Metal Gear Solid: Peace Walker

Τα Metal Gear Solid, είναι από τις λίγες σειρές παιχνιδιών που με έχουν αναγκάσει έστω και για λίγο, να απατήσω το αγαπητό μου Zelda και να τις θεωρήσω διαχρονικές και επιτυχημένες στην ιστορία του Gaming.

Όταν ανακοινώθηκε λοιπόν δια στόματος του μεγάλου Hideo Kojima ότι το ένατο παιχνίδι της ιστορίας, όχι μόνο ερχόταν αλλά θα ήταν και αποκλειστική κυκλοφορία της αγαπημένης μου κονσόλας PSP, ένα δεδομένο ήταν σίγουρα. Αγορά από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας για πρώτη φορά στη ζωή μου, αν το παιχνίδι δικαιολογούσε το ντόρο που είχε δημιουργηθεί. Θέλετε να μάθετε αν τα κατάφερε; Θα δούμε παρακάτω.

Περπατώντας για την Ειρήνη
Η ιστορία του Peace Walker τοποθετείτε ακριβώς πριν από τα γεγονότα του Metal Gear Solid και αμέσως μετά από αυτά του MGS : Snake Eater.

Η CIA και H KGB βρίσκονται υπό συνεχείς αψιμαχίες στα εδάφη της Κούβας, η οποία λόγω του συντάγματός της δε μπορεί να συγκροτήσει στρατό. Τη λύση οι αξιωματούχοι της Κούβας την βρίσκουν στο πρόσωπο του Big Boss(εσείς) και του μισθοφορικού στρατού σας, Soldiers without Borders(που πρόκειται για τον πρόγονο του Outer Heaven), αφού σας παραχωρούν μια πλωτή βάση, με την προϋπόθεση ότι θα επαναφέρεται την Ειρήνη στη χώρα που έχει περάσει πολλά.

Τα πράγματα αρχίζουν να περιπλέκονται όταν ο άνθρωπος που έχει έρθει να σας προσλάβει σας παρουσιάζει μια κασέτα σύμφωνα με την οποία ο Boss είναι ακόμα ζωντανός και ακόμα περισσότερο όταν αντιλαμβάνεστε ότι μια τοπική οργάνωση, οι Peace Sentinels, έχουν στην κατοχή τους πυρηνικά όπλα.

Η ιστορία του παιχνιδιού είναι η μεγαλύτερη που έχω δει μέχρι τώρα σε παιχνίδι metal Gear(εξαιρουμένου ίσως του MGS 4 που δεν έχω παίξει) και αν και πρόκειται για καθαρά μιλιταριστικό σενάριο, τα γεγονότα που ξεδιπλώνονται μπροστά σας, κάθε άλλο παρά κλισέ μπορείτε να χαρακτηριστούν. Έχοντάς το έλεγχο του Snake, πρώτος σας στόχος είναι να σταματήσετε τα πυρηνικά που βρίσκονται σε κίνηση, μέσα στη χώρα, αλλά ταυτόχρονα προσπαθείτε να βρείτε και απαντήσεις σχετικά με τον Boss που θεωρούσατε μέχρι τώρα νεκρό.

 

Snake Used A fulton Recovery..1..2..3 ! a soldier was successfully captured
Κατά τη διάρκεια του Promotion του παιχνιδιού, λίγο πριν την κυκλοφορία του, ο Hideo Kojima δήλωσε πως το Gameplay του παιχνιδιού είχε δανειστεί στοιχεία από το SimCity μέχρι και τα Pokémon . Το πιο παράξενο σε όλη την υπόθεση είναι ότι έλεγε την αλήθεια!

Ας πάρουμε από την αρχή όμως. Το Peace Walker είναι ένα κλασσικό third Person view παιχνίδι, πιστό στη σειρά. Η δράση είναι χωρισμένοι σε αποστολές τις οποίες μπορείτε να αναλάβετε από το κέντρο σας και χωρίζονται σε αποστολές που έχουν να κάνουν είτε με την κεντρική ιστορία του παιχνιδιού, είτε με διάφορες εκπαιδευτικές αποστολές(εκπαίδευση σε όπλα, εκμάθηση διαφόρων gameplay assets όπως το fulton Recovery κτλ.) από τις οποίες μόνο οι πρώτες είναι υποχρεωτικές για να ολοκληρώσετε την ιστορία του παιχνιδιού.

Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στην μια χώρα της Νοτίου Αμερικής, άρα όπως αντιλαμβάνεστε το κύριο χαρακτηριστικό του περιβάλλοντος είναι η Ζούγκλα και τα τροπικά τοπία. Μερικές από τις αποστολές που αναλαμβάνετε σας οδηγούν σε εργοστάσια επεξεργασίας καφέ, και μπανάνας ή και σε μικρά χωριά με χαμόσπιτα στη που βρίσκονται εν μέσω δασών.

Το παιχνίδι αποκτά το πλήρες ενδιαφέρον του, όταν μπει σε λειτουργία η πλωτή βάση σας στην οποία αναπτύσσετε τον ιδιωτικό στρατό σας, κάτι που συμβαίνει στην αρχή της σειράς, αλλά τα χαρακτηριστικά προστίθενται σιγά σιγά όσο ολοκληρώνεται αποστολές.

Η βάση σας χωρίζετε σε 7 κύρια τμήματα: Combat, Research, Mess Hall, Medical, Intel, SickBay και Brig. Στη βάση σας μπορείτε να έχετε μέχρι 350 στρατιώτες χωρισμένους σε αυτά τα τμήματα.

Οι στρατιώτες που προσθέτετε στο Combat Team μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως Playable στην αποστολές που δεν έχουν να κάνουν με την κεντρική ιστορία του παιχνιδιού. Στις τελευταίες, προεπιλογή και μόνη λύση , είναι ο Snake.

Στρατιώτες μπορείτε να «μαζέψετε» με τη βοήθεια του Fulton Recovery, ενός αυτοαναδιπλώμενου αερόστατου το οποίο μπορείτε να φορέσετε σε έναν αναίσθητο αντίπαλο σας, ή σε κάποιον που έχετε αφήσει σχεδόν νεκρό. Αφού το ενεργοποιήσετε , ο αντίπαλός σας ίπταται μέχρι να τον μαζέψει το ελικόπτερο και να τον μεταφέρει στη βάση σας. Εκτός από τους αντίπαλους στρατιώτες, σε ορισμένες πίστες θα βρείτε και αιχμαλώτους από την τοπική αντίσταση τους οποίους μπορείτε να ελευθερώσετε με τη βοήθεια του Fulton Recovery.

Τα κοινά στοιχεία με το Pokémon δε περιορίζονται στο «μάζεμα» των στρατιωτών, αλλά και στο ότι κάθε ένας από αυτούς τους φαντάρους έχει τα δικά του χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα να είναι καταλληλότερος για ένα από τα τμήματα της βάσης. Όσοι μάλιστα παίρνουν μέρος και σε αποστολές, κερδίζουν και πόντους εμπειρίας, που βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά τους.

Η Research Team είναι υπεύθυνη για να δημιουργήσει και να βελτιώσει τα όπλα και τα “gadgets” που θα χρησιμοποιείται στις αποστολές. Όσους ορίσετε στη Mess Hall τους καθιστάτε υπεύθυνους για το φαγητό, ώστε να διατηρείτε υψηλό το ηθικό όλως στη βάση, αφού αν η σίτιση είναι μικρότερη από το 100% μαζί με το ηθικό μειώνετε και η παραγωγικότητα των αντρών, και στην χειρίστη των περιπτώσεων αυτοί με πολύ χαμηλό ηθικό φεύγουν από την ομάδα σας.

 

Στη Medical Team πέφτει το βάρος ανακάλυψης νέων τρόπων για να επαναφέρετε την υγεία σας εν μέσω μιας αποστολής, ενώ στο SickBay οδηγούνται όσοι τραυματιστούν από ατύχημα πάνω στη βάση και μένουν εκεί μέχρι να αποθεραπευτούν. Στο SickBay οδηγούνται και οι στρατιώτες που έχετε τραυματίσει σοβαρά κατά τη διάρκεια μια αποστολής και τον έχετε μεταφέρει στη βάση με το Fulton Recovery.

Τέλος στο Brig οδηγούνται όλοι όσοι προκαλούν φασαρία στη Mother Base μέχρι να συνετιστούν

Ανάλογα με τον αριθμό των στρατιωτών που υπάρχουν σε κάθε τμήμα, αλλά και από την ικανότητα που έχουν στο βασικό χαρακτηριστικό που απαιτείται, όπως π.χ το fighting Skill στην Combat Team, ή το Cooking Skill στη Mess Hall team, το κάθε τμήμα ανεβαίνει level. Ορισμένα όπλα αλλά και gadgets προϋποθέτουν κάποια συγκεκριμένα Levels σε τμήματα για να γίνουν διαθέσιμα.

Νομίζω πλέον πως γίνεται κατανοητή και η σχέση του παιχνιδιού και με το SimCity.

Τέλος ανάμεσα στις αποστολές της Κεντρικής ιστορίας, λαμβάνουν χώρα ορισμένα Boss Fights , συνήθως με αντιπάλους τεθωρακισμένα οχήματα, μέχρι και Metal Gears ενώ είναι αρκούντος δύσκολα και εντυπωσιακά, για να προσθέτουν ακόμα κάτι θετικό στο παιχνίδι. Έχετε υπόψιν σας ότι αν δεν καταστρέψετε τα tanks που αντιμετωπίζετε στα Boss Fights μπορείτε να τα κρατήσετε δικά σας.

Οπλισμός/CQC
Στον πυρήνα του το παιχνίδι παραμένει ένα πολεμικό παιχνίδι, και η εταιρία ανάπτυξης δεν παραμέλησε αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού. Αρχικά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι στην κεντρική ιστορία του παιχνιδιού, είστε One-man army που σημαίνει ότι το stealth είναι πρώτιστης σημασίας. Οι «man with the guns and a lot of grenades» τεχνικές που είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι διαθέτετε, σε αυτή την περίπτωση οδηγεί 100% σε θολή οθόνη, με φωνές να φωνάζουν το όνομα σας αγωνιωδώς στο background, με λίγα λόγια.. Gameover!

Όταν βρεθείτε στο στόχαστρο περισσότερων του ενός εχθρού τις περισσότερες φορές δε θα τη βγάλετε καθαρή, για αυτό η υπομονή, και η ηρεμία στο παιχνίδι σας είναι προϋποθέσεις που θα διαφυλάξουν τα νεύρα σας, από τις συνεχόμενες επαναλήψεις .

Ο καλύτερος φίλος σας σε αυτή την περίπτωση δεν είναι άλλος από τα μη θανατηφόρα και απολύτως αθόρυβα όπλα που έχετε στη διάθεσή σας, όπως το πιστόλι με τα ηρεμιστικά βέλη, ή το Stun Rod που ξεκλειδώνετε αργότερα στο παιχνίδι. Βέβαια ο Solid Snake πρόκειται για έναν πλήρως εκπαιδευμένο στρατιώτη και σε περίπτωση που δε θέλετε να καταφύγετε σε όπλα, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε τις γροθιές σας!

 

Το Close Quarter Combat(σύστημα μάχης από κοντά) System του παιχνιδιού , είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο και το πιο εύκολο που έχει δει η σειρά.

Όταν δεν κρατάτε κάποιο όπλο μπορείτε με το R να χρησιμοποιήσετε τις γροθιές σας για να αντιμετωπίσετε τους αντίπαλους στρατιώτες ενώ με 3 διαδοχικά πατήματα του R ο Snake εκτελεί ένα mini – combo 3 κινήσεων. Στα μονοπάτια του Stealth τώρα, όταν προσεγγίσετε έναν αντίπαλό σας που δεν σας έχει αντιληφθεί με το R μπορείτε να τον ακινητοποιήσετε και να τον αναισθητοποιήσετε με το να τον πετάξετε κάτω, ή χρησιμοποιώντας το Stun Rod αργότερα όταν το αποκτήσετε.

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό το CQC System του νέου Metal Gear Solid είναι η δυνατότητα να τα βάλετε με δύο ή και περισσότερους αντιπάλους ταυτόχρονα. Όταν βρεθείτε στη εν μέσω πολλών αντιπάλων και χρησιμοποιήσετε το CQC για να αντιμετωπίσετε τον έναν από αυτούς, αυτόματα ενεργοποιείτε μια η δυνατότητα μέσω διαδοχικών πατημάτων του R όταν η κατάλληλη ένδειξη εμφανίζετε στην οθόνη, να κάνετε μια αλυσίδα χτυπημάτων και να βγάλετε εκτός μάχης όλους του αντίπαλους σας! Ενώ αν επιλέξετε μπορείτε αφού ακινητοποιήσετε έναν από τους αντιπάλους σας, να τον στείλετε με λαβή συστημένο πάνω στους συμμάχους του, βγάζοντας τους όλους μαζί εκτός παιχνιδιού

Πέρα από το καλό και χρυσό Stealth, υπάρχουν όπως είναι λογικό και στιγμές που μιλάνε οι σφαίρες! Όταν αποφασίσετε λοιπόν (ή σας αναγκάσει η κατάσταση ) να καταφύγετε σε ανοιχτή μάχη το οπλοστάσιο σας δε θα σας απογοητεύσει(εκτός από την αρχή του παιχνιδιού, που έχετε περιορισμένες επιλογές). Πιστόλια, Shotguns, Assault Rifles, Sniper Rifles, Αντιαρματικά όπλα, Χειροβομβίδες απλές και καπνού, Machine Guns μέχρι και πλαστικά εκρηκτικά βρίσκονται στη διάθεση σας , για να αντιμετωπίσετε ένα ολόκληρο στρατό ολομόναχοι. Έχετε υπόψιν σας βέβαια ότι σε κάθε αποστολή μπορείτε να έχετε μαζί σας μέχρι 2 διαφορετικά όπλα.

Εκτός των όπλων στη διάθεση σας, έχετε και αρκετά Items και Gadgets για να κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη. Εκτός του Fulton Recovery, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παραδοσιακό CardBox για να κρυφτείτε από τους εχθρούς σας,, κιάλια, το Analyzer που σας δείχνει το επίπεδο του αντιπάλου σας, το Sound Indicator το οποίο είναι πραγματικά χρήσιμο όταν εισέρχεστε σε μια άγνωστη περιοχή, αφού σας δείχνει σε ένα radar που βρίσκονται οι εχθροί σας αλλά και πόσο θόρυβο παράγεται καθώς κινήστε, ενώ υπάρχει και μια συσκευή με την οποία μπορείτε να ζητήσετε περισσότερα πολεμοφόδια από τη βάση σας.
Εκτός από τα Gadgets αυτά, υπάρχουν και αρκετά Items τα οποία αναπληρώνουν την ενεργεία σας εν μέσω των αποστολών.

Όλα τα όπλα ανακαλύπτονται και αναβαθμίζονται, όταν πληρείται τις απαραίτητες προϋποθέσεις στα Departments της βάσης σας, από τη Research team, και για τη διαδικασία αυτή απαιτούνται πόντοι που λαμβάνεται ολοκληρώνοντας αποστολές.

“Gee, Brain. What are we going to do tonight?” “The same thing we do every night: Try to take over the world.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον mode του παιχνιδιού είναι το Outer Ops. Με αυτή την επιλογή το παιχνίδι μετατρέπετε σε Strategy, αφού μπορείτε να διαχειριστείτε τους στρατιώτες που έχετε θέσει στην ομάδα Combat της βάσης σας , και να τους στείλετε σε μάχες σε όλο τον κόσμο. Άλλωστε μη ξεχνάτε ότι είστε μέλη ενός μισθοφορικού στρατού.

Μην περιμένετε βέβαια το Company Of Heroes μέσα στο Peace Walker αφού τα πράγματα εδώ είναι αρκετά απλά, δεν παύει όμως να είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη στο παιχνίδι.

Αν είσαστε ήρεμοι χαρακτήρες και δεν καταστρέψατε ολοσχερώς τα tanks που αντιμετωπίσατε στα boss Fights μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε εδώ, για να δώσετε μια παραπάνω ώθηση στην ομάδα σας.

Κάποιος να μου φέρει ένα δεύτερο αναλογικό μοχλό.. ΤΩΡΑ!
Και φτάσαμε στο μελανό σημείο του παιχνιδιού.
Όπως θα ξέρετε, ή έστω θα φαντάζεστε, το Peace Walker δεν είναι το πρώτο παιχνίδι που βγαίνει ζημιωμένο από την απουσία ενός δεύτερου αναλογικού μοχλού από τη φορητή κονσόλα της Sony.

Όταν ξεκινάτε το παιχνίδι σας δίνετε η δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα στα Shooter, Action και Hunter types χειρισμού. Στο 90% των περιπτώσεων θα σας βολέψει το Shooter Type αφού είναι η πιο δόκιμη λύση για 3D shooters στο PSP. Με τον αναλογικό μοχλό κινείτε τον χαρακτήρα σας, το L χρησιμοποιείται για στόχευση και το R για να χρησιμοποιείτε το όπλο, ή για το CQC σε περίπτωση που δεν κρατάτε όπλο. Τα τέσσερα κουμπιά στα δεξιά αναλαμβάνουν να αντικαταστήσουν τον δεύτερο αναλογικό μοχλό, και χειρίζονται την κάμερα, ενώ στο D-Pad το πάνω είναι το Action Button, το κάτω χρησιμοποιείτε για την εναλλαγή των Stances, ενώ τα με παρατεταμένο πάτημα του δεξιά και αριστερά, έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε το item ή το όπλο που θέλετε, αντίστοιχα.

Όλα αυτά στην πράξη δεν είναι τόσο πολύπλοκα όσο ακούγονται, παρόλα αυτά ένας δεύτερος αναλογικός μοχλός θα ανέβαζε τον χειρισμό του παιχνιδιού τουλάχιστον ένα επίπεδο ψηλότερα. Για να αντισταθμίσει τα προβλήματα αυτά η ομάδα πίσω από το παιχνίδι πρόσθεσε ένα Auto Aim feature όπως και μια υποβοήθηση στη χειροκίνητη στόχευση, με την οποία όταν στοχεύετε κοντά σε σημεία κλειδιά του αντιπάλου σας(κεφάλι, στήθος κτλ) ο στόχος κλειδώνει αυτόματα εκεί που πρέπει, κάνοντας τη στόχευση αρκετά ευκολότερη. Με το Auto Aim ο στόχος γίνεται πλήρως αυτόματος για τα περισσότερα όπλα και ζητάει από εσάς μόνο να στραφείτε προς τον αντίπαλό σας και να κλειδώσετε πάνω του με το L.

Δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις και ειδικά στα boss Fights που είστε αναγκασμένος να αντιμετωπίσετε πολλούς αντιπάλους ταυτόχρονα, το auto –aim είναι σχεδόν μονόδρομος, αφού η χειροκίνητη στόχευση, είναι απελπιστικά αργή, με αποτέλεσμα να σας περικυκλώνουν πριν προλάβετε καν να στοχεύσετε έναν από τους αντιπάλους σας.

Τέλος στο Select μπορείτε να προσθέσετε μια από τις ενέργειες που σας ενδιαφέρει, όπως την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του Auto Aim, ή την χρήση του Radio.

Τα προβλήματα του χειρισμού μπορεί να είναι θέμα καθαρά της κονσόλας, αλλά δυστυχώς υπάρχουν και θα πρέπει να ζήσετε με αυτά. Λάβετε υπόψιν σας βέβαια ότι αν έχετε μια εμπειρία από παρόμοια παιχνίδια στο PSP , δε θα δυσκολευτείτε να δαμάσετε το χειρισμό και να απολύσετε το παιχνίδι.

Big Boss is looking gooood!
Στον εικαστικό τομέα το παιχνίδι είναι απλά καταπληκτικό! Η Kojima Production χρησιμοποίησε και την τελευταία σταγόνα της ιπποδύναμης του PSP για να δημιουργήσουν το ομορφότερο παιχνίδι που έχει κυκλοφορήσει στη φορητή κονσόλα της Sony.

Οι περιβάλλοντες χώροι σε κάθε αποστολή, από τα τροπικά τοπία, μέχρι τα εργοστάσια μπανάνας, είναι καλοσχεδιασμένα , το Draw distance πολύ μεγάλο, ενώ οι χαρακτήρες αποτελούνται από τεράστιο αριθμό πολυγώνων που σας φαίνεται απίστευτο ότι αυτό το παιχνίδι τρέχει στο PSP. Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι σχεδόν στο επίπεδο του PS2 ενώ τα εφέ από τα όπλα, με κυριότερα αυτά των χειροβομβίδων λάμψης και καπνού, που είναι φανταστικά.

Η Κίνηση των χαρακτήρων είναι αρκετά προσεγμένη με μοναδική παραφωνία, ένα μικρό Slide που παρατηρείτε όταν ακινητοποιήσετε από πίσω έναν αντίπαλο σας, αφού ο Solid, «γλύστράει» μέχρι να φτάσει από πίσω του, αυτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα στο καταπληκτικό σύνολο που έχει να παρουσιάσει το παιχνίδι.

Τα πανέμορφα γραφικά συμπληρώνουν τα Cutscenes του παιχνιδιού, τα οποία είναι είτε δημιουργημένα με τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού, είτε σε μορφή graphic-novel. Τα cutscenes που ακολουθούν τη δεύτερη συνταγή , προσδίδουν μια καταπληκτική ατμόσφαιρα στο παιχνίδι ενώ μερικά από αυτά είναι Interactive και απαιτούν την προσοχή σας, και τις ενέργειες σας για να προχωρήσει η ιστορία παρακάτω. Τα περισσότερα CutScenes μπορούν να παρακαμφθούν αλλά καλό είναι αν θέλετε να μπείτε στο κλίμα της ιστορίας να τα παρακολουθήσετε προσεκτικά όλα.

 

Όλα αυτά βέβαια έχουν και το ανάλογο τίμημα, αφού το PSP για πρώτη φορά χαρακτηρίζετε λίγο για ένα παιχνίδι. Τα Loading times του παιχνιδιού από το UMD είναι τεράστια , ενώ και από iso που το δοκίμασα, τα πράγματα δεν είναι πολύ καλύτερα. Ακόμα και με τη χρήση του Data Install( το οποίο δεσμεύει 800 mb από την κάρτα μνήμη σας παρακαλώ) τα loading times παραμένουν, αν και είναι αρκετά πιο σύντομα.

Είμαστε δυό- είμαστε τρείς
Το παιχνίδι λοιπόν μέχρι τώρα διαθέτει ένα τεράστιο και ποιοτικό Single Player αρκετό για να κλέψει πάμπολλες ώρες από τη ζωή σας. Τρέχετε να το αγοράσετε; Μια στιγμή, δε σας είπα ακόμα για το καλύτερο μέρος του παιχνιδιού(Ναι! Αυτό είναι ακόμα καλύτερο από τα προηγούμενα) Το Multiplayer!!

H μεγάλη συμβολή του παιχνιδιού στη σειρά Metal Gear, δεν είναι άλλο από το εκτεταμένο multiplayer που κάνει τον τίτλο πολλές φορές πιο διασκεδαστικό.

Το συντριπτικό ποσοστό των αποστολών σας επιτρέπει να τις εκτελέσετε με τη βοήθεια ενός ακόμα φίλου σας για να γίνουν πιο εύκολες και διασκεδαστικές. Από τη στιγμή που μπαίνουν περισσότεροι παίκτες στο παιχνίδι, το gameplay του αλλά και η προσέγγισή σας αλλάζει. Πλέον οι σύμμαχοί σας μπορούν να σας επαναφέρουν στη ζωή, αν μηδενιστεί η ζωή σας, καθιστώντας το stealth λιγότερο σημαντικό. Επίσης υπάρχουν ορισμένα σημεία σε αρκετές πίστες όπως ψηλά κουτιά και ταράτσες κτηρίων που μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση μόνο με τη βοήθεια κάποιου άλλου.

 

Γύρω από κάθε παίκτη στο multiplayer υπάρχει ένα δαχτυλίδι. Όταν αυτά τα δαχτυλίδια από δύο παίκτες ενωθούν οι δύο χαρακτήρες μοιράζονται πλέον ένα κοινό, μεγαλύτερο health bar, ενώ μπορούν να μοιραστούν τις κινήσεις, π.χ ο ένας μπορεί να κινεί την ομάδα ενώ ο άλλος στοχεύει και πυροβολεί εν κίνηση. Τέλος οι παίκτες μπορούν να μοιραστούν και ένα διθέσιο cardbox για να ξεφεύγουν από το βλέμμα των εχθρών τους!

Και κάπου εδώ μπαίνει η μεγαλύτερη απόλαυση αλλά και το μεγαλύτερο ψεγάδι του Co-op, Τα Boss Fights. Αν θέλετε μπορείτε να τεθείτε αντιμέτωποι με τα τεράστια ερπυστριοφόρα με τη βοήθεια μέχρι τεσσάρων φίλων σας, πράγμα που μάλλον είναι το πιο διασκεδαστικό πράγμα στο παιχνίδι. Δυστυχώς όμως η δυσκολία των bosses δεν είναι ανάλογη των παικτών που παίρνουν μέρος, και έτσι για να είναι πρόκληση η μάχη με 4 άτομα, έχει γίνει απάνθρωπο το να προσπαθήσετε να καταφέρετε ένα boss χωρίς βοήθεια από φίλους σας.

Εκτός του Co-Op στο παιχνίδι υπάρχει και η δυνατότητα να παίξετε Versus με μέχρι 5 ακόμα άτομα, τη στιγμή που όλα τα κλασσικά multiplayer modes κάνουν την εμφάνιση τους(free-for-al, team deathmatch και capture the flag). Εδώ όμως ο χειρισμός για ακόμα μια φορά κάνει ζημιά αφού το παιχνίδι στο multiplayer είναι fast paced , και ο δύστροπος χειρισμός δεν βοηθάει καθόλου, με αποτέλεσμα μετά από μερικά παιχνίδια να εκνευριστείτε και να παραμερίσετε αυτή την επιλογή.

H μελωδία της ειρήνης.
Συνθέτης του Soundtrack της σειράς είναι οι Kazuma Jinnouchi και Nobuko Toda της Kojima productions ενώ τα theme songs τα έχει γράψει ο Akihiro Honda. Το παιχνίδι συνοδεύεται από καταπληκτική μουσική που είναι κρίμα να την ακούτε μέσω τον ηχείων του PSP. Αν έχετε ένα Headset χρησιμοποιήστε τα οπωσδήποτε, ενώ αν δεν έχετε ήρθε η ώρα να σκεφτείτε σοβαρά την αγορά τους.
Το βασικό theme song του παιχνιδιού Heaven’s Divide θα σας ανατριχιάσει κυριολεκτικά την πρώτη φορά που θα το ακούσετε In-game.

Οι φωνές των χαρακτήρων είναι κατά μεγάλο ποσοστό απόλυτα ταιριαστές με τους χαρακτήρες που υποδύονται με τον David Hayter να δανείζει για ακόμα μια φορά τη φωνή του στον Solid Snake

Τέλος τα ηχητικά εφέ κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα χωρίς να ξεχωρίζουν, αλλά και χωρίς, σε καμία περίπτωση, να υπολείπονται του συνόλου.

To Buy or not to Buy;

Τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα.

*Το Metal Gear Solid Peace Walker, είναι το καλύτερο παιχνίδι του PSP που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.
*Το Metal Gear Solid : Peace Walker , παρά τα ψεγάδια του, είναι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς, και ας κυκλοφορεί σε μια φορητή παιχνιδομηχανή.
*Το PSP δεν είναι αντάξιο αυτού του παιχνιδιού! Σκληρό αλλά αληθινό, το παιχνίδι αυτό δεν είχε θέση στη φορητή κονσόλα της Sony. Αν το παιχνίδι είχε σχεδιαστεί/κυκλοφορήσει για PS3, τώρα θα μιλούσαμε ένα απίστευτο αριστούργημα.

Παρόλα αυτά, είτε είστε φαν της σειράς, είτε όχι, το παιχνίδι αξίζει κάθε λεπτό του χρόνου σας. Το συντριπτικό ποσοστό των αρνητικών του στοιχείων δεν είναι θέμα της ομάδας δημιουργίας , αλλά της ανικανότητας του PSP σαν φορητή συσκευή να ανταπεξέλθει στα «θέλω» της δημιουργίας του Hideo Kojima.

Με περίπου τις 20 ώρες Single Player παιχνιδιού να πολλαπλασιάζονται με την βοήθεια ενός φίλου σας για να αντιμετωπίσετε τα Metal Gear το παιχνίδι είναι μοναδική επιλογή για μια φορητή κονσόλα, ενώ ίσως είναι το πρώτο παιχνίδι πέρα από φανμποϊσμους που μπορεί να σας πείσει να αγοράσετε ένα PSP για αυτό και μόνο.

Άγγελος "papp0us" Παπαναγιώτου

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!