Battleborn

Σκέψου Borderlands. Τώρα αφαίρεσε τον ανοιχτό κόσμο, όλα τα items, τα quests, τους npcs, τα skill trees, τη διάρκεια. Καλώς ήλθες στο Battleborn!

Στο παιχνίδι έχουμε δύο modes. Ένα αδιάφορο campaign με αφήγηση και σκηνικό copy-paste Borderlands αλλά γεμάτο άνοστα “nerdy” αστεία (πόσες φορές σε μια αποστολή μπορεί ο npc να σου πει “rage quit now”;) και μικρή διάρκεια που αποτελείται από ευθεία levels, και το Online. Εκεί επιλέγουμε χαρακτήρα και σκοτωνόμαστε online σε 3 τύπους παιχνιδιού. Το πρώτο είναι κλασικό, κατάκτηση και διατήρηση τριών σημείων σε ένα χάρτη με τρία lanes. Το άλλο ουσιαστικά κάνουμε support τα minions μας που προελαύνουν απέναντι στους αντίστοιχους εχθρούς και το τρίτο περίπου το ίδιο, τα Minions πρέπει να γίνουν “θυσία” aka περπατάνε και δεν πρέπει να πεθάνουν. Συναρπαστικά πράγματα. #not

med_2K_Battleborn_Algorithm_ISICBoss_2

Πιο αναλυτικά, το campaign είναι ίσως το πιο αδιάφορο κομμάτι του τίτλου. Μπλέκει διάστημα, χιούμορ, anime, έναν τρελό επιστήμονα που μιλάει ακατάπαυστα, μια αρχαία θεότητα και πόσα άλλα και καταφέρνει να είναι άνοστο. Τα επίπεδα είναι πιο γραμμικά από του Super Mario, επίσης. Αλλά αυτό που βρήκα αδιανόητο είναι η οποιασδήποτε μορφής διαδραστικότητα. Δεν υπάρχουν ούτε διακόπτες, ούτε terminals, ούτε καν action button. Αν θες κάτι από ένα container το πυροβολάς, αν πρέπει να ανοίξεις μια πόρτα στέκεσαι σε μια πλατφόρμα που για διακριτικό έχει ένα παπούτσι. Και μετά πυροβολάς ό,τι υπάρχει μέχρι να φτάσεις στο boss. Τώρα τα bosses είναι κάπως ενδιαφέροντα, αφού η Gearbox προσπάθησε να τα κάνει με φάσεις, μάλλον με στόχο την ανάπτυξη στρατηγικών a la MMORPG αλλά δεν της βγήκε και τόσο. Είναι απλά και επαναλαμβανόμενα. Το μόνο “πιπεράτο” στοιχεία είναι πως σε προκαθορισμένες θέσεις μπορούμε να χτίσουμε turrets ή drones ή κάτι. Αλλά νταξ…

Battleborn_Incursion_FP_Deande_01

Θεωρητικά ο τίτλος βασίζεται στην πολυπλοκότητα του online gameplay. Έχουμε αρκετούς ήρωες, οι περισσότεροι από τους οποίους ξεκλειδώνονται από το campaign, και ο καθένας κάνει κάτι διαφορετικό. Κλασικά έχουν ένα με δυο firing modes, δυο-τρία skills και ένα ulti (ή μία;). Έχουμε neutral τέρατα προς στρατολόγηση, επίσης. Οι χάρτες αν και σχετικά καλά σχεδιασμένοι έχουν αρκετά ψεγάδια και μπερδεύουν τον παίχτη ακόμα και με το minimap ενεργό. Κι εδώ το ενδιαφέρον είναι τα turrets που χτίζουμε, βέβαια πάλι οι θέσεις είναι προκαθορισμένες. Η κατάσταση σώζεται από την ταχύτητα του gameplay, που πραγματικά γίνεται χαμός στις αρένες και μπράβο στη Gearbox που κράτησε ζωντανό ένα από τα καλά στοιχεία των Borderlands. ΠΑ-ΝΙ-ΚΟΣ.

2K_Battleborn_Paradise_Meltdown_OscarMike

Ίσως η μεγαλύτερη απογοήτευση του τίτλου είναι το leveling. Έχουμε γύρω στα δύκα levels (σε κάθε game), και στο καθένα έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο “upgrades”. Ουσιαστικά η μια στήλη επιλογών είναι υπέρ τους ενός skill του ήρωα, η άλλη υπέρ του δεύτερου skill. Κερδίζοντας παιχνίδια παίρνουμε και κομμάτια εξοπλισμού. Από αυτά μπορούμε να πάρουμε τρία μαζί στο match, και για να ενεργοποιηθούν πρέπει να πληρώσουμε με shards που μαζεύουμε από κάτω, και φυσικά έχουν cooldown. Με τα ίδια shards χτίζουμε και turrets. Θεωρητικά -ξανα- λοιπόν έχουμε αρκετές επιλογές. Αλλά τα maps είναι λίγα και, όπως είπαμε, όχι τόσο καλά σχεδιασμένα.

Τεχνικά τωρα… Έχουμε μια κατάσταση χειρότερη από το Borderlands: The Pre Sequel. Τα γραφικά είναι πιο απλοποιημένα, σε βαθμό που θα θύμιζαν PVZ2 αλλά τουλάχιστον είναι χαρούμενα. Ο ήχος είναι μέτριος ή και σχεδόν κουραστικός στο campaign. Στο online απλά αδιάφορος Από την άλλη ο χειρισμός σχεδόν προσαρμόζεται στον ήρωα, οπότε είναι θέμα γούστου. Μεγάλο ψεγάδι που παρατήρησα ήταν κάποια κολλήματα στην κίνηση του χαρακτήρα όταν έτρωγε melee επιθέσεις σε κεκλιμένο επίπεδο. Σχεδόν δε μπορούσα να κουνηθώ, όχι πως πέθαινα βέβαια, το solo παιχνίδι πέρα από όλα τα άλλα είναι και πολύ εύκολο. Το μόνο replay value που έχει είναι για τα προχειροφτιαγμένα challenges.

Συνοψίζοντας, το Battleborn προσπάθησε να είναι το παιδί των Borderlands με τα moba games, και μάλλον απέτυχε. Κράτησε τα πιο ανούσια στοιχεία και από τα δύο και προσπαθώντας να βασιστεί στο Online κατέληξε χωρίς ενδιαφέρον περιεχόμενο. Για τους νέους στο gaming θα είναι ίσως μια καλή και διασκεδαστική αρχή αλλά σίγουρα δεν είναι τίτλος που θα πάρει κάποιος στα σοβαρά. Απλή, ανάλατη διασκέδαση.

 

Battleborn

6

Βαθμός

6.0/10

Θετικά

  • Καταιγιστικό online gameplay

Αρνητικά

  • Μέτριος τεχνικός τομέας
  • Αδιάφορο campaign

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.