IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

Η σειρά IL-2 Sturmovik αποτελεί ίσως την αγαπημένη σειρά simulation αεροπλάνων, αφού, δεδομένου του μικρού κοινού που έχουν αυτά τα παιχνίδια, καταφέρνει να αντέξει για περισσότερο από μία δεκαετία με έντεκα τίτλους να έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

Όλα τα παιχνίδια της σειράς διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου, και το Battle of Stalingrad δεν έρχεται να αλλάξει το setting που αγάπησε το κοινό, όπως άλλωστε μας προϊδεάζει και ο υπότιτλος που φέρει. Το campaign του παιχνιδιού, που αποτελείται από πέντε κεφάλαια και δέκα αποστολές, λαμβάνει χώρα το 1942, κατά τη μάχη του Στάλινγκραντ που μας έχει απασχολήσει και σε δεκάδες άλλα πολεμικά παιχνίδια εποχής.

Μέχρι τν εν λόγω τίτλο, η μόνη που επαφή με εξομοιωτές πτήσης ήταν το Flight Simulator της Microsoft και ο χειρισμός των αεροσκαφών στο Battlefield. Ε, λέω, “δεν μπορεί παρόμοιο θα είναι και αυτό θα το καταφέρω”. Είπα… και έπεσα για πρώτη φορά στη ζωή μου έξω. Ο χειρισμός των αεροπλάνων είναι δύσκολος. Ρεαλιστικός, αλλά δύσκολος. Διάολε, ακόμα και η απογείωση που είχα συνηθίσει να είναι τέρμα το γκάζι και πίσω για να απογειωθεί δεν ήταν. Γενικά το παιχνίδι είναι περίπλοκο, όχι απλά δύσκολο και χρειάζεται ώρες μέχρι να καταφέρετε να καταλάβετε πως δουλεύει και ποια η λογική του.

IL-2-Sturmovik-Battle-of-Stalingrad-image

Αυτό που σαν νεόφερτο παίκτη στη σειρά που με ξένισε και με έκανε να ψάχνω ώρες στις κοινότητες του παιχνιδιού και το Youtube για tutorials ήταν πως στο παιχνίδι παρόλο που αρχικά σου αναλύει τα πάντα για τα μενού, μόλις σε ρίξει στη μάχη δεν σου δίνει κανένα hint για το χειρισμό του με αποτέλεσμα να είσαι τυφλός από την πρώτη αποστολή που θεωρητικά είναι εισαγωγική. Ακόμη και στην καρτέλα “Missions” που περιλαμβάνει έξτρα αποστολές, υπάρχει ειδική για απογείωση, που απαριθμεί γραπτώς στην περιγραφή της αποστολής τι πρέπει να κάνετε, αλλά in-game δεν υπάρχει βοήθεια που να σας καθοδηγεί με τι πλήκτρο γίνεται η εκάστοτε δουλειά.

Σε κάθε αποστολή μπορείτε να επιλέξετε πολλές παραμέτρους, από τον τύπο του αεροπλάνου και τα βοηθήματα που θέλετε (το ανώτερο setting ρεαλισμό αποτελεί την πιο βάναυση στιγμή της gaming εμπειρίας μου) μέχρι και την διάρκεια της αποστολής. Η Short παράμετρος θα βρει το αεροσκάφος σας στον αέρα, με την Long να σας τοποθετεί στον αεροδιάδρομο προκειμένου να απογειωθείτε. Η κάθε αποστολή περιλαμβάνει τρία στάδια. Αυτό που ξεκινάτε, το Σημείο Δράσης (Action Point) και το Σημείο Εξόδου (Exit Point), ενώ προαιρετικά υπάρχει η επιλογή προσγείωσης σε περίπτωση που θέλετε έξτρα πόντους εμπειρίας. Μέσω των XP μπορείτε να αλλάξετε εμφάνιση στα αεροσκάφη, να βρείτε πρόσβαση σε νέα πυρομαχικά για το αεροπλάνο σας και να ξεκλειδώσετε τις επόμενες αποστολές. Οι servers του Multiplayer δεν έχουν μεγάλη κίνηση, και η αλήθεια είναι πως ένας νέος παίκτης δεν έχει πολύ μέλλον με τους γνώστες του παιχνιδιού που κυκλοφορούν στο εν λόγω mode.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, ο οπτικός τομέας δεν θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό, αφού, ενώ τα αεροπλάνα έχουν σχεδιαστεί με την καλύτερη δυνατή λεπτομέρεια που είναι εφικτό, τα χιονισμένα τοπία της Γερμανίας και Ρωσίας χάνουν σε λεπτομέρεια, ενώ το pop-up αντικειμένων είναι εμφανές και συχνό φαινόμενο. Τα physics από την άλλη είναι εξαιρετικά, με τα αεροπλάνα να έχουν αληθοφανή συμπεριφορά και να επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες και κυρίως τον αέρα. Το παιχνίδι είναι αρκετά “βαρύ”, απαιτώντας 4GB RAM και τετραπύρηνο επεξεργαστή στις ελάχιστες ρυθμίσεις.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως το IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad είναι ίσως ο καλύτερος εξομοιωτής αεροπορίας αυτή τη στιγμή, που ωστόσο δεν βοηθάει τους νέους παίκτες να μπουν στη φιλοσοφία του με καλοδημιουργημένα tutorials. Η χρήση του Joystic είναι υποχρεωτική, ενώ εναλλακτικά κυκλοφορούν online και XBOX Controller presets που εν τέλει κάνουν τη δουλειά τους. Σίγουρη αγορά για τους φαν του είδους.

Θετικά: Ρεαλιστικότατο, φοβερή μηχανή φυσικής, πολύ περιεχόμενο

Αρνητικά: Πολύ δύσκολο, σχεδόν ανύπαρκτα tutorials

Βαθμός: 8.5

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.