Shank

Αν μου ζητούσαν να εξηγήσω τι εστί Shank με λίγα λόγια, η απάντηση θα ήταν απλή: Το Samurai Jack, συναντά το Duke Nukem!

Τα 2D Scrolling Fighting games, αποτελούν ένα τεράστιο κομμάτι στην ιστορία του gaming, που λίγο πολύ έχει προσφέρει μπόλικη διασκέδαση σε κάθε φαν των Videogames. Η αλήθεια όμως είναι ότι τα “εγώ εναντίων όλων”  παιχνίδια βρίσκονται σε επιτυχημένη φάση μεταβασης από τις δύο, στις τρείς διαστάσεις, με παιχνίδια όπως τα Devil May Cry, God Of War και τους κλώνους τους. Αντίθετη σε αυτή τη μετάβαση είναι η  Klei Entertainment και μας παρουσιάζει το Shank, ένα old school fighting.

Απλό και καινοτόμο!
Όσοι έχετε εμπειρία από beat-em-up, ξέρετε τι μπορείτε να περιμένετε από το Shank. Αρχή επιπέδου – πολλοί αντίπαλοι – ξεφόρτωμα των αντιπάλων με κάθε διαθέσιμο τρόπο – τέλος επιπέδου! Εδώ όμως τελειώνουν και τα κοινά του πονήματος της Klei με τα περισσότερα παιχνίδια του είδους.

shank Screenshot

Αρχικά το Shank είναι βίαιο. Πολύ βίαιο. Πάρα πολύ βίαιο(ναι, σε γενικές γραμμές βίαιο). Υπο τον έλεγχό σας, έχετε τον Shank(δεν το περιμένατε!) ο οποίος έχει βάλει σκοπό να κουτσουρέψει όλους τους αντιπάλους του παιχνιδιού, επειδή τόλμησαν να τα βάλουν με τη γυναίκα της ζωής του.(ούτε αυτό το περιμένατε!). Γενικά το σενάριο του παιχνιδιού είναι το τελευταίο που θα σας απασχολήσει, με την εν γένει απουσία του, αφου θα έχετε πολύ σημαντικότερα πράγματα να ασχοληθείτε.

Θα χρειαστεί να σφάξετε, να πυροβολήσετε, να κόψετε με αλυσοπρίονο(!!), να πηδήσετε, να αποφύγετε, να μπλοκάρετε, να κρεμαστείτε από πλευρές και να ξεκάνετε καράβια από εχθρούς με ότι κόμπο έχετε διαθέσιμο, και μάλιστα χωρίς να βαρεθείτε ποτέ! Το Gameplay του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά προσεγμένο, δε θα δίνει την “ευκαιρία” να ξενερώσετε ούτε λεπτό, αφού κάθε σας κίνηση θα σας τραβάει όλο και πιο βαθιά στον κόσμο του παιχνιδιού. Το μεγαλύτερο μάλλον πλεονέκτημα του παιχνιδιού, είναι ότι παρόλη την μεγάλη γκάμα επιλογών που σας δίνει, το button smashing δε σας βγάζει πουθενά, και θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε όλες τις κινήσεις στο παλμαρέ σας με σύνεση για να ξεφύγετε από τους αντιπάλους σας.
Ανα διαστήματα θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε και  Bosses οι οποίοι από τη μία πλευρά, είναι μια ευχάριστη αλλαγή στο ρυθμό του παιχνιδιού, από την άλλη όμως, αποτελούν και μελανό σημείο, αφού αρχικά δεν θα έχετε την παραμικρή ιδέα για το τι πρέπει να κάνετε, και το παιχνίδι θα σας δώσει tips μόνο αφου πεθάνετε καμια 20αριά φορές, και τα νεύρα σας είναι ήδη κομματάκια.

Shank looks good!
Αυτό που μάλλον δε περιμένετε από ένα τέτοιο παιχνίδι, είναι και αυτό που ξεχωρίζει το Shank από το σωρό: Τα γραφικά! Το μακελειό παρουσιάζεται καταπληκτικά στις 2 διαστάσεις, με καρτουνίστικη διάθεση που θυμίζουν παραγωγή animation. Οι χαρακτήρες είναι πολύ όμορφα και έντονα σχεδιασμένοι, ενώ τα χρώματα είναι ολοζώντανα, με το κόκκινο να έχει τη μερίδα του λέοντος αφού το αίμα περισσεύει στην οθόνη. Τα περιβάλλοντα είναι εξίσου όμορφα και αλλάζουν διαρκώς κατά τη διάρκεια της περιπέτειας σας, ενώ και τα Cutscenes δε θα σας απογοητεύσουν.

shank screenshot

Από την άλλη ο ήχος δεν καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, αφού εκτός των φτωχών ηχητικών εφέ που συχνά λάμπουν δια της απουσίας τους κατά τη διάρκεια των Cutscenes, οι ομιλίες είναι too Cheesy για τα γούστα μου, με πολλές από τις ατάκες που εκτοξεύονται από τον πρωταγωνιστή, να καταντούν κουραστικές μετά από λίγο.  Το μόνο που σώνει λίγο την κατάσταση, είναι η rock υπόκρουση που σας συνοδεύει συνεχώς καθώς μειώνετε τον αριθμό τον αντιπάλων γεωμετρικά.

Τα σημαντικότερα προβλήματα του παιχνιδιού βρίσκονται μαζεμένα στο χειρισμό. Για κάποιο λόγο οι δημιουργοί του παιχνιδιού αποφάσισαν να κάνουν οικονομία στα πλήκτρα, και έτσι το block χρησιμοποιεί το ίδιο πλήκτρο με το avoid, ενώ το pick up είναι το πλήκτρο επίθεσης! Επίσης για κάποιο παράξενο λόγο(δεν ξέρω αν είχε να κάνει με τις ρυθμίσεις μου) όταν ήμουν ακίνητος μπορούσα να στοχεύσω ευθεία πάνω, ενώ αντίθετα, εν κινήσει, ο Shank έπαιρνε τον έλεγχο της κατάστασης και πυροβολούσε όπου θεωρούσε καλύτερα! Από την άλλη , η ανταπόκριση του χειρισμού είναι κορυφαία και δε θα σας δυσκολέψει, δεν παύει όμως να έχει μελανά σημεία.

Δύο Shank είναι καλύτεροι από έναν!
Το μέγεθος του Shank δεν είναι χαώδες, είναι μάλλον μεσαίας διάρκειας, και 3 με 4 ώρες είναι αρκετές για να το τερματίσετε αν προσθέσουμε στη διάρκεια του, τα replays λόγω των θανάτων σας(και θα πεθάνετε πολλές φορές!). Αν θέλετε μπορείτε να δοκιμάσετε το παιχνίδι στο Hard, στο οποίο οι εχθροί είναι περισσότεροι και πιο δυνατοί, ενώ δεν υπάρχουν και τα ενδιάμεσα Checkpoints σε κάθε level(απαιτεί γαϊδουρινή υπομονή!).

Μια ακόμα έκπληξη που σας επιφυλάσσει το παιχνίδι, είναι το Multiplayer. Αν έχετε διαθέσιμο ένα δεύτερο χειριστήριο καθώς και ένα θύμα συμφοιτητή-συγκάτοικο-συγκορόιδο για να σας ακολουθήσει, μπορείτε να δοκιμάσετε το Co-operative mode, το οποίο είναι παρόμοιο με το Single player, με λίγες και ουσιαστικές διαφορές. Αρχικά η ιστορία του Co-op είναι διαφορετική και λαμβάνει χώρα πριν από τα γεγονότα της ιστορίας του Single Player. Η δυσκολία του παιχνιδιού φυσικά είναι ανεβασμένη, ενώ  και τα bosses(είναι διαφορετικά εδώ) απαιτούν την απόλυτη συνεργασία των 2 παικτών για να βγουν από τη μέση.

Το μόνο σφάλμα που μπορώ να εντοπίσω στο Co-op είναι ότι οι χαρακτήρες μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους, και χρησιμοποιούν την ίδια παλέτα με τους αντιπάλους τους, με αποτέλεσμα στην οθόνη να γίνεται πραγματικά χαμός! Μια διαφορετική σχεδίαση των πρωταγωνιστών ή διαφορετικός χρωματισμός των αντιπάλων, θα ήταν καλοδεχούμενα.

shank screenshot

Έτσι λοιπόν…
Το Shank είναι μια τιμια πρόταση. Μπορεί να κρατήσει λιγότερο από 10 ώρες όσο και να το ξεζουμίσετε, αλλα θα σας χαρίσει 10 πολύ ευχάριστες ώρες. Η Klei προσπάθησε να προσέξει πολύ τις λεπτομέρειες, αλλα δυστυχώς τις ξέφυγαν μερικά πιο καίρια σημεία στην προσπάθεια της αυτή. Το παιχνίδι κυκλοφορεί και σε PS3 και Xbox360 μέσω των market των κονσολών και αξίζει τις ώρες αλλα και τα ευρώ σας.

Gameplay Video:

H άποψή μας
Θετικά:
+Καινοτόμο και εθιστικό Gameplay
+Καταπλητικά γραφικά
+Co-op με πολλά νέα χαρακτηριστικά
+πολλά Combo και όπλα

Αρνητικά:
-Μέτριος  ήχος
-Προβληματάκια στο χειρισμό
-Ακατανόητα Boss Fights

Gameplay 10
Γραφικά 9.5
Ήχος 7
Χειρισμός 8.5
Διάρκεια 

[rating:8.6/10]

 

 

Άγγελος "papp0us" Παπαναγιώτου

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!