Quantum Break

Ο χρόνος δεν είναι γραμμικός.

Ο Will Joyce είναι επιστήμονας στο Riverport University και κάνει πειράματα με μια χρονομηχανή. Κάτι στραβώνει και δημιουργείται ένα ρήγμα στο χρόνο. Το αποτέλεσμα; Ο αδερφός του Will -και πρωταγωνιστής μας, Jack αποκτά την ικανότητα να σταματά το χρόνο ενώ ο “κακός” Paul Serene να βλέπει το μέλλον καταφέρνοντας να παίρνει πάντα τη σωστή απόφαση σε οποιοδήποτε επιχειρηματικό ή προσωπικό ζήτημα του παρουσιάζεται.

Ο Paul, παρέα με τον Martin Hatch είναι και τα κεντρικά πρόσωπα της Monarch Solutions, η οποία δε θέλει ιδιαίτερες συστάσεις. Γνωρίζουν πως ο χρόνος τελειώνει, κυριολεκτικά, και φτιάχνουν ένα καταφύγιο. Από την άλλη ο Jack προσπαθεί να τους σταματήσει και να διορθώσει τη ρωγμή. Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Μια ιστορία γεμάτη χρονικά παράδοξα, πισώπλατα μαχαιρώματα, δράση και αγωνία.

In-game takedown.

Να σημειωθεί, για όσους δε το ξέρουν επειδή ζούσαν κάτω από μια πέτρα τα τελευταία χρόνια, πως το Quantum Break είναι παράλληλα και τηλεοπτική σειρά. Τι θα πει αυτό; Στο τέλος κάθε ενός από τα τέσσερα πρώτα Acts βρισκόμαστε σε ένα junction.

Ο Paul πρέπει να ζυγίσει τις επιλογές του και να πάρει μια απόφαση. Η απόφαση αυτή, σε συνάρτηση με μερικές μικροεπιλογές κάτα τη διάρκεια του gameplay πυροδοτούν ένα εικοσάλεπτο live action επεισόδιο που λειτουργεί ως μετάβαση στο επόμενο act. Εδώ θα ήθελα λίγες περισσότερες επιλογές, αν και θα χανόταν η μπάλα μάλλον.

Και πάλι βέβαια έχουμε 4 junctions και κάθε act προσαρμόζεται ανάλογα με τα προηγούμενα. Τον Jack υποδύεται ο Shawn Ashmore (ο Bobby Drake aka Iceman), τον Paul Serene ο Aidan Gillen (λέγε με Littlefinger) και τον Martin Hatch ο Lance Reddick (ο συμπαθέστατος Broyles από το The Fringe). Γενικά το Cast της σειράς/παιχνιδιού είναι προσεγμένο αν και δεν έχει τρελά ονόματα. Όλοι όμως ταιριάζουν στο ρόλο τους. Εννοείται και τα ingame αντίγραφα είναι πιστά, έτσι;

Στα του gameplay. Ω θεοί. Οι δυνάμεις του Jack, παρέα με τη μαεστρία της Remedy στο shooting και μια καλή δόση πλατφορμών με μικρογρίφους κάνουν το Quantum Break να πετάει. Το πιο ωραίο είναι πως οι ικανότητες του Jack δεν είναι απλά χρήσιμες, είναι απαραίτητες. Όχι όπως στα Max Payne, για παράδειγμα, όπου και να μη χρησιμοποιούσες Bullet time δεν έτρεχε και τίποτα. Εν συντομία ο Jack μπορεί να τρέξει γρηγορότερα, να σταματήσει το χρόνο σε ένα συγκεκριμένο σημείο ή να τον γυρίσει μερικά δευτερόλεπτα πίσω, να φτιάξει ασπίδα a la Neo (Enter the Matrix, please) και να ανατινάξει χρονικά μια περιοχή (ακατανόητο αλλά cool).

Οι διάφοροι τύποι εχθρών απαιτούν ο καθένας άλλη στρατηγική, οπότε θα χρησιμοποιήσετε κάθε δυνατότητα του Iceman. Το adventure κομμάτι είναι κι αυτό πολύ ενδιαφέρον. Συχνά πυκνά καλούμαστε να περιηγηθούμε μέσα σε ρωγμές στο χρόνο. Αντικείμενα ίπτανται, άλλα έχουν πέσει σε λούπα και πρέπει να βρούμε τρόπο να τα ξεπεράσουμε, άλλες φορές απλά θαυμάζουμε τη σκηνοθεσία και τα οπτικά εφέ.

Ιn-game cutscene.

Πάσα για γραφικά. Πέραν μιας-δυο ατασθαλιών σε λεπτομέρειες που παρατήρησα, είναι αψεγάδιαστα. Πραγματικά η Remedy τήρησε την υπόσχεσή της και έφτιαξε έναν τίτλο αντάξιο του συστήματος που τον φιλοξενεί. Ο ήχος στο Quantum Break δεν ενθουσιάζει όμως. Εν αντιθέσει με το lip sync και τους διαλόγους, που είναι μονάχα ένα κλικ κάνω από αυτούς της Quantic Dream.

Κλείνοντας, το πρώτο playthrough μου πήρε κάτι λιγότερο από 10 ώρες χωρίς να ξεκοκαλίσω lore και μυστικά. Σίγουρα θα υπάρξει δεύτερο, ίσως και τρίτο για να δω όλες τις πιθανές στροφές στο σενάριο. Ο τίτλος αναγκαστικά συγκρίνεται με το Heavy Rain στο μυαλό μου, και ίσως υστερεί λίγο σε storytelling αλλά κερδίζει σε gameplay value. Επιβάλλεται για κάθε κάτοχο PC ή Xbox One.

Quantum Break

8.5

Βαθμός

8.5/10

Θετικά

  • Εξαιρετική ιδέα
  • Live action επεισόδια

Αρνητικά

  • Θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερο
  • Περιορισμένες επιλογές

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.