Shadow of the Tomb Raider
Η αρχαιολόγος της καρδιάς μας, το κορίτσι μας, η Lara μας, επιστρέφει στο τρίτο κεφάλαιο του reboot της. Το Shadow of the Tomb Raider και τα κάνει όλα σωστά!
Οι περιπέτειες φέρνουν τη δυναμική μας αρχαιολόγο αυτή τη φορά στο Περού. Εκεί θα αναζητήσει διάφορα ιερά αντικείμενα των Μάγια που -μάντεψε- έχουν σχέση με τον πατέρα της, θα αναμετρηθεί με την Trinity και τις εγχώριες φυλές καννίβαλων και λοιπών επικίνδυνων τύπων. Ο μεγαλύτερος εχθρός όμως της Lady Croft δεν είναι άλλος από το περιβάλλον. Η ζούγκλα του Αμαζονίου είναι ένας τόπος αφιλόξενος, εχθρικός στον άνθρωπο και επικίνδυνος σε κάθε βήμα. Με τις ικανότητες από τα δύο προηγούμενα παιχνίδια (Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider) και άλλες που θα αποκτήσει τώρα, η Lara θα τα φέρει όμως εις πέρας. Το θέμα είναι πως όπως σε κάθε τίτλο Tomb Raider η ιστορία είναι λίγο πολύ ίδια. Βρες στοιχεία, πήγαινε κάπου, σκότωσε όποιον θέλει να σε σταματήσει, πήγαινε κάπου αλλού, κ.ο.κ.
Αυτή τη φορά έχουμε στο πλευρό μας τον φιλικότατο Jonah, το μάγειρα γνωστό από τα προηγούμενα παιχνίδια. Επίσης διάφοροι ντόπιοι, φυλές και μερικά λάμα θα πολεμήσουν στο πλευρό της Lara στο Shadow of the Tomb Raider!
Το μεγάλο ψεγάδι του Rise of the Tomb Raider δεν ήταν άλλο από το λάθος της Eidos να εστιάσει στη δράση, χάνοντας λίγη από τη μαγεία της σειράς. Ποια μαγεία; Τους γρίφους φυσικά. Η παράκαμψη αυτών έδωσε μια γλυκόπικρη χροιά στον τίτλο που φάνηκε να ξεστρατίζει από το είδος που δημιούργησε μερικές δεκαετίες πριν. Το Shadow of the Tomb Raider όμως επανέρχεται στις ρίζες, εστιάζοντας αρκετά στους γρίφους, που πλέον είναι αναπόσπαστο κομμάτι της βασικής ιστορίας. Βέβαια δε λείπουν τα γνωστά Challenge Tombs, χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα δύσκολα. Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει επιλογή να δυσκολέψουν, αλλά αυτό επηρρεάζει κυρίως τους χρονισμούς των ενεργειών που απαιτούνται και όχι τη λογική που χρειάζονται.
Η Lara επιστρέφει στη θέση της, το θρόνο του gaming.
Φυσικά ένα καλό Tomb Raider δεν είναι τίποτα χωρίς ένα καλό οπλοστάσιο. Με διάφορα τόξα, πιστόλια, αυτόματα, shotguns και craftable πυρομαχικά και χειροβομβίδες σίγουρα κανείς δε θα μείνει παραπονεμένος. Όπως επίσης και από τις αμφιέσεις, μιας αφενός έχουμε αρκετές που πάνε ως το Tomb Raider II αλλά και πολλές με passive skills που παραμετροποιούν την εμπειρία σε μεγάλο βαθμό. Γιατί η Lara είναι πλέον κυνηγός και όχι το κοριτσάκι από το πρώτο Tomb Raider. Υπάρχει μια μεγάλη δόση replayability στο να περνάμε κάθε σημείο χωρίς να το καταλάβει κανείς από τους εχθρούς. Εντάξει, για τα αμέτρητα collectibles και το backtracking που χρειάζονται δε μιλάμε καν.
Από εκεί και πέρα, ο τίτλος λάμπει. Τα γραφικά είναι ίσως ό,τι καλύτερο έχουμε δει σε παιχνίδι δράσης. Υπάρχει επιλογή για καλύτερα γραφικά ή καλύτερο framerate, όμως δεν είδαμε σημαντικές διαφορές στο Xbox One X που δοκιμάσαμε τον τίτλο. Μία μόνο φορά είδαμε screen tearing, για ένα δευτερόλεπτο. Όλο το υπόλοιπο άψογο. Ο ήχος είναι πολύ καλός κι αυτός. Προτείνουμε να παίξετε σε immersion mode, δηλαδή με voice over στη γλώσσα που μιλάνε κανονικά οι άνθρωποι που συναντάμε. Αυτό, σε αντίθεση με το να τα ακούμε όλα στα Αγγλικά δίνει πολλά κιλά μαγεία στο Shadow of the Tomb Raider. Στο χειρισμό, η Lara ελάχιστες φορές θα απογειωθεί σε λάθος σημείο, έως και καμία. Σε ολόκληρο το Playthrough μόνο μία φορά ακούστηκε το κλασσικό “έλα μωρέ που πηδάει;;;;”. Μπράβο στην Eidos.
Κλείνοντας, το Shadow of the Tomb Raider είναι ένα δια-μα-ντι. Ο τίτλος δίνει όλα όσα ζητάμε από τη σειρά, έρχεται στο 2018 (για να μην πούμε 19) και αξίζει μια θέση στη συλλογή μας. Ναι, δεν παίρνει το άριστα επειδή το ψειρίσαμε αρκετά. Αλλά το επόμενο κεφάλαιο μάλλον θα το πάρει!
Ευχαριστούμε τη CD Media που μας παρείχε το παιχνίδι.