Evolve – Preview
Ένα από τα πιο αναμενόμενα και υποσχόμενα παιχνίδια του ερχόμενου έτους είναι το Evolve, το νέο πόνημα των Turtle Rock Studios, της ομάδας ανάπτυξης που μας έφερε τα Left 4 Dead αλλά και μερικές εκδόσεις του Counter Strike. Η Turtle Rock, το 2011 αποφάσισε να χαράξει διαφορετική πορεία από την Valve, και σε συνεργασία με την -πτωχευμένη πλέον- THQ έβαλαν μπρος για το Evolve.
Τρία χρόνια μετά, και με την 2K πλέον σε ρόλο publisher, αφού αυτή κατάφερε να αποκτήσει τα δικαιώματα του παιχνιδιού, το Evolve είναι λίγους μήνες μακριά, ενώ το προηγούμενο Σαββατοκύριακο είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στην Alpha που διεξήγαγε η ομάδα ανάπτυξης!
Όπως πιθανώς όλοι που μπήκατε στο preview να γνωρίζετε, το Evolve μας τοποθετεί σε μία ιδιαίτερη μάχη όπου συνολικά πέντε παίκτες, αναλαμβάνουν να χειριστούν μία ομάδα τεσσάρων ατόμων και ένα… τέρας! Ακούγεται ενδιαφέρον, και πιστέψτε με, στην πράξη είναι εξαιρετικό! Από όταν ξεκινήσετε το παιχνίδι θα κληθείτε να επιλέξετε την αγαπημένη σας κλάσση (Assault, Medic, Support, Trapper και φυσικά Monster), ώστε το παιχνίδι να σας κάνει match με άλλους παίκτες προσπαθώντας να σας αποδώσει τον ρόλο που επιθυμείτε. Η αλήθεια είναι πως η κλάση του Monster ήταν η πιο ενδιαφέρουσα, ίσως γιατί είναι το κάτι διαφορετικό στην όλη υπόθεση ή απλά ίσως γιατί οι συμπαίκτες μου ήταν τόσο στουρνάρια που ήταν πρακτικά αδύνατο να πιάσουμε το τέρας όταν παίζαμε ως Hunters.
Και αυτό αποτελεί το βασικό πρόβλημα που χωλαίνει το παιχνίδι. Σε ένα τυχαίο party που προέρχεται από matchmaking, η επικοινωνία και η συνεργασία είναι αρκετά δύσκολη υπόθεση. Και με τον Παναγιώτη να έχει επιλέξει να δοκιμάσει την έκδοση του Xbox One (εγώ δοκίμασα το παιχνίδι σε υπολογιστή), το τυχαίο matchmaking ήταν για ‘μενα μονόδρομος. Στους αγώνες που έπαιξα, ειλικρινά, δεν θυμάμαι να νικήσαμε ποτέ το Monster, εκτός φυσικά από μία που προσωπικά είχα χαθεί στην αχανή ζούγκλα του παιχνιδιού και έψαχνα τους συμπαίκτες μου (sigh).
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες alpha που είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω, του Evolve έδειξε αρκετά προσεγμένη. Δηλαδή, για Alpha, τα προβλήματα που αντιμετώπισα ήταν ελάχιστα, και -με εξαίρεση ένα τυχαίο κόλλημα που με ανάγκασε να κλείσω το παιχνίδι από τον Task Manager) έδειχνε αρκετά.. beta! Και αυτό μόνο θετικό μπορεί να ακούγεται για το τελικό αποτέλεσμα.
Τα γραφικά του τίτλο είναι εξαιρετικά, αφού όπως είναι γνωστό, κάτω από το καπό κρύβεται η Cry Engine 3. Πυκνή βλάστηση, εξαιρετικά textures, πανέμορφα εφέ φωτισμού δημιουργούν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, που άλλωστε επεξηγεί και γιατί οι προτεινόμενες απαιτήσεις είναι τόσο υψηλές (i7, 6GB ram, GTX 680/R9 280). Θέμα optimization; Σε καμία περίπτωση, έχουμε δει και χειρότερα! Στα υπόλοιπα τεχνικά σημεία του παιχνιδιού, και σε αυτά που ίσως να μας ενδιαφέρουν περισσότερο, το lag κατά την πρώτη ημέρα της alpha ήταν υπαρκτό και ορισμένες φορές αρκετά σημαντικό, αλλά την δεύτερη ημέρα τα πράγματα βελτιώθηκαν σημαντικά (ίσως επειδή λογικά θα μειώθηκε ο φόρτος των servers).
Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ωστόσο το θέμα ισορροπίας που παρατήρησα. Τα τέρατα, αν και λογικό να είναι πιο δυνατά, είναι ΠΟΛΥ πιο δυνατά. Και αυτό πρέπει να αλλάξει μέχρι την beta ή την κυκλοφορία του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, το Kraken (το ένα από τα δύο playable τέρατα της alpha), πέρα του ότι είναι δυνατό είναι και εξαιρετικά γρήγορο! Αρκετά γρήγορο δηλαδή για να μην μπορεί η ομάδα των Hunters να το προσεγγίσει και να το κατατροπώσει.
Τι κρατάμε από την alpha; Την εξαιρετική υλοποίηση της ιδέας 4v1 και φυσικά τον πανέμορφο οπτικό τομέα! Την θέλουμε να αλλάξει μέχρι την beta; Η ισορροπία στο gameplay και πιο σταθερούς servers!