Επιστροφή στο Bright Falls, 5 χρόνια μετά

alanwake-2012-03-21-19-46-02-02

Πως περνάνε τα χρόνια, πως αλλάζουν οι καιροί. Σαν χθες θυμάμαι εκείνη την στιγμή που αγόρασα το Xbox 360 για το Alan Wake, σαν σήμερα εκείνο το ζεστό απόγευμα του Μάη που παρέλαβα το δισκάκι και το έβαλα στο tray της κονσόλας. Πέντε χρόνια πέρασαν από εκείνη την μέρα, και πέντε χρόνια μετά αποφασίσαμε να ξανασυνδέσουμε το Xbox 360 στην τηλεόρασή μας και να επιστρέψουμε για μία ακόμη φορά στο γραφικό Bright Falls.

Σεπτέμβριος του 2009, λίγες μέρες πριν το ετήσιο Deerfest, ο Alan Wake με την γυναίκα του, Alice, αποφασίζουν να επισκεφτούν την κωμόπολη του Bright Falls της Washington προκειμένου να βρουν λίγες στιγμές ηρεμίας, μιας και ο συγγραφέας μας πάσχει από έλλειψη έμπνευσης και έχει να γράψει βιβλίο εδώ και δύο έτη. Αυτή η μικρή αφορμή ήταν μάλλον αρκετή για την Remedy ώστε να μας ωθήσει στα σκοτεινά δάση της πόλης, και να μας βυθίσει στην σκοτεινή, βαθιά και γεμάτη μυστήριο ιστορία που όλοι ζήσαμε.

Ακόμη και σήμερα, πέντε χρόνια μετά από την κυκλοφορία του παιχνιδιού, δύσκολα θα βρείτε τίτλο με ιστορία καλύτερη, πληρέστερη και ανώτερα δομημένη από αυτήν του Alan Wake. Η Remedy, για ακόμη μία φορά μετά τα Max Payne, επέστρεψε για να θέσει ακόμη υψηλότερα τον πήχη στην διαδραστική διασκέδαση, φέρνοντάς την ακόμη πιο κοντά στα ποιοτικά πρότυπα υπερπαραγωγών της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, του David Lynch και του Stephen King. Εισάγοντας για πρώτη φορά την μαζική κυκλοφορία επεισοδιών – για όσους δεν ξέρουν, το Alan Wake είναι δομημένο σε 8 επεισόδια -, αρκετά χρόνια πριν την πρεμιέρα του House of Cards και των αντίστοιχων παραγωγών του Netflix.

Εκτός από βαθύ σενάριο, η Remedy βρήκε τρόπο μέσα από το Alan Wake να κλείσει την ιστορία του Max Payne - πρακτικά ακυρώνοντας τα γεγονότα του Max Payne 3
Εκτός από βαθύ σενάριο, η Remedy βρήκε τρόπο μέσα από το Alan Wake να κλείσει την ιστορία του Max Payne – πρακτικά ακυρώνοντας τα γεγονότα του Max Payne 3

Οκτώ δίωρα επεισόδια, το καθένα με τη δική του αρχή, μέση και κορύφωση-cliffhanger. Επεισόδια που όχι απλά ξετυλίγουν την ιστορία που ο Sam Lake εντέχνως έγραψε, αλλά παράλληλα διευρύνουν το σύμπαν, συμβάλλοντας στη δημιουργία του ψυχολογικού θρίλερ αντίστοιχου βεληνεκούς με το Twin Peaks που θέλησε να πετύχει η Remedy. Κάθε χαρακτήρας που ο Alan θα συναντήσει στο παιχνίδι κρύβει πολλά περισσότερα από ότι φαίνεται. Η φινλανδική ομάδα ανάπτυξης με το Bright Falls mini-series, τα Alan Wake Files που συνοδεύουν το παιχνίδι, αλλά και την πληθώρα πληροφοριών που δίνονται μέσα από το παιχνίδι σε manuscripts, ραδιοφωνικές εκπομπές και points-of-interest χτίζει ένα πολύ δυνατό backstory, το οποίο άνετα θα έπαιρνε ένα (ή ακόμη και δύο) παιχνίδια για να εξιστορηθεί πλήρως. Διάολε, ακόμη και ο κομπάρσος Agent Nightingale και η σερβιτόρα Rose έχουν μία ιστορία από πίσω τους!

Η Remedy μέσα από μόλις δύο παιχνίδια κατάφερε να δημιουργήσει ένα σύμπαν που έχει αρχή, μέση και -θέλω να ελπίζω πως θα έχει- τέλος. Μία ιστορία που μας γυρίζει πίσω στο 1970 και τον Tom Zane και μας ταξιδεύει πάλι στο σήμερα και τον Alan Wake. Μία ιστορία μπερδεμένη, που κάθε απόπειρα ανάλυσής της γεννάει δέκα ακόμη υποθέσεις, ως μία Λερναία Ύδρα που αρνείται να χαριστεί στο πιστό της κοινό. Ιστορία που μόνο η Remedy θα καταφέρει να ξεμπλέξει, όταν αποφασίσει πως ο Alan Wake πρέπει να ανανεώσει για μία δεύτερη σεζόν.

Τα δύο DLC επεισόδια (το ένα δόθηκε δωρεάν) γεφυρώνουν το κενό μεταξύ του παιχνιδιού και του American Nightmare
Τα δύο DLC επεισόδια (το ένα δόθηκε δωρεάν) γεφυρώνουν το κενό μεταξύ του παιχνιδιού και του American Nightmare

Το έχουμε ξαναπεί, και το ξαναλέμε και θα το ξαναπούμε: το Alan Wake αποτελεί το νούμερο ένα παράδειγμα προς μίμηση για το πως πρέπει να γίνεται το storytelling στα Videogames. Ο γλαφυρός – πολλές φορές κουραστικός – Alan Wake δεν αφήνει τίποτε στην τύχη, καθοδηγώντας τον παίκτη μέσα από τις σκέψεις του, εξωτερικεύοντας τα συναισθήματά του, βοηθώντας μας να ταυτιστούμε με τον χαρακτήρα. Ο συμπαθητικός, αλλά πολλές φορές οξύθυμος, Alan αποτελεί τον πιο ολοκληρωμένο πρωταγωνιστή παιχνιδιού που έχουμε δει μέχρι σήμερα, μοιράζοντας πιθανώς την πρώτη θέση με τον Max Payne και το σύμπαν χαρακτήρων των Silent Hill.

Σήμερα το παιχνίδι δεν δείχνει να έχει γεράσει. Μπορεί τότε, το 2010 να φωνάζαμε που η ανάλυση του τίτλου είναι κλειδωμένη στα 540p, αλλά σήμερα, στην εποχή των Xbox One και PS4, ο Alan Wake δείχνει φρέσκος, μέσα σε ένα ζωντανό δάσος του πανέμορφου Bright Falls. Με μερικά από τα καλύτερα εφέ φωτισμού που έχουμε δει μέχρι σήμερα στο παιχνίδι, η μάχη του φωτός ενάντια στο σκοτάδι παίρνει φυσικές διαστάσεις εντυπωσιάζοντας τον πιο απαιτητικό παίκτη. Τι κι αν τρέχει σε ένα μηχάνημα με μόλις 512mb RAM; Το Alan Wake μάλλον δεν χρειάζεται το λίφτινγκ που η Microsoft φαίνεται ότι θέλει να του κάνει, γιατί και σε δέκα χρόνια από σήμερα, πάλι πανέμορφο θα είναι.

Το παιχνίδι μας άφησε με την υπόσχεση ότι ο Alan θα επιστρέψει, αλλά η μέρα αυτή φαίνεται να αργεί.
Το παιχνίδι μας άφησε με την υπόσχεση ότι ο Alan θα επιστρέψει, αλλά η μέρα αυτή φαίνεται να αργεί.

Ναι, το Alan Wake μπορεί να μην ανακάλυψε την Αμερική στα θέματα του gameplay, ναι, μπορεί να κατέληξε αρκετά επαναλαμβανόμενο το μοτίβο ρίξε φως-σκότωσε τους Takens, αλλά παραμένει ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της γενιάς του. Γιατί παρόλο που δεν κατάφερε να δημιουργήσει κάτι εξαιρετικό, είναι ακόμα τίτλος που γίνεται συχνά θέμα συζήτησης και οι φίλοι της σειράς εξακολουθούν μέχρι σήμερα να ζητούν διακαώς ένα sequel. Γιατί, καλό χρυσό το American Nightmare, αλλά το ταξίδι του Alan Wake μέσα στη νύχτα πρέπει να συνεχίσει όπως του αρμόζει, με μία δεύτερη σεζόν που θα λυτρώσει τον Alan που αυτή τη στιγμή που μιλάμε παραμένει παγιδευμένος στον βυθό της Cauldron Lake. Ή μήπως όχι;

Πολλά τα σενάρια για την έκβαση των δύο τίτλων που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα (το American Nightmare θεωρείται canon και προσφέρει στο σενάριο, σε αντίθεση με τις γενικές πεποιθήσεις), αλλά δεν είναι ακόμα η ώρα για την ανάλυσή τους. Η Remedy ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Quantum Break την επόμενη χρονιά, και όπως όλα δείχνουν θα στραφεί ξανά στον γνώριμο Alan Wake και να μας βυθίσει στον περίεργο και σκοτεινό κόσμο του Bright Falls. Ελπίζουμε η ημέρα αυτή να μην αργήσει.

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.