Γιατί το Nintendo Switch είναι καταδικασμένο να αποτύχει

Μετά την τραγική εμπορική πορεία του Wii U, το οποίο κυκλοφόρησε το 2012, ένα χρόνο πριν από τα Xbox One και PS4 που θεωρητικά ανταγωνιζόταν, η Nintendo φαίνεται να μην έχει μάθει από τα λάθη της και να συνεχίζει να εμμένει σε μία τακτική που μπορεί να δούλεψε το 2006 με το Wii, αλλά μία δεκαετία μετά παύει να είναι αποτελεσματική εμπορικά.

Ναι, σαν ιδέα το Nintendo Switch είναι εξαιρετική, ναι το να μπορείς να παίρνεις τα home console games μαζί σου είναι το όνειρο που είχαν όλοι από την εποχή του Nintendo 64, ναι με μία πρώτη ματιά το Nintendo Switch φαίνεται να αποτελεί αυτό που θέλουν όλοι. Αλλά κοιτάζοντας λίγο πιο μακριά, γιατί κάθε κονσόλα αποτελεί μία επένδυση, ειδικά που στις μέρες μας το κόστος της καμιά φορά αγγίζει τον μηνιαίο μισθό του μέσου Έλληνα αγοραστή.

nintendo_switch

Το Nintendo Switch είναι τεχνολογικά πολύ μπροστά, αλλά ταυτόχρονα και πολύ πίσω. Όσο δυνατό κι αν είναι το -εξαιρετικό για τα φορητά- τσιπάκι γραφικών της nVidia, τόσο πιο πίσω θα είναι από τον ανταγωνισμό στο θέμα της επεξεργαστικής δύναμης. Μιλάμε για ένα φορητό τσιπ γραφικών, το οποίο στην καλύτερη να επιτύχει αποδόσεις που αγγίζουν τις κονσόλες περασμένης γενιάς, άντε ίσως να είναι ένα κλικ καλύτερο από το Wii U. Εγώ για την οικονομία του άρθρου πάω ένα βήμα παραπέρα το θεωρητικό κομμάτι και τολμώ να πω ότι η nVidia κατάφερε και ακατόρθωτο και οι αποδόσεις του Tegra πλησιάζουν αυτές των Xbox One και PS4. Κι αφού αγγίζουν αυτές του ανταγωνισμού αυτό συνεπάγεται σε μεγαλύτερη υποστήριξη από 3rd parties και -κατ επέκταση- περισσότερα παιχνίδια, ώστε να μην μένουν οι κάτοχοι “στην απ’ έξω” όπως γίνεται την τελευταία διετία με το Wii U.

Τι γίνεται όμως σε βάθος χρόνου; Η Nintendo κυκλοφορεί μία ακόμη κονσόλα προκειμένου να φτάσει τον ανταγωνισμό στην μέση ή ακόμα χειρότερα (βλέπε Wii U) στο πέρας μίας γενιάς. Οι Sony και Microsoft ρίχνουν στην αγορά νέες, εξελιγμένες κονσόλες, με υποστήριξη HDR και Ultra HD αναλύσεις, με την Nintendo να εμμένει σε μία τακτική που, ναι με της βγήκε με το Wii, κατέληξε σε τραγελαφική αποτυχία με το Wii U. Δεν αργεί η μέρα όπου τα PS4 Pro και Scorpio θα βρίσκονται στην αγορά και το Nintendo Switch θα κληθεί να τα βάλει με μεγαθήρια. Οι πωλήσεις πέφτουν, οι developers καλούνται να υλοποιήσουν παιχνίδια με HDR και 4K αναλύσεις, το Nintendo Switch μένει και πάλι στην απ έξω.

Σίγουρα σε αυτή τη ζωή τα γραφικά δεν είναι το παν, αλλά το να πλασάρεις κάτι εφάμιλλο (ή ακόμα καλύτερα, ανώτερο) του ανταγωνισμού έχει πολλά οφέλη, με πρώτο και καλύτερο τα multiplatform παιχνίδια που θα μπορούν να τρέξουν στην πλατφόρμα χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από χίλια κύματα, καθυστερήσεις και downgrades (βλέπε Watch_Dogs, Fifa, Black Ops 2 στο Wii U). Ας μην γελιόμαστε εξ άλλου, αν το Skyrim του 2011 είναι system seller του 2017, κάτι έχει πάει πολύ στραβά στην βιομηχανία.

Ρεαλιστικά μιλώντας, ένα φορητό τσιπάκι γραφικών με σύστημα παθητικής ψύξης και επεξεργαστική δύναμη σίγουρα κατώτερη του ανταγωνισμού προκειμένου να μην λιώσει η ταμπλέτα στο χέρι μας, το Nintendo Switch θα έχει τα πρώτα χρόνια την μερίδα των παιχνιδιών που του αναλογεί από τους developers που μυρίζονται εύκολο χρήμα (όπως άλλωστε και σε κάθε νέα κονσόλα) αλλά σε βάθος διετίας θα μείνει ξανά με την υποστήριξη της Nintendo να κρατάει τους χρήστες ζεστούς. 
nintendo-switch-zelda-handheld

Κλείνοντας θα ήθελα να εκφράσω και την ελπίδα μου, που θεωρώ ότι έχει τις ίδιες πιθανότητες να εκπληρωθεί με τον Ολυμπιακό να σηκώνει το Europa League, είναι ότι η Nintendo θα υλοποιήσει επιτέλους ένα σωστό online σύστημα. Ένα online περιβάλλον αντίστοιχο των Xbox Live και PSN, με πολλαπλούς λογαριασμούς χρήστη, achievements και γενικά οτιδήποτε προσφέρουν οι βασικοί της ανταγωνιστές. Αυτή τη στιγμή το Switch φαντάζει στα μάτια μου σαν μία βελτιωμένη εκδοχή του Wii U, με την έννοια του ότι πλέον δεν χρειάζεσαι να είσαι κοντά στην κονσόλα για να παίξεις τα παιχνίδια στην ταμπλέτα. Από μικρός ήμουν φαν της ιαπωνικής εταιρίας, ήταν η πρώτη μου επαφή με το gaming. Δεν την ακολούθησα ωστόσο με το Wii U και αν οι επόμενοι μήνες δεν με πείσουν για την μακροχρόνια υποστήριξη και ζωή του Switch, το πιθανότερο είναι να μην ασχοληθώ ούτε με αυτή. Όσο ωραίο κι αν φαίνεται το Zelda.

ΥΓ: Καιρό είχα να γράψω blog post και έμαθα σας έλλειψα οπότε η Ninty μου έδωσε την αφορμή να το κάνω.

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.