Life Is Strange – Episode 1

Δεν θα σας το κρύψω, το Life is Strange ήταν ένα από τα παιχνίδια που περίμενα περισσότερο, από το προηγούμενο καλοκαίρι όταν και έπεσα τυχαία πάνω του κατά τη διάρκεια της Gamescom. Είναι, βλέπετε, λίγα τα παιχνίδια που πλέον μου κινούν την προσοχή, και αυτά περιορίζονται στις προτάσεις των Telltale, Remedy, Quantic Dream και μερικών άλλων φιλόδοξων studio που προσπαθούν να δημιουργήσουν μοναδικές, story driven εμπειρίες, οπότε το Life is Strange δε θα μπορούσε να μου περάσει απαρατήρητο.

Το παιχνίδι αναπτύσσεται εδώ και περίπου δύο χρόνια από την Dontnod Entertainment, την ομάδα ανάπτυξης που μας παρέδωσε το αρκετά καλό Remember Me το 2013. Πρόκειται για ένα Adventure game στα πρότυπα των παιχνιδιών της Telltale, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση η ομάδα ανάπτυξης αφήνει πίσω τον point and click τρόπο χειρισμού και επιτρέπει την κίνηση το περιβάλλον μέσω του αναλογικού μοχλού όπως σε ένα συνηθισμένο 3rd person game.

Life_is_Strange_Chloe_gun.0
Η Χλόη, η πρώην κολλητή της πρωταγωνίστριας.

Στο Life is Strange αναλαμβάνετε τον ρόλο της Max Caulfield, ενός δεκαοχτάχρονου κοριτσιού που επιστρέφει στην πατρίδα της για να σπουδάσει, πέντε χρόνια αφού την εγκατέλειψε με τους γονείς της για να ζήσει στο Seattle. Ο χαρακτήρας της Max είναι καλογραμμένος, με την ηρωίδα να αποκαλύπτει τους προβληματισμούς της καθ’ όλη τη διάρκεια του επεισοδίου (αλλά και τον χιπστερισμό που την διακατέχει σε σημείο υπερβολής). Προβληματισμούς που θα είχε ένα οποιαδήποτε 18χρονο κορίτσι που προσπαθεί να ενταχθεί σε ένα νέο περιβάλλον, να κάνει νέες παρέες και να εγκλιματιστεί.

Από την πρώτη στιγμή του επεισοδίου ωστόσο, θα δείτε ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Το επεισόδιο ξεκινάει πετώντας σας στα βαθιά και εξηγώντας από τις αρχές τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Μία τραυματική εμπειρία που θα γίνει μάρτυρας η Max στους χώρους του σχολείου θα την κάνει να ανακαλύψει πως έχει την μαγική ικανότητα να επιστρέφει πίσω στον χρόνο και να μπορεί να αλλάζει πράγματα, να αποτρέπει καταστάσεις. Αυτός είναι ουσιαστικά και ο βασικός gameplay μηχανισμός του παιχνιδιού, αφού καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου επεισοδίου θα κληθείτε αρχικά να αποτρέψετε το τραγικό συμβάν και να αναπτύξετε τις σχέσεις σας με τους χαρακτήρες που η Max συναναστρέφεται. Το παιχνίδι, ως ένα άλλο Heavy Rain, σας δίνει τη δυνατότητα να αλλάξετε τη ροή του, να αλλάξετε το παρών, το μακροπρόθεσμο ή βραχυπρόθεσμο μέλλον ή και το παρελθόν, μεταμορφώνοντας το Adventure σε ένα διαδραστικό δράμα, που εσείς καλείστε να συντάξετε.

"All work and no play makes Jack a dull boy"
“All work and no play makes Jack a dull boy”

Η υπόθεση του παιχνιδιού είναι καθαρά επηρεασμένη από τα Alan Wake και Twin Peaks, για τα οποία και οι πιο προσεκτικοί θα παρατηρήσουν πολλές αναφορές (όπως και αναφορές στα Modern Warfare, σε άλλα παιχνίδια της Square Enix αλλά και στο Φαινόμενο της Πεταλούδας). Θα μπορούσαμε να πούμε πως οι δημιουργίες των Sam Lake και David Lynch αποτέλεσαν ίσως σημείο αναφοράς και έμπνευσης για την γαλλική ομάδα ανάπτυξης, η οποία με το πρώτο επεισόδιο καταφέρνει να στήσει τις βάσεις για μία πολύ δυναμική συνέχεια. Πρόκειται για ένα ενήλικο δράμα που περιλαμβάνει επιστημονική φαντασία, αναλώνεται στις προβληματικές κοινωνικές σχέσεις της ηρωίδας, καταπιάνεται με ναρκωτικά και μας γνωρίζει το Vortex Club που στο πρώτο επεισόδιο δεν δόθηκε ξεκάθαρη απάντηση για το τι πρόκειται (αν και μία πρώτη εντύπωση με κάνει να πιστεύω πως είναι κάτι σαν τη ΔΑΠ του κολεγίου). Και όλα αυτά μέσα από μία καταπληκτική σκηνοθεσία που αιχμαλωτίζει μοναδικά το setting της κάθε σκηνής, αλλά και ένα πανέμορφο soundtrack που δένει απόλυτα με το ύφος που θέλει να αποδώσει το φιλόδοξο στούντιο.

Τα περιβάλλοντα του παιχνιδιού είναι γεμάτα από στοιχεία που μπορείτε να αλληλεπιδράσετε, άλλα χρήσιμα για την εξέλιξη της ιστορίας και την γνωριμία σας με τον κόσμο του παιχνιδιού και άλλα εντελώς καλλωπιστικά. Όλα όμως αυτά θα σας κάνουν να πιστεύετε πως κάθε τι γύρω σας έχει σημασία, και αξίζει την προσοχή σας. Ακόμη κι αν αυτό είναι ένα βαζάκι αναψυκτικού δίπλα σε ένα παγκάκι. Και όλα αυτά καλοσχεδιασμένα με ένα cell shaded ύφος που χρωματίζεται πανέμορφα από τον ιδιαίτερα καλό φωτισμό του παιχνιδιού.

Δυστυχώς όλα αυτά τα ωραία που σας περιγράφω με τον γλαφυρό τρόπου π0υ ανέκαθεν με χαρακτήριζε, επισκιάζονται από το μετριότατο lip sync και τους πλαστικούς διαλόγους που ορισμένες φορές μοιάζουν εκτός κλίματος. Δηλαδή, ακόμη κι όταν η ένταση των χαρακτήρων θα έπρεπε να είναι στα ύψη όταν αντιλαμβάνονται σημαντικά γεγονότα, η ηθοποιία των voice actors ας πούμε ότι δεν πάει για Όσκαρ. Μεγάλο φάουλ για ένα παιχνίδι που θέλει να μείνει ανάμεσα σε διαμάντια του story telling.

Το θετικό με την επεισοδιακή κυκλοφορία που επέλεξαν Square Enix και Domtnod είναι ότι τα παραπάνω προβλήματα μπορούν να λυθούν, αρχίζοντας κιόλας από το δεύτερο επεισόδιο που αναμένεται τον επόμενο μήνα στα Xbox Live, PSN και Steam. Ας ελπίσουμε πως οι βάσεις που έθεσε στο πρώτο επεισόδιο θα καταφέρουν να στηρίξουν ένα story αντάξιο των απαιτήσεων που μας δημιούργησε. Το πρώτο επεισόδιο είναι ήδη διαθέσιμο στην τιμή των 5€, ενώ μπορείτε να προαγοράσετε όλο το παιχνίδι με 20€.

Το παιχνίδι θα βαθμολογηθεί στο σύνολό του όταν και κυκλοφορήσει το τελευταίο επεισόδιο

Θετικά: Πολλά υποσχόμενο σενάριο, ο μηχανισμός του χρόνου, karma options, πανέμορφα γραφικά και soundtrack

Αρνητικά: Κακό lip sync, μέτριο voice acting

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.