Denuvo, το τέλος της πειρατείας του PC gaming;

denuvo

Χαζεύοντας τον τελευταίο καιρό στο ίντερνετ έπεσα πάνω σε αρκετά άρθρα σχετικά με το Denuvo DRM, την προστασία παιχνιδιών που μας συστήθηκε πέρυσι στο ευρύ κοινό όταν οι πρώτες αναφορές έκαναν λόγο για καταστροφή SSD από τις συνεχείς εγγραφές και αναγνώσεις που κάνει το σύστημα προκειμένου να αποκωδικοποιήσει τα δεδομένα του παιχνιδιού και να τρέξει. Ένα χρόνο περίπου μετά, και μακριά από τις αναφορές (που κρίθηκαν αναλυθείς εν τέλει), το Denuvo DRM φαίνεται να έχει υιοθετηθεί από πολλές μεγάλες εταιρίες προκειμένου να διασφαλίσουν ότι το παιχνίδι τους δεν θα πέσει στα χέρια των πειρατών. Ας μην γελιόμαστε, εταιρία είναι και δεν θέλει να χάσει ούτε έναν υποψήφιο αγοραστή.

Πρώτο παιχνίδι που μάθαμε να χρησιμοποιεί την νέα αυτή τεχνολογία ήταν το εξαιρετικό Dragon Age Inquisition, το οποίο όπως διαβάζω στο internet πήρε περισσότερο από έναν μήνα να “σπάσει” από την κινέζικη ομάδα crackers 3DM. Διόλου εύκολο ήταν λοιπόν να καταφέρουν να βρούνε τρόπο να “τρέξουν” το παιχνίδι αν δεν ήταν νόμιμα αγορασμένο, ενώ ακόμη και σήμερα υπάρχουν παράπονα από χρήστες ότι το crack υπολειτουργεί και οδηγεί το παιχνίδι σε συνεχή crashes. Κι αυτό ήταν μόνο η αρχή για την Denuvo, η οποία γρήγορα προσάρμοσε τον κώδικάς της δημιουργώντας μία νέα, ενισχυμένη έκδοση του DRM της.

Την νέα αυτή έκδοση την έχουμε δει μέχρι σήμερα σε αρκετά παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένου του FIFA 16, του Just Cause 3, του Arkham Knight και του πιο πρόσφατου, Rise of the Tomb Raider. Κοινό όλων των παιχνιδιών είναι ότι ακόμη και μήνες (το FIFA 16 κυκλοφόρησε τέλη Σεπτέμβρη!) μετά το λανσάρισμά τους, οι διάφορες ομάδες της cracking σκηνής δεν έχουν καταφέρει να κάμψουν την προστασία τους και να καταφέρουν να τρέξουν πειρατικές κόπιες τους. Μάλιστα, μερικές ομάδες έχουν ήδη παρατήσει την όποια πρόοδο έκαναν για τους τελευταίους τίτλους, ρίχνοντας την προσοχή τους στην νέα περιπέτεια της Lara Croft χωρίς ωστόσο να έχουν σημάδια προόδου. H 3DM μάλιστα ανακοίνωσε πως αποσύρεται από τον χώρο για έναν περίπου χρόνο προκειμένου να δει “τις επιπτώσεις του Denuvo στις πωλήσεις και την αγορά”.

Σίγουρα μιλάμε για μία μεγάλη νίκη της Denuvo, η οποία με την τεχνολογία της καταφέρνει να ισοπεδώσει ίσως την πειρατεία που μάστιζε (και μαστίζει) το PC gaming και στρέφει πολλούς δημιουργούς στην αγορά των κονσόλων ή στην παροχή ελάχιστου δυναμικού για την ανάπτυξη των αντίστοιχων εκδόσεων για υπολογιστές. Στον αντίποδα βέβαια, έχουμε και μερικές εταιρίες όπως την CD Projekt που κυκλοφορεί τα παιχνίδια της χωρίς καμία δικλείδα ασφαλείας, με τους τίτλους να έχουν σημαντική εμπορική επιτυχία, αλλά τι θα γινόταν αν και το Witcher 3 δεν θα μπορούσε να τρέξει πειρατικό; Αν έπρεπε να ποντάρω κάπου θα έλεγα πως οι πωλήσεις του παιχνιδιού θα ήταν διπλάσιες – χωρίς ίχνος υπερβολής.

Οι φίλοι πειρατές ανά την υφήλιο σίγουρα έχει απογοητευτεί από την νέα τροπή των πραγμάτων, και ακόμη και εγώ που είμαι της λογικής “ότι κλειδώνει, ξεκλειδώνει” θεωρώ πως στα επόμενα χρόνια το πειρατικό “τρέξιμο” παιχνιδιών θα είναι πιο δύσκολο από ποτέ.

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.