Far Cry 4

Η σειρά Far Cry επέστρεψε στο προσκήνιο το 2012, με το κατά γενική ομολογία πολύ καλό Far Cry 3, και δύο χρόνια μετά έρχεται να μας ξαναβυθίσει στον κόσμο του με το τέταρτη μέρος. Η νέα γενιά συστημάτων ήταν η τέλεια αφορμή για την Ubisoft ώστε να βάλει μπροστά τόσο γρήγορα ένα sequel, γεγονός που άφησε αρκετούς να αναρωτιούνται αν το Far Cry 4 θα καταφέρει να σταθεί το ίδιο ψηλά με το προηγούμενο μέρος.

Η απάντηση είναι απλή και άκρως καταφατική. Αφήνοντας πίσω τα τροπικά νησιά, το Far Cry 4 μεταφέρει στο κρατίδιο του Kyrat, το οποίο γεωγραφικά προσεγγίζεται στην ευρύτερη περιοχή των Ιμαλαΐων στο Νεπάλ. Ένα κρατίδιο που θα σας ταξιδέψει από πεδιάδες και λίμνες μέχρι χιονισμένες βουνοκορφές με ελάχιστο οξυγόνο! Ένα setting που προσωπικά το βρήκα πολύ πιο ενδιαφέρον από το Rook Island που εξερευνήσαμε δύο χρόνια πριν. Όχι απλά γιατί το Kyrat προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία και λόγους να το εξερευνήσεις, αλλά και γιατί είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από την ήδη μεγάλη περιοχή που συναντήσαμε στο νησί του Far Cry 3.

Το παιχνίδι ξεκινάει με τον χαρακτήρα μας να παίρνει τον δρόμο προς το -εμπόλεμο- Kyrat, προκειμένου να σκορπίσει τις στάχτες της νεκρής του μητέρας, όπως ήταν άλλωστε και η τελευταία της επιθυμία. Όλα πάνε στραβά ωστόσο, αφού οι δυνάμεις του Royal Army και του δικτάτορα Pagan Min (λέγε με και Γαβαλά) σταματάνε με τη βία το λεοφωρείο που μας μεταφέρει στην περιοχή και κάπως έτσι ξεκινάει η γεμάτη τρέλα και διλήμματα περιπέτειά μας. Ο Pagan Min μας μεταφέρει στο παλάτι του, από το οποίο μας φυγαδεύουν οι δυνάμεις του Golden Path. Γιατί να το κάνουν αυτό σας γεννιέται εύλογα η απορία, αλλά η απάντηση έρχεται ευθύς αμέσως: ο χαρακτήρας μας είναι υιός του Mohan Ghale, προτεστάτη του επαναστατικού κινήματος του Golden Path για την ρήξη του Min.

Η πανίδα παίζει μεγάλο ρόλο στο Far Cry 4
Η πανίδα παίζει μεγάλο ρόλο στο Far Cry 4

Η ιστορία του παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, ενώ κατά την διάρκειά του θα έρθετε σε επαφή με πολλούς χαρακτήρες, άλλους αξιομνημόνευτους και άλλους όχι. Από τους χαρακτήρες ξεχωρίζουν σίγουρα τα δύο αδέρφια, Sabal και Amita αλλά και ένας χαρακτήρας που θα συστηθεί προς τη μέση του παιχνιδιού. Παράλληλα, θα κληθείτε να εξερευνήσετε και την ουτοπική πολιτεία της Σάνγκρι Λα, μαζί με το κατικίδιο… τίγρη του εναλλακτικού πρωταγωνιστή που χειρίζεστε σε αυτά τα επίπεδα! Με το να παίζετε τις αποστολές αυτές, πέρα του ότι παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, ξεκλειδώνετε και skills για να είστε περισσότερο ετοιμοπόλεμοι στη συνέχεια του παιχνιδιού.

Όπως και στο Far Cry 3, έτσι και εδώ, οι διάφορες περιοχές του χάρτη ξεκλειδώνονται με την ελευθέρωση Radio Towers. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, η απελευθέρωση των πύργων στο Far Cry 4 παρουσιάζει αυξημένη πρόκληση, αφού θα πρέπει να σκοτώσετε αθόρυβα τους εχθρούς που τους φρουρούν, αλλά και να καταφέρετε να φτάσετε στην κορυφή, διαδικασία που παρουσιάζει πολλά platforming στοιχεία. Η αληθινή ωστόσο δοκιμασία είναι η απελευθέρωση των Φρουρίων, τα οποία στην αρχή είναι ιδιαίτερα ισχυρά, αλλά όσο προχωράτε την ιστορία θα αποδυναμώνονται, κάνοντάς τα ευάλωτα στις επιθέσεις σας (χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα πέσουν στην κατοχή σας χωρίς αρκετή σκέψη και σωστή προσέγγιση).

Ναι, το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα δύσκολο, και δεν απευθύνομαι μόνο στα προαναφερθέντα Fortresses. Όλες οι αποστολές του παιχνιδιού παρουσιάζουν πρόκληση προς τον παίκτη, ακόμη και στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας. Με δεδομένο ότι ο χαρακτήρας δεν μπορεί να δεχθεί πολλά πυρά, το health regen είναι περιορισμένο και χρονοβόρο, και τις περισσότερες φορές είστε μόνος απέναντι σε δεκάδες εχθρούς, η stealth προσέγγιση είναι ορισμένες φορές μονόδρομος. Άλλωστε, το παιχνίδι είναι σαφώς προσανατολισμένο στην έξυπνη αντιμετώπιση των καταστάσεων και δεν ενθαρρύνει το αμέτρητο πιστολίδι. Ειδικότερα μετά το τέλος του πρώτου Act θα βρείτε ολοένα και περισσότερες αποστολές με βασικό objective να μην γίνετε αντιληπτοί από τον Royal Army, ενώ οι stealth εξορμήσεις στις βουνοκορφές των Ιμαλαΐων απαιτούν αρκετή υπομονή και γερά νεύρα.

Στα όρη και στα βουνά
Στα όρη και στα βουνά

Και όταν εννοούμε έξυπνη προσέγγιση, εννοούμε πραγματικά έξυπνη. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά gameplay, το παιχνίδι μας διδάσκει ότι εκμεταλλευόμενοι τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος μπορούμε να εξολοθρεύσουμε γρήγορα εχθρούς χωρίς να… ανοίξει μύτη! Για παράδειγμα, τι θα γίνει αν νευριάσουμε έναν ελέφαντα ρίχνοντάς του ένα βέλος από μακριά με μόνο εχθρούς στο οπτικό του πεδίο; Ή τι θα γίνει αν ρίξουμε σε μία μάζα χιονιού και πάγου στην πλαγιά πάνω από τους αντιπάλους; Η απάντηση δεν είναι δύσκολο να βρεθεί νομίζω.

Σημαντικό κομμάτι του gameplay του Far Cry 4 είναι οι φορές που θα κληθείτε να πάρετε απόφαση, με αυτές να επικεντρώνονται κυρίως ποιον από τα δύο αδέρφια, Sabal ή Amita. Αν και δεν είναι ιδιαίτερα πολλές οι φορές που θα χρειαστεί να επιλέξετε πλευρό, η απόφασή σας θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη, αφού -αντικειμενικά- και οι δύο έχουν θέσεις με σωστά επιχειρήματα και, δεχόμενοι την πρόταση του ενός αισθανόμαστε άσχημα που δεν επιλέξαμε την άλλη. Οι επιλογές σας έχουν παράλληλα και αντίκτυπο και θα σας οδηγήσουν σε ένα από τα τρία endings του παιχνιδιού*.

Επιπλέον, μία απο τις σημαντικότερες προσθήκες του παιχνιδιού είναι η ενσωμάτωση co-op σε συγκεκριμένα σημεία, όπως η απελευθέρωση των Outposts. Φυσικά το συνεργατικό παιχνίδι κάνει τα πράγματα πιο εύκολα, αλλά όπως είναι λογικό δεν αποτελεί επιλογή στις αποστολές του campaign. Αν δεν έχετε κάποιον φίλο να παίζει το παιχνίδι, τον υποστηρικτικό ρόλο μπορεί να αναλάβει το AI και το “Guns for Hire”, το οποίο ουσιαστικά κάνει spawn έναν AI σύμμαχο για να σας βγάλει από τη δύσκολη θέση. Θα θέλαμε το co-op να αποτελεί περισσότερο μέρος της εμπειρίας, αλλά όπως είναι λογικό θα έπρεπε να αλλάξει ριζικά όλη η μορφή του campaign προκειμένου να χωρέσει στο storyline και δεύτερος χαρακτήρας στο πλευρό του Ajay. Παράλληλα, το παιχνίδι διαθέτει και 5vs5 Multiplayer, το οποίο συμπληρώνει το πακέτο και με τόσο πλούσιο περιεχόμενο, κανείς δεν θα παραπονιόταν αν έλλειπε εντελώς.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά, και σαφώς βελτιωμένα από του Far Cry 3. Η Dunia Engine καταφέρνει να δημιουργήσει έναν εκπληκτικό κόσμο, τεραστίων διαστάσεων, που όχι απλά παρουσιάζει τρελή λεπτομέρεια, αλλά είναι και ζωντανός. Σε όλη την έκταση του Kyrat θα βρείτε λύκους να παλεύουν μεταξύ τους, τίγρεις να κυνηγάνε τα θηράματά τους, αετούς να… αρπάζουν από το έδαφος διάφορα ζώα, αλλά και δεκάδες random events όπως side missions. Όλα αυτά πλαισιωμένα από ένα καταπληκτικό σύστημα φωτισμού, υψηλής ανάλυσης textures, draw distance που δεν απογοητεύει και εξαιρετικά animations. Όλα αυτά με κόστος το framerate φυσικά, αφού σε όλες τις κονσόλες το παιχνίδι παραμένει κλειδωμένο στα 30FPS, ενώ στο Xbox One το παιχνίδι τρέχει σε sub-HD ανάλυση.

Κλείνοντας, το Far Cry 4, δίχως να πρωτοπορεί, καταφέρνει να εντυπωσιάσει και να παρασύρει τους παίκτες μαζί του στον ατελείωτο και μαγικό κόσμο του Kyrat, σε μία περιπέτεια που για να ολοκληρωθεί θα χρειαστεί περισσότερες από 15 ώρες. Αν σε αυτές προσθέσουμε και τον χρόνο που θα αναλώσετε στα side missions, στην απελευθέρωση των Radio Towers, των Outposts και των Fortresses, τότε το διάστημα που θα σας κρατήσει απασχολημένους μπορεί και να διπλασιαστεί! Η Ubisoft επένδυσε στην συνταγή επιτυχίας του Far Cry 3, εκμεταλλεύτηκε όσο μπόρεσε τα νέα συστήματα, και παρέδωσε ένα παιχνίδι που σίγουρα θα βρεθεί ανάμεσα στους υποψήφιους για τα φετινά GotY Awards.

*Ο σκηνοθέτης του παιχνιδιού τόνισε στο Twitter πως υπάρχουν και άλλα κρυφά endings, τα οποία παραμένουν προς το παρών άγνωστα

 

Far Cry 4

9.3

Βαθμός

9.3/10

Θετικά

  • Εξαιρετικός και ζωντανός κόσμος
  • ποικιλία αποστολών
  • ενδιαφέρουσα πλοκή
  • co-op
  • εξαιρετικά γραφικά

Αρνητικά

  • Περιττό και αδιάφορο multiplayer
  • περιορισμένο co-op

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.