FIFA 14

Έφτασε η ώρα που, κάθε χρόνο, λίγο πριν τα μεγάλα blockbusters φτάσουν στα ράφια των καταστημάτων έχουμε την ετήσια… δόση αθλητικών παιχνιδιών. Στο review αυτό θα ασχοληθούμε με ένα εξ αυτών -και σε περίπτωση που δεν το πήρατε χαμπάρι, παρά την επικεφαλίδα και τις εικόνες-, το FIFA 14.

Τα τελευταία χρόνια η EA και το FIFA έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις και τις καρδιές των παικτών, θεσπίζοντάς το στον θρόνο των ποδοσφαιρικών παιχνιδιών, εκθρονίζοντας το Pro Evolution Soccer που είχε στρογγυλοκαθίσει εκεί μέχρι το 2010. Έτσι, η EA βρισκόταν σε μία ιδιαίτερη και δύσκολη θέση: έπρεπε να πάει το franchise ένα βήμα πιο μπροστά, διατηρώντας το παράλληλα μπροστά από το PES, που κάνει φιλότιμες προσπάθειες να χτυπήσει το FIFA -αποτυχημένα βέβαια.

Το FIFA 14 είναι αυτό ακριβώς που οι περισσότεροι από εσάς περιμένατε. Ένα ανανεωμένο FIFA 13, με μικρές βελτιώσεις και -φυσικά- τις νέες μεταγραφές των ομάδων. Ωστόσο, το φετινό FIFA χαρακτηρίζεται από λιγότερες αλλαγές σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους. Στο FIFA 12 είχαμε την προσθήκη της Impact Engine που ζωντάνεψε κατά πολύ το gameplay, στο 13 είχαμε το First Touch που προσέδωσε αρκετά μεγάλο ρεαλισμό, και στο παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες έχουμε μια βελτίωση όλων αυτών.

fifa14_006

Ναι, το FIFA 14 είναι κυριολεκτικά ένα βελτιωμένο FIFA 13. Βελτιωμένη Impact Engine, βελτιωμένο First Touch control, βελτιωμένα physics, βελτιωμένη τεχνητή νοημοσύνη. Η μόνη προσθήκη που έκανε η EA είναι η εισαγωγή του Match Day (για όσους δεν έχουν επαφή με το περσινό παιχνίδι, ανάλογα της απόδοσης του παίκτη in-real-life, η EA ανεβάζει λίγο τα στατιστικά, μιας και είναι πιο “φορμαρισμένος”) σε όλα τα modes, άντε και το co-op seasons που σας επιτρέπει να ριχτείτε στην online μάχη μαζί με έναν συμπαίκτη. Αλλά εδώ που τα λέμε, πόσο μπορεί να βελτιωθεί ένα σχεδόν ρεαλιστικό ποδοσφαιρικό παιχνίδι, σαν το FIFA 13;

Με τις ανανεωμένες μηχανές φυσικής με τα… δροσερά ονόματα (Impact Engine, Pure Shoot και άλλα τέτοια ωραία), το παιχνίδι μοιάζει πιο βαρύ και πιο γρήγορο συνάμα. Η μπάλα δεν κολλάει στα πόδια των ποδοσφαιριστών, οι οποίοι έχουν αυξημένη αδράνεια, γεγονός που δεν τους επιτρέπει να στρίβουν γρήγορα και να κάνουν κοφτές τρίπλες στην ταχύτητα που ήταν εφικτό προηγουμένως. Τέλος τα σουτ μοιάζουν πιο δυνατά, και εφόσον διαθέτετε τους κατάλληλους παίκτες, τα σουτ από έξω από την περιοχή είναι πιθανό να βρουν πιο εύκολα στόχο.

Όσον αφορά τις ομάδες που περιλαμβάνει, τα πράγματα κινούνται στα επίπεδα που θέσπισε το franchise πριν από πολλά χρόνια. Στο παιχνίδι θα βρείτε όλες τις ομάδες που ψάχνετε από τα ξένα πρωταθλήματα, αλλά θα βρείτε και τέσσερις (ναι, 4!) ελληνικές! Μιλάμε φυσικά για τον Ολυμπιακό, τον ΠΑΟΚ, τον Παναθηναικό και την ΑΕΚ (δηλαδή έχουμε και μία ομάδα Γ εθνικής!) οι οποίες βρίσκονται στην -κλασσική πλέον- καρτέλα “Rest of World”, μιας και οι φήμες περί προσθήκης Super League ως lincenced πρωτάθλημα δεν επιβεβαιώθηκαν ούτε φέτος.

kit-change-WM

Ελαφρώς ανανεωμένο είναι και το πιο δημοφιλές mode του FIFA τα τελευταία χρόνια, το Ultimate Team. Αν και στην βάση του παραμένει ίδιο, το νέο, βαθύτερο σύστημα χημείας μεταξύ παικτών που ενσωμάτωσε η EA δίνει επιπλέον νόημα στις επιλογές ποδοσφαιριστών προκειμένου να συνυπάρξουν με τους υπόλοιπους παίκτες της ομάδας και να αποδώσουν τα μέγιστα. Όσον αφορά την έκδοση του Xbox One (όταν αυτό με το καλό κυκλοφορήσει να θυμίσουμε ότι θα περιλαμβάνει και 40 θρύλους του ποδοσφαίρου, όπως το Pele, Matthaus, και λοιποί (σε 30 χρόνια θα έχει και Κώστα Μήτρογλου μέσα).

Το FIFA 14 περιλαμβάνει περίπου 60 στάδια, με τα 32 εξ αυτών να είναι πραγματικές αναπαραστάσεις των πραγματικών. Μάλιστα, το φετινό παιχνίδι σηματοδοτεί την επιστροφή του Camp Nou, που στο περσινό παιχνίδι έλαμψε δια της απουσίας του. Και εδώ νομίζω να πω κάτι μου έκανε εξαιρετικά θετική εντύπωση: παίζοντας με τον Ολυμπιακό σε ένα τυπικό Season Match, παρατήρησα ότι οι ανακοινώσεις των μεγαφώνων του γηπέδου γινόντουσαν στα Ελληνικά (!!!). Good job EA, good job.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, τα πράγματα έχουν παραμείνει λίγο-πολύ στάσιμα, γεγονός αρκετά λογικό μιας και διανύουμε το όγδοο έτος της τρέχουσας γενιάς κονσόλων. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι πολύ καλά, το animation δίνει μαθήματα, ενώ το framerate παραμένει σταθερό στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο. Στα του ήχου έχουμε ξανά εξαιρετικές μουσικές επιλογές από την EA, ενώ οι Martin Tyler και Alan Smith δίνουν ζωντάνια στο gameplay με τον σχολιασμό τους. Ενθουσιώδες είναι επίσης και το κοινό, που σε κάθε κλέψιμο, ευκαιρία ή δυνατό τάκλιν ξεσηκώνεται δημιουργώντας μία δυνατή βαβούρα που φτάνει στα ηχεία μας!

fifa14_006

Κλείνοντας το κείμενο, καταλήγουμε πως το FIFA 14 κάνει αυτό που όλοι αναμέναμε βαθιά μέσα μας. Χωρίς να κάνει άλματα προόδου, βελτιώνει το ήδη εξαιρετικό FIFA 13, το εμπλουτίζει με νέες λεπτομέρειες και καταφέρνει να ξανακερδίσει την θέση του στον θρόνο των ποδοσφαιρικών παιχνιδιών. Ελπίζουμε πως η EA με την έλευση των next-gen κονσολών να κάνει αυτό που, όχι απλά περιμένουμε, αλλά απαιτούμε: να πάει το FIFA σε άλλο επίπεδο με το hardware που θα έχει στα χέρια της. Μέχρι τότε, happy gaming!

Θετικά: Βελτιωμένο στους περισσότερους τομείς, Match Day σε όλα τα modes, Ultimate Team

Αρνητικά: Λίγες διαφορές από το περσινό παιχνίδι, γραφικά τριετίας

Βαθμός: 8.9

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.