Syberia (PS3, Xbox 360)

Αν έχετε παίξει το Syberia σε PC σταματήστε το διάβασμα. Εδώ θα ασχοληθούμε με το port της Nordic Games σε Xbox 360 και PS3.

Για όσους δεν ξέρουν, το Syberia είναι από τα παιχνίδια που έχουν γράψει ιστορία στο pc gaming, το γενικότερο gaming και ειδικά το είδος των adventures. Τέκνο του Benoît Sokal και της Microïds, πρόκειται για ένα άρτια σχεδιασμένο και ενδιαφέρον παιχνίδι από κάθε άποψη. Ίσως τα λέω και λίγο ρομαντικά, αλλά έστω. Μιλάμε για ένα τίτλο του 2002 που κάνει τα περισσότερα σημερινά “adventures” να κλαίνε στην όψη του. Σκέφτηκα κι εγώ, ωραία ευκαιρία να ξαναπαίξω Syberia, το παιχνίδι τα σπάει.

Στην ιστορία πρωταγωνιστεί η Kate Walker, μια ανερχόμενη δικηγόρος που πάει από τις Η.Π.Α στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη γαλλική Valadilène για να τελειώσει την εξαγορά του εργοστασίου automatons της Anna Voralberg. Η τελευταία έχει πεθάνει οπότε η Kate ξεκινάει να βρει τον Hans, αδερφό της Anna και τελευταίο νόμιμο κληρονόμο του εργοστασίου. Τι είναι τα automatons; Σκεφτείτε ρομποτοειδή που λειτουργούν κυρίως με ελατήρια και ατμό χοντρικά. Το χωριουδάκι είναι γεμάτο τέτοια και οι κάτοικοι τα χρησιμοποιούν σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους. Εκεί θα ψάξουμε, θα συζητήσουμε με τους διάφορους χαρακτήρες, θα λύσουμε λογικά σχεδιασμένους γρίφους και θα νιώσουμε συναισθήματα που λίγα παιχνίδια προκαλούν.

Για να ξεκινήσουμε την κριτική του port, πρέπει να σκεφτούμε πως τεχνικά ο κλασσικός τίτλος μοιάζει με ρυάκι. Τρέχει ομαλά, τα γραφικά ταιριάζουν απόλυτα, δεν υπάρχουν κολλήματα και όλα πάνε ρολόι μέσα σε καλοσχεδιασμένα και προσεγμένα γραφικά ενώ ντύνονται από χαλαρούς ήχους και ομιλίες.

Η μεταφορά της Nordic Games παίρνει όλα αυτά τα όμορφα πράγματα και τα περνάει από τον τρίφτη. Τα γραφικά αν και πέρασαν ένα εμφανές remaster, εισήχθησαν σκιές και φωτισμοί, είναι άσχημα. Τα επιπλέον πολύγωνα φαίνονται χοντροκομμένα, οι σκιές δε λειτουργούν καθόλου σωστά ενώ τα περισσότερα animations χάνουν frames και είτε κολλάνε ή “σπάνε”. Ο ήχος μια από τα ίδια. Δεν είναι καλύτερος σε ποιότητα και πάλι έχουμε σπασίματα.

Αλλά όλα αυτά ξεπερνιούνται, έχουμε να εξερευνήσουμε έναν πολύ ενδιαφέρον κόσμο και αρκετούς ωραίους χαρακτήρες. Εκεί που το παιχνίδι χάνει τη μάχη είναι ο χειρισμός. Ενώ περίμενα ένα point-n-click adventure, δεν έχουμε δείκτη. Αν η Kate πάει κοντά σε ένα hotspot και το κοιτάξει σωστά και υπερβεί το εμπόδιο που λέγεται “κακοσχεδιασμένα hotspots από τη Nordic” τότε ίσως και να δει ένα εικονίδιο. Και αν πατήσει 2-3 φορές το κουμπί ίσως και να καταφέρει να το ενεργοποιήσει. Τραγικές καταστάσεις. Τι άλλο… οι περιοχές που μπορούμε να πάμε έχουν περιοριστεί, σαν κάποιος να τράβηξε γραμμές σκεπτόμενος “ως εδώ θα πας, εκεί δε χρειάζεται, και κάπου εδώ θα έχει τη μετάβαση στην επόμενη σκηνή” και μετά πήρε αυτές τις γραμμές και τις έδωσε για fine tuning σε ένα χάμστερ. Από αλλού μπαίνεις στη σκηνή, αλλού πρέπει να πας για να βγεις. Ορισμένες γωνίες παγιδεύουν την Kate και χρειάζονται σβούρες για να βγει. Αλλά έχει και καλύτερο. Ορισμένες σκηνές λείπουν εντελώς! Για παράδειγμα στην αρχή, το μέρος του δρόμου με το φούρναρη δεν υπάρχει καν στην έκδοση για PS3 και Xbox 360!

Για να μην το τραβήξουμε κι άλλο, η μεταφορά είναι κάκιστη. Με κάποιο τρόπο η Nordic κατάφερε μέχρι και τους υπότιτλους να αντιγράψει λάθος, καταστρέφοντας μια ευκαιρία να διαδοθεί ένα τόσο αξιόλογο παιχνίδι. Παίξτε την PC έκδοση.

Αφιέρωμα στον Benoît Sokal

 

Syberia

4.5

Βαθμός

4.5/10

Θετικά

  • Λέει Syberia

Αρνητικά

  • Κακό port από κάθε άποψη

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.