God of War: Ghost of Sparta

Τα κύκνεια άσματα του PSP φανερώνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο, πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα για την φορητή κονσόλα της Sony αν η υποστήριξη από τους δημιουργούς παιχνιδιών αλλα και από την ίδια τη Sony ήταν σε αρκετά υψηλό επίπεδο ώστε να ανταπεξέλθει στη πρόκληση: να κλέψουν μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών από τη Nintendo.

Το φάντασμα της Σπάρτης.
Ένα τρομερό παράδειγμα της πραγματικής ισχύς του PSP είναι το νέο God Of War : Ghost Of Sparta. H νέα περιπέτεια του Kratos έρχεται αποκλειστικά στο φορητό της Sony, και εκμεταλλεύεται  πλήρως το hardware του PSP, με αποτέλεσμα το πιο όμορφο παιχνίδι που έχει δημιουργηθεί ποτέ σε φορητή κονσόλα.

Χρονικά το παιχνίδι τοποθετείτε κάπου ανάμεσα στο God Of War και God Of War 2, με τα γεγονότα να ξεκινάνε ακριβώς μετά το τέλος του πρώτου παιχνιδιού της σειράς . Στο Ghost Of Sparta, ο Kratos δεν κυνηγάει τα προσωπικά του φαντάσματα και τον Δια όπως συνήθως, αλλά ασχολείται με αρκετά πιο προσωπικά ζητήματα. Ο Διάσημος σπαρτιάτης ανακαλύπτει μέσω της μητέρας του, ότι έχει έναν αδελφό,  τον οποίο έχει φυλακίσει ο Χάρος. Όπως φαντάζεστε η ιστορία από εκεί και πέρα είναι λίγο το πολύ γραμμική, αφού καθαρίζετε το δρόμο σας μέχρι τον Χάρο για να βρείτε και να απελευθερώσετε τον αδελφό του. Αν και μεγάλες ανατροπές δεν υπάρχουν, το Ghost Of Sparta έχει αρκετές «στιγμές» στην ιστορία του, που θα σας μείνουν, και σίγουρα αποτελεί μια ευχάριστη αλλαγή από τα στάνταρ της σειράς.

gow screenshots

Θαμπώθηκα!
Όλα αυτά ξεδιπλώνονται μπροστά σας άκρως εντυπωσιακά, μέσω της οθόνης του PSP. Τα γραφικά και το animation του παιχνιδιού είναι απλά απίστευτα και δεν τίθενται απλά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα των παιχνιδιών του PS2. Τα ξεπερνούν!  Αν νομίζατε ότι το προηγούμενο God Of War στο PSP ήταν εντυπωσιακό, έχω να σας πληροφορήσω ότι το Ghost Of Sparta καταφέρνει να ξεπεράσει αρκετά τον πρόγονό του, ώστε να γίνεται εμφανές δια γυμνού οφθαλμού στην μικρή οθόνη του PSP!
Οι χαρακτήρες είναι εντυπωσιακοί, από τους πρώτους εχθρούς μέχρι τα τεράστια bosses, με την παράσταση να κλέβει φυσικά ο Kratos. Ο σχεδιασμός του μοντέλου του βίαιου πρωταγωνιστή είναι λεπτομερέστατος και μάλιστα κατά τη διάρκεια των λουτρών αίματος που δημιουργείτε, γεμίζει με αίματα!  Τα περιβάλλοντα είναι καλοσχεδιασμένα, χωρίς υπερβολές, και τα εφέ της βροχής , και της κινούμενης λάβας προσδίδουν ζωντάνια στον κόσμο του παιχνιδιού.
Το animation είναι εξίσου σε πολύ υψηλά επίπεδα, και καταφέρνει παρόλο το βάρος των γραφικών και την μεγάλη ταχύτητα του παιχνιδιού να προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Από την πλευρά της η κάμερα κάνει σχεδόν τέλεια τη δουλεία της, ακολουθώντας παντού τον Kratos,  άλλοτε από κοντά και άλλοτε από μακρια δίνοντας μια άψογη σκηνοθεσία στις μάχες. Μοναδικά ψεγάδια, οι ελάχιστες στιγμές που η fixed κάμερα δε σας επιτρέπει να βρείτε τον Kratos μέσα στον πανικό, κάτι αρκετά εκνευριστικό, αλλά ευτυχώς θα το αντιμετωπίσετε ελάχιστες φορές.  Όλα αυτά μάλιστα σε μια συσκευή στο μέγεθος της παλάμης σας!

Η φωνή του Kratos  είναι η γνωστή brutal φωνή που των συντροφεύει σε όλη τη σειρά, ενώ και οι υπόλοιποι χαρακτήρες συνοδεύονται με μαγευτικές, τραγικές ομιλίες που σας βάζουν στο κλίμα χωρίς πρόβλημα συνοδεία με τη δραματική μουσική. Τα εφέ διατηρούν το οπτικοακουστικό επίπεδο στα ύψη, με αυτά τις μάχης να είναι άκρως πορωτικά!

Σκοτώνω-Σκοτώνω-(σκέφτομαι)-Σκοτώνω
Στο Gameplay τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πολύ από αυτά που ξέρετε όσοι έχετε παίξει έστω και ένα από τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς.

Στο κομμάτι της μάχης ο Kratos ξεκινάει με τα γνωστά και μη εξαιρετέα Blades Of Athena, τα δύο ξίφη που τον συνοδεύουν σε όλες του τις περιπέτειες. Αρκετά σύντομα στο παιχνίδι αποκτάτε και το Thera’s Bane, μια ικανότητα που όταν ενεργοποιείται προσθέτετε φλόγες στα Blades Of Athena, κάνοντας τα πιο δυνατά. Βέβαια δε μπορείτε να το χρησιμοποιείται επ’απειρον , αφού για τη χρήση του υπάρχει ένας μετρητής, ο οποίος μειώνεται όσο κάνετε χρήση του Thera’s Bane και αναπληρώνεται με το χρόνο. Η ικανότητα αυτή δεν είναι ένα απλό Power Up για το όπλα σας, αλλα σας βοηθάει να προσπεράσετε μερικά εμπόδια, που υπο άλλες συνθήκες δε θα μπορούσατε, καθώς και να διαπεράσετε το armor ορισμένων εχθρών που χωρίς το Thera’s bane είναι απλά ανίκητοι.
Εκτός των Blades Of Athena, αργότερα θα αποκτήσετε και Arms Of Sparta τα οποία δεν είναι τίποτα άλλο από συνδυασμό ενός δόρατος και ασπίδας. Το δόρι θα σας φανεί εξαιρετικά εύχρηστο, αφού μπορείτε και να το πετάξετε, ενώ η ασπίδα, εκτός από την άμυνα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για να την κοπανάτε και στα κεφάλια των εχθρών σας.
Αν θέλετε έναν πιο «μαγικό» τρόπο να ξεφορτωθείτε τους άτυχους αντιπάλους σας, έχετε στη διάθεση σας τρεις μαγικές επιθέσεις: το Eye of Atlantis και το Scourge of Erinys.

gow Screenshot

Τα Boss Fights είναι ένα από τα παράπονα που είχα από το Chain Of Olympus αφού τα Boss που αντιμετωπίζατε στο προηγούμενο GOW του PSP δεν είναι τόσο massive οσο των παιχνιδιών της σειράς για τις κονσόλες. Το Ghost Of Sparta, δε θέλησε να με απογοητεύσει ούτε εκεί,  αφού θα αντιμετωπίσετε πραγματικά ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ αντιπάλους τους οποίους καλείστε να κατακρεουργήσετε. Δυστυχώς ή ευτυχώς η δυσκολία τους δεν είναι ανάλογη με το μέγεθός τους, δεν είναι η πρόκληση που θα περιμένατε και δε θα αργήσετε να μπείτε στο τελικό Quick Time Event για να τελειώνεται μαζί τους.

Ευχάριστες διακοπές ανάμεσα στους αποκεφαλισμούς και στη σφαγή είναι τα Quick Time Events, και τα puzzles. Για τα μεν QTE δεν χρειάζεται να αναφερθώ αφού δεν έχει αλλάξει τίποτα, αλλα τα Puzzles είναι μια εξαιρετική βελτίωση για τη σειρά. Μπορεί οι περισσότερες ιδέες είναι δανεικές από τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, αλλά αυτό δε σημαίνει δεν έχουν να προσφέρουν κάτι. Αρχικά τα Puzzles είναι στρατηγικά τοποθετημένα  κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, έτσι ώστε να σας προσφέρουν ένα διάλειμμα από τις ακατάπαυστες μάχες, χωρίς να σας διακόπτουν πάνω σε σημαντικές συνέχειες του σεναρίου. Όλα οι γρίφοι του παιχνιδιού, είναι εφάμιλλης δυσκολίας, και αποτελούν μια  μέτρια πρόκληση, χωρίς να χαλάνε τη «μαγιά» του συνεχόμενου και ταχύτατου gameplay λόγω μεγάλης δυσκολίας.

Ενας Σπαρτιάτης στα χέρια σας.
Οι χειρισμός είναι παρόμοιος με το Chain Of Olympus και δεν είναι τίποτα άλλο παρα το mapping από τα PS2 και PS3 συμπυκνωμένα στα λιγότερα κουμπιά του PSP. Αρχικά είναι ένα από τα ελάχιστα(ίσως και το μόνο) 3D Action παιχνίδι της κονσόλας που δε θα σας λείψει ούτε για μια στιγμή ένας δεύτερος αναλογικός μοχλός. Μοναδική αλλαγή από το Chain Of Olympus είναι η μετατόπιση της αλλαγής σε δευτερεύων όπλο στο κάτω του D-pad , αφού το R-Shoulder καταλαμβάνει πλέον το Thera’s bane. Αυτό σημαίνει δυστυχώς ότι για να αλλάξετε στο Secondary όπλο σας θα πρέπει είτε να πάρετε το χέρι σας από το thumb και άρα να μείνετε ακίνητοι, είτε να κάνετε ακροβατικά με τα υπόλοιπα δάχτυλά σας στο δεξί σας χέρι, φλερτάροντας με το διάστρεμμα. Βέβαια αν χρειαστεί να αλλάξετε  όπλο περικυκλωμένοι από εχθρούς, ίσως το διάστρεμμα σας φανεί καλύτερη ιδέα από το να μείνετε ακίνητοι! Ένα ακόμα σημείο που πρόσεξα και με βόλεψε προσωπικά είναι ότι πλέον στα QTE δεν χρησιμοποιείται το ThumbStick, και έτσι αν έχετε ιδρώσει παίζοντας και ξαφνικά εμφανιστεί ένα Quick Time Event δε χρειάζεται να καταριέστε τον αντίχειρά σας που γλυστράει πάνω στον αναλογικό μοχλό.

gow Screenshot

Quick Time Conclusion!
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Το Gow: Ghost Of Sparta είναι το αρτιότερο οπτικοακουστικά παιχνίδι του PSP. Δύσκολα παιχνίδι θα εμφανίσει παρόμοιο-πόσο μάλλον καλύτερο- αποτέλεσμα στη φορητή κονσόλα της Sony, αφού βάση των χαρακτηριστικών της συσκευής, φαίνεται ότι η Ready at Dawn εκμεταλλεύτηκε και την τελευταία σταγόνα των επιδόσεών της για να μας προσφέρει αυτό το οφθαλμόλουτρο.

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του παιχνιδιού, στην πραγματικότητα δεν έχει να κάνει με το παιχνίδι αυτό καθεαυτό. Απλά έχει ελάχιστα περισσότερα να προσφέρει από τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, εκτός από τα Thane’s Bane και μια νέα ιστορία να διηγηθεί. Το παιχνίδι δεν είναι τέλειο φυσικά, και ίσως να χάνει τελικά ένα μικρό κομμάτι της μαγείας του, επειδή κυκλοφορεί σε φορητή κονσόλα, όπως και το MGS: Peace Walker, σε τελική ανάλυση όμως οι φανταχτερή του παρουσίαση και το εθιστικό gameplay σας αναγκάζουν να παραβλέψετε χωρις ιδιαίτερη αντίσταση τα όποια αρνητικά και να απολαύσετε έναν από τους κορυφαίους τίτλους σε φορητή κονσόλα(αν όχι τον κορυφαίο)

Gameplay Video:

Άγγελος "papp0us" Παπαναγιώτου

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!