Vigor
Tο Vigor είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση online game. Συνδυάζει battle royal, looting/crafting/management στοιχεία και έναν ημι-ανοιχτό κόσμο. Ας το δούμε πιο αναλυτικά.
Νορβηγία, 1991. Ο πυρηνικός πόλεμος έχει τελειώσει. Η Ευρώπη διαλυμένη από τον πόλεμο και η Νορβηγία στέκεται ως η τελευταία ελπίδα της ανθρωπότητας. Χειριζόμαστε έναν ανώνυμο επιζήσαντα. Βρίσκοντας κατάλυμα σε μια παλιά εξοχική κατοικία, σχεδόν κατεστραμμένη, προσπαθεί να επιβιώσει.
Το gameplay του Vigor χωρίζεται σε δύο κομμάτια. Πρώτο είναι του shelter. Αυτό λειτουργεί ως hub για τις εξορμήσεις μας και ως άτυπη φάρμα, πεδίο βολής για να μαθαίνουμε τα όπλα που ξεκλειδώνουμε, γκαρνταρόμπα, shop, πάγκος αναβαθμίσεων, όλα. Θα χαρακτηριζόταν ως ένα ζωντανό μενού. Εδώ φτιάχνουμε νέες αναβαθμίσεις που μας επιτρέπουν περαιτέρω εξέλιξη των δυνατοτήτων μας, κάνουμε αγοραπωλησίες, φτιάχνουμε όπλα και εξοπλισμό.
Το δεύτερο κομμάτι είναι το έξω. Μόνοι ή με έναν ακόμα παίκτη εξορμούμε στο άγνωστο, αφιλόξενο περιβάλλον με σκοπό να βρούμε προμήθειες και να επιβιώσουμε βέβαια από τους άλλους looters. Μόνη μας ελπίδα είναι ό,τι ξέχασε πίσω ο κόσμος που έφυγε από τον πόλεμο, ή αν σκοτώσουμε κάποιον άλλο παίκτη και σηκώσουμε το gear που κουβαλούσε. Ξεκινάμε σε έναν σχεδόν randomly generated χάρτη με συνολικά 8 παίκτες. Κάποια στιγμή κάπου στο χάρτη πέφτει ένα supply drop. Έχουμε όμως την ελευθερία να μην το κυνηγήσουμε. Μπορούμε, επίσης, όποτε θέλουμε να φύγουμε από το χάρτη και να επιστρέψουμε στο καταφύγιό μας.
Η λογική αυτή δίνει έναν αέρα ρεαλισμού στο Vigor, μιας και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε μάχη. Έχουμε την ελευθερία να επιλέξουμε τις μάχες μας. Πράγμα σημαντικό αφού ο θάνατος επιφέρει χάσιμο του gear που πήραμε μαζί στην εξόρμησή μας. Μπορεί να ακούγεται απλό, μα με το RNG του Vigor τα πράγματα είναι πάντα δύσκολα. Είναι μια μάχη επιβίωσης, κυριολεκτικά.
Όλα αυτά όμως είναι δίκοπο μαχαίρι, μιας και η αίσθηση εγκατάλειψης που θέλει να περάσει το παιχνίδι ίσως αφήνει πολλά πράγματα κενά και επαναλαμβανόμενα. Ας ελπίσουμε πως τα μεγαλύτερα maps με περισσότερους παίκτες είναι στα σκαριά ώστε να γεμίσει ο τίτλος.
Φυσικά υπάρχει και deathmatch mode, για τους πιο ριψοκίνδυνους. Όπως και shop με κανονικά χρήματα, και lootboxes και season pass. Το Vigor είναι δωρεάν, οπότε παίρνει το δρόμο του freemium ώστε να βγάλει τα έξοδά του. Αναμενόμενο μα και pay 2 win αφού όποιος βάλει λεφτά έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα.
Τεχνικά το Vigor είναι συμπαθητικό. Δεν προσπαθεί να πουλήσει φαντασμαγορικά γραφικά, αλλά δίνει το ρεαλισμό που χρειάζεται χωρίς σπασίματα. Το ίδιο γίνεται και στην περίπτωση του Nintendo Switch, στο οποίο ο τίτλος είναι σε beta φάση, για την ώρα. Εκεί τα γραφικά είναι σε εμφανώς χαμηλότερο επίπεδο, χωρίς πάλι να κάνουν σπασίματα. Το παιχνίδι τρέχει άψογα σε κάθε του μορφή. Αυτό ίσως οφείλεται στην engine της Bohemia Interactive.
Εδώ θα κάνουμε και ένα σημαντικό παράπονο, κι αυτό είναι σχετικό με το matchmaking. Η φύση του τίτλου δεν επιτρέπει μακροσκελή sessions άπαξ και μπούμε στο map, και τα 4-5-6 λεπτά που χρειάζεται για να μας βάλει σε game φαίνονται τρομερά πολλά.
Εν κατακλείδι, το Vigor έχει καλές ιδέες και σωστή υλοποίηση. Πασχίζει από κάποια προβλήματα που ελπίζουμε να διορθωθούν αλλά σίγουρα αξίζει μια ματιά.