Dragon Age: Inquisition

Μετά την απογοητευτική εικόνα που άφησε στους παίκτες το Dragon Age 2 – που προσωπικά βρήκα αρκετά κάλο, και μπορείτε να με λιθοβολήσετε αν θέλετε – η ανακοίνωση του Inquisition και η επιστροφή στις βάσεις που έθεσε το Origins έφερε αρκετά χαμόγελα στους φίλους του franchise. Έτσι, δύο χρόνια και κάτι μετά την αρχική ανακοίνωση του τρίτου μέρους της σειράς, το Inquisition είναι γεγονός και επαναφέρει την σειρά στις καρδιές όλων, αφήνοντας πίσω τα χιλιοτραγουδισμένα παράπονα για το Dragon Age 2.

Όπως θα περίμενε ο καθένας, η αρχή του παιχνιδιού μας τοποθετεί στο character creation screen όπου καλούμαστε να επιλέξουμε σε πρώτη φάση την φυλή του χαρακτήρα μας (διαθέσιμες επιλογές οι Elf, Dwarf, Human και Qunari) ενώ στη συνέχεια την κλάση του (Archer, Two Handed Warrior, Mage, Dual Wield, Weapon & Shiled και Mage). Τέλος έχουμε τον σχεδιασμό του χαρακτήρα, με ιδιαίτερα πολλές επιλογές που θα σας επιτρέψουν να χτίσετε πάνω κάτω ότι έχετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας.

Dragon-Age-Inquisition-Screenshot-Party-Members

Σε αντίθεση με το συνηθισμένο save import που μας επιτρέπει να εισάγουμε τον χαρακτήρα και τις επιλογές του από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, εδώ έχουμε το λανσάρισμα της ιστοσελίδας Dragon Age Keep όπου μπορούμε να χτίσουμε το background της ιστορίας και να το συνδέσουμε μετέπειτα στο παιχνίδι μέσω του EA Account μας. Αυτή η λύση είναι ιδανική αφού και οι νέοι παίκτες μπορούν να φτιάξουν τον κόσμο που θέλουν, αλλά και οι παλιοί παίκτες να μεταβούν στις next-gen κονσόλες χωρίς να χάνουν τις επιλογές τους από τα προηγούμενα παιχνίδια.

Στο Dragon Age Inquisition δεν είστε ένας τυχαίος χαρακτήρας. Είστε ο εκλεκτός χαρακτήρας, ο σημαδεμένος (κυριολεκτικά) που θα πρέπει να επαναφέρει την τάξη και την ηρεμία στην περιοχή του παιχνιδιού μετά από το άνοιγμα μιας μαύρης τρύπας που έχει επιτρέψει σε δαιμόνια πλάσματα να εισβάλουν στον -θεαματικά- τεράστιο κόσμο του Inquisition, ενώ παράλληλα καλείται να αντιμετωπίσει τις εσωτερικές διαμάχες και την πολιτική διαφθορά του βασιλείου.

Όπως είπα, ναι ο κόσμος του παιχνιδιού είναι τεράστιος, χωρίς ωστόσο την κλασσική έννοια του open world. Αντιθέτως, ο World Map χωρίζεται σε υπο περιοχές, η καθε μία με τα δικά της μοναδικά στοιχεία, το δικό της κλίμα, τους δικούς της κινδύνους. Όλες καλοδουλεμένες, όλες πανέμορφες, όλες ιδιαίτερες. Και φυσικά όλες στο χέρι σας να τις εξερευνήσετε σπιθαμή προς σπιθαμή. Η Bioware κατάφερε να δημιουργήσει έναν μαγευτικό κόσμο επικών διαστάσεων, δίνοντάς του παράλληλα το απαραίτητο περιεχόμενο για να μοιάζει ζωντανός και “γεμάτος”.

Καταγραφή

Η πλοκή του παιχνιδιού είναι αρκετά καλή, όπως και η ατμόσφαιρά του. Πολλά plot twists, εκατοντάδες επιλογές που σας επιτρέπουν να ορίσετε εσείς το μέλλον χαρακτήρων και την προσωπικότητά σας (καθώς και τα ρομάντζα σας, αφού δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τίτλο που στο εξώφυλλο έχει το logo της Bioware), άριστη σκηνοθεσία είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που θα κάνουν το Inquisition να αγαπηθεί από όλους όσους περίμεναν ένα RPG με καλοδουλεμένο σενάριο (πόσο μάλλον τώρα που η κυκλοφορία του Witcher 3 αναβλήθηκε για τον Ιούνιο!). Μοναδικά στραβοπατήματα του παιχνιδιού είναι οι ερμηνείες μερικών χαρακτήρων που για ένα παιχνίδι με αυτό το budget θα περίμενε κανείς καλύτερο επίπεδο – χωρίς ωστόσο να χαρακτηρίζονται κακές – καθώς επίσης και οι αίσθηση ότι η τεράστια υπόθεση και οι δεκάδες χαρακτήρες δεν έχουν την απαραίτητη συνοχή που θα έπρεπε σε ένα story-driven RPG.

Εκτελώντας side quests αποκτάτε δύναμη (Power) την οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βρείτε νέες υπο-περιοχές αλλά και να μεταβείτε στην επόμενη story mission. Ιδιαίτερα θετικό είναι ότι πλέον πολλά side quests είναι δημιουργημένα με φαντασία και δεν είναι απλά “πήγαινε εκεί, μάζεψε τρις κατσίκες και γύρνα πίσω”, κάνοντάς τες πιο ευχάριστες και όχι τοποθετημένες απλά για να γεμίσουν το παιχνίδι και να αυξήσουν την διάρκεια αυτού.

Περνώντας στο gameplay, το combat του Inquisition είναι από τα απολαυστικότερα που έχετε δει ποτέ σε παιχνίδια του είδους. Συνδυάζοντας τακτική με αρκετή δράση, οι μάχες αποτελούν μία μίξη των δύο πρώτων τίτλων του franchise με την Bioware να φαίνεται να βρήκε τη χρυσή τομή που θα αφήσει τους πάντες ευχαριστημένους. Στο Inquisition έχουμε και την επιστροφή της Tactical Camera όπου οι PC gamers και κάτοχοι του πρώτου τίτλου θα γνωρίζουν καλά. Μετά την αφαίρεσή της από τον δεύτερο τίτλο, η Bioware επαναφέρει την εν λόγω λειτουργία σε όλες τις πλατφόρμες, επιτρέποντας στους παίκτες να παγώσουν τον χρόνο, να ελέγξουν τις αδυναμίες των αντιπάλων αλλά και να κατευθύνουν τους AI συμμάχους τους προκειμένου να φέρουν εις πέραν τις δυσκολίες κάθε αναμέτρησης. Η tactical camera λειτουργεί ιδιαίτερα καλά, με τον χειρισμό της να έχει προσαρμοστεί πολύ καλά στα πλήκτρα του gamepad.

Dragon_01_WM_web

Πολύ καλό είναι το crafting system, το οποίο επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε πετράδια έχετε συλλέξει για να φτιάξετε πανοπλίες και όπλα, ενώ ανάλογα από αυτά που θα επιλέξετε για να τις φτιάξετε θα αλλάξουν τα στατιστικά και το χρώμα τους. Έτσι, με σωστές κινήσεις μπορείτε να φτιάξετε μία πολύ δυνατή πανοπλία αλλά και να διατηρήσετε και το ωραίο ροζουλί χρώμα που κάνει τον χαρακτήρα σας αχεμ.. πιο.. αχέμ.. χαρούμενο.

Περνώντας στον οπτικό τομέα, τα πράγματα είναι εξαιρετικά. Η Frostbite 3, μηχανή που έγινε γνωστή με την χρήση της στα τελευταία Battlefield και Need for Speed, καταφέρνει να μετατρέψει τον τίτλο σε ένα next-gen παιχνίδι που δεν του λείπει τίποτα ούτε σε ποιότητα γραφικών, ούτε στο μέγεθος του κόσμου. Ο μόνος τομέας που το παιχνίδι χωλαίνει οπτικά είναι το lip sync και οι εκφράσεις προσώπου, που ναι μεν είναι ότι καλύτερο έχουμε δει σε RPG, αλλά δεν είναι στα επίπεδα που θα θέλαμε στα τέλη του 2014. Τέλος, όσοι ενδιαφέρεστε να ασχοληθείτε με την PC version, έχετε υπ’ όψιν σας τις αρκετά υψηλές απαιτήσεις που έχει θέσει η καναδέζικη ομάδα ανάπτυξης οι οποίες πάνω κάτω συνιστούν/απαιτούν 64-μπιτο λειτουργικό, 3GB Vram, 8GB Ram και τετραπύρηνους επεξεργαστές.

Για το τέλος αφήσαμε το τετραπλό co-op του τίτλου που αν και δεν το χρειαζόταν το παιχνίδι, είναι μία καλοδεχούμενη προσθήκη. Εντελώς αποκομμένο από το single player, στο multiplayer καλείστε να φέρετε εις πέρας quests συνεργαζόμενοι με τρις ακόμη φίλους σας. Όσοι έχετε ασχοληθεί με το Mass Effect 3 γνωρίζετε τι πρέπει να περιμένετε, αφού παρουσιάζει κοινή φιλοσοφία. Παράλληλα, η εταιρία σκοπεύει να λανσάρει και ένα companion app που θα τρέχει σε όλες τις πλατφόρμες συσκευών και θα σας επιτρέπει να χειρίζεστε το inventory on-the-go.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως αν και όχι λάτρης των μεσαιωνικών RPG, απήλαυσα ιδιαίτερα το playthrought του Inquisition. Μιλάμε για ένα παιχνίδι που σίγουρα δεν είναι τέλειο (τα μικρά του προβλήματα θα του στερήσουν το καθαρό 10 στη βαθμολογία), αλλά σίγουρα έχουμε έναν δυνατό υποψήφιο για το βραβείο του παιχνιδιού της χρονιάς!

 

Dragon Age Inquisition

9.8

Βαθμός

9.8/10

Θετικά

  • Τεράστιος κόσμος
  • καλή πλοκή
  • εξαιρετικό combat, co-op
  • tactical camera
  • πανέμορφα γραφικά

Αρνητικά

  • Μέτριες εκφράσεις προσώπου
  • τεράστιο σενάριο που μοιάζει ασύνδετο

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.