφορία και δεν πουλάει εύκολα την μπάλα.
Οι βασικές αλλαγές σε επίπεδο gameplay συνοψίστηκαν στις προηγούμενες παραγράφους. Υπάρχουν μερικές πινελιές για την καλύτερη παρουσίαση και καλά του παιχνιδιού, που μπορεί τις πρώτες φορές να είναι ωραίες, όπως πχ η άσπρη γραμμή που μένει από το σπρέι στο χορτάρι για μερικά λεπτά ή το ότι οι παίκτες μπορούν μετά τα γκολ να τρέξουν στους κάμερα μαν και να κάνουν πανηγυρισμό στις κάμερες. Γιατί το community του FIFA ήταν παράδειγμα προς μίμηση που έλλειπαν άλλες 2-3 καγκουριές για να πανηγυρίσεις ένα γκολ πέρα από το να αναγκάζεις τον αντίπαλο online να βλέπεις 3 φορές το ριπλέι.
Κατ τ’ άλλα μικροαλλαγές υπάρχουν και στο manager mode και στο Ultimate Team, με την μεγαλύτερη προσθήκη να αποτελεί το FUT Draft για το δεύτερο. Στο FUT Draft καλείστε να φτιάξετε μία ομάδα από 5 τυχαίους παίκτες για κάθε θέση (επιλέγετε μόνο έναν και δεν μπορείτε να αναιρέσετε την επιλογή σας) και τίθεστε αντιμέτωποι σε μίνι τουρνουά 4 ματς, από τα οποία αν βγείτε νικητής παίρνετε μεγάλα βραβεία για την δική σας ομάδα. Στο manager mode αξίζει να αναφέρουμε την δυνατότητα να παίζετε Φιλικά Τουρνουά Προετοιμασίας κατά την θερινή μεταγραφική περίοδο ώστε να δοκιμάζετε όλα τα νέας σας αποκτήματα, αλλά και να διεκδικείτε και έπαθλα αν βγείτε νικητές από αυτά ενισχύοντας το μπάτζετ σας σημαντικά (7-10 εκατομμύρια!)
Κλείνοντας σιγά σιγά με τις προσθήκες στο περιεχόμενο, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως το FIFA 16 περιλαμβάνει για πρώτη φορά και Γυναικείες Εθνικές Ομάδες, λίγες σε αριθμό μέχρι στιγμής αλλά αποτελεί θετική και αρκετά ενδιαφέρουσα προσθήκη. Η αλήθεια είναι πως το γυναικείο ποδόσφαιρο στο FIFA είναι αρκετά πιο διασκεδαστικό γιατί οι γυναίκες είναι ταγάρια και δεν μπορούν να κάνουν κοντρολ ούτε με αίτηση (σορρυ γκερλζ) και έτσι υπάρχει πιο γρήγορος ρυθμός και ευκολότερη απώλεια κατοχής με το παιχνίδι να γίνεται πολύ πιο ανάλαφρο και διασκεδαστικό. Αξίζει να σημειώσουμε πως τα γυναικεία σώματα έχουν πλήρες motion capture και φυσικές, κάτι που πρέπει να αποδώσουμε στις θετικές κινήσεις της ΕΑ, που δεν αρκέστηκε να χρησιμοποιήσει τα animation των ανδρών.
Τα γραφικά παραμένουν στα επίπεδα του περσινού τίτλου, με ίσως κάποιες μικρές βελτιώσεις στα μοντέλα των παικτών και στα animation αυτών. Κατα τ’ άλλη η μηχανή γραφικών καταφέρνει να σταθεί ακόμη πολύ καλά και φέτος, με τις εποχές ωστόσο να κρίνουν επιτακτική την περαιτέρω βελτίωση του οπτικού τομέα του παιχνιδιού, ιδιαίτερα μετά την δυναμική επιστροφή του PES. Οι Martin Tyler και Alan Smith φέτος έχουν ακόμη περισσότερες φράσεις, ίσως περισσότερες από ποτέ άλλοτε.
https://youtu.be/AfeDwkIaHNY
Συνοψίζοντας; Ναι, το FIFA 16 είναι καλό. Καλύτερο από το FIFA 15; Ανάλογα πως το δει κανείς. Η EA έκανε σίγουρα μερικά καλά βήματα εμπρός βελτιώνοντας μερικά σημεία που το FIFA 15 χώλαινε (βλέπε AI τερματοφύλακα), αλλά ο παγωμένος ρυθμός και το κουραστικό αμυντικό παιχνίδι αναμονής και υπομονής θα κουράσει πολλούς, μαζί με εμένα. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να κατεβάσετε το δωρεάν demo και αναλόγως τις εντυπώσεις σας να αποφασίσετε αν πρέπει να προβείτε στην αγορά του τίτλου.