Assassin’s Creed Unity

Αφού τα είπαμε για το Assassin’s Creed Rogue, την πρόταση της Ubisoft για τα Xbox 360 και PS3, ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με το βαρόμετρο της σειράς για τη φετινή σεζόν. Το Assassin’s Creed Unity κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες για τα συστήματα νέας γενιάς (και υπολογιστές) και από τη στιγμή της ανακοίνωσής του είχαμε μεγάλες ελπίδες για το παιχνίδι.

Όχι απλά ήταν το πρώτο παιχνίδι που απαγκιστρώνεται από τους hardware περιορισμούς των “γερασμένων” παιχνιδομηχανών, αλλά ήταν το παιχνίδι που ελπίζαμε θα δώσει την ανάσα φρεσκάδας στην σειρά, ενώ την μεταφέρει στα γνώριμα και πολυαγαπημένα σκηνικά της Ευρώπης. Ας μην κρυβόμαστε, η σειρά μετά το -εξαιρετικό θα έλεγα- Revelations επιχείρησε να μεταφέρει την ιστορία στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, χάνοντας σε αφήγηση και παραστάσεις. Η στροφή στο Παρίσι του 18ου αιώνα, την εποχή της γαλλικής επανάστασης μεταφέρει ξανά το franchise εκεί που το γνωρίσαμε. Σε μία κοσμοπολίτικη, γλαφυρή και γραφική πόλη όπως η Ρώμη, η Βενετία ή η Κωνσταντινούπολη.

Leap of faith από τα παλιά!
Leap of faith από τα παλιά!

Σε τρίτο συνεχόμενο παιχνίδι της σειράς έχουμε αλλαγή του βασικού χαρακτήρα, με τον πρωταγωνιστή να φέρει το όνομα Arno Victor Dorian. Ο Arno είναι υιός Ασσασσίνου, ο οποίος μετά την δολοφονία του, υιοθετείται από υψηλό ιεραρχικό στέλεχος των Templars, χωρίς ωστόσο ο Arno να γνωρίζει την ιδιότητά του. Κομβικό σημείο για την εξέλιξη του Arno σε Assassin αποτελεί η δολοφονία και του θετού του πατέρα, με τον Arno να θέλει να εκδικηθεί, αφού ανακαλύπτει πως οι Templars εμπλέκονται στον φόνο του.

Η ιστορία είναι αρκετά ενδιαφέρουσα (με πολλές ανατροπές, αν και οι ψιλοαναμενόμενες ορισμένες), ενώ για πρώτη φορά έχουμε και ταξίδια στον χρόνο μέσω των “Time Anomalies” του Animus. Έτσι, μπορεί το setting του Παρισιού να έχει οριστεί κατά την Γαλλική Επανάσταση, αλλά ποιος θα έλεγε όχι σε λίγο gameplay κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου με φόντο τον Πύργο του Άιφελ; Η λίστα των ανωμαλιών συνεχίζεται, αλλά δεν θα αποκαλύψουμε άλλα στοιχεία για ευνόητους λόγους. Η αφήγηση της ιστορίας του Unity επιστρέφει στα εξαιρετικά πλαίσια των πρώτων παιχνιδιών, με τους χαρακτήρες να πλαισιώνονται με άριστα voice overs, δείχνοντας το μέγεθος του φιλόδοξου project της Ubisoft.

Γιατί ναι, το Unity είναι ίσως το πιο φιλόδοξο παιχνίδι της σειράς μετά το Assassin’s Creed II. Η εταιρία ανάπτυξης θέλησε να δημιουργήσει έναν επικό τίτλο, αντίστοιχης κλίμακας. Ένα παιχνίδι νέας γενιάς, δηλαδή. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι τεράστιος, χωρίς να χάνει σε λεπτομέρεια πουθενά. Το Παρίσι είναι δημιουργημένο με τέτοια ακρίβεια και ρεαλιστικότητα, και χωρίς υπερβολές, σχεδόν φωτορεαλιστικό. Η μηχανή γραφικών δείχνει ότι μπορεί να δημιουργήσει έναν τίτλο πανέμορφο, όχι απλά μεγάλο. Και στην απίθανη ομορφιά του συμβάλει η εξαιρετική μηχανή φωτισμού, η οποία αναδεικνύει ακόμα και την πιο αδιάφορη γωνία. Αποκορύφωμα του τεχνολογικού επιτεύγματος είναι το σύνολο των χαρακτήρων που δημιουργεί επί της οθόνης, με μία συγκεκριμένη σκηνή να παρουσιάζει 12.000 NPCs στον ίδιο χώρο!

Time Anomaly vol 1
Time Anomaly vol 1

Αυτό που ήθελε να κάνει η Ubisoft, εν μέρει το κατάφερε. Το Asssassin’s Creed Unity είναι ένα από τα πιο όμορφα παιχνίδια της γενιάς, αλλά και ένα με την μεγαλύτερη κλίμακα. Για αυτήν την ομορφιά ωστόσο έχουν γίνει σημαντικές θυσίες στο framerate, το οποίο σε ορισμένα σημεία κάνει το παιχνίδι unplayable και σας οδηγεί σε φθηνούς θανάτους. Είναι άξιο απορίας πως σε σκηνές με χιλιάδες -κυριολεκτικά- χαρακτήρες στην οθόνη, η μηχανή γραφικών κρατάει ένα αξιοπρεπές framerate, ενώ σε άκυρα σημεία πέφτει στα πατώματα.

Ακόμα και μετά από τρία μεγάλου μεγέθους patches, το πρόβλημα του παιχνιδιού που έχει οδηγήσει χιλιάδες κατόχους του παιχνιδιού να κράζουν την γαλλική εταιρία, δεν έχει βελτιωθεί. Μάλιστα, μόλις χθες με το τρίτο διορθωτικό update τα διάφορα forums έχουν κατακλυστεί από αναφορές που κάνουν λόγο για γραφικό downgrade, χωρίς ωστόσο να είναι κάτι που παρατήρησα προσωπικά (άλλωστε το πρόβλημα δεν έχει λυθεί ακόμη, με την Ubisoft να υπόσχεται σύντομα λύση). Για το -επιεικώς- γελοίο PC optimization που έκανε η Ubisoft δεν χρειάζεται να μιλήσω, αφού οι απαιτήσεις συστήματος τα λένε όλα: GTX 680 και 6GB RAM τουλάχιστον.

Επιστρέφοντας στα του gameplay, το Unity αφήνει πίσω του το competitive multiplayer και επιλέγει μία co-op πορεία. Οι co-op αποστολές (μέχρι 4 άτομα μπορούν να παίξουν) έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ιδιαίτερα αν παίζετε με φίλους ώστε να καταστρώσετε από πριν τα σχέδια δράσης σας! Το co-op κομμάτι λειτουργεί πολύ καλά και αποτελεί ένα από τα στοιχεία που θα θέλαμε σίγουρα να δούμε στα επόμενα παιχνίδια της σειράς.

Αυτό που δεν θα θέλαμε να δούμε στα άλλα παιχνίδια της σειράς είναι η χρήση του companion app για in-game λόγους. Δεν λέμε, πολύ βολικό να βλέπεις στην οθόνη του κινητού σου τον τρισδιάστατο χάρτη του Παρισιού και να έχεις διαθέσιμες όλες τις βάσεις δεδομένων χωρίς να χρειάζεται να πατάς συνέχεια το start και να κόβεις την ροή του παιχνιδιού, αλλά το να παίζεις mini games στο smartphone για να ανοίξετε chests είναι λίγο ενοχλητικό.

Συνοψίζοντας, το Assassin’s Creed Unity αποτελεί ένα πολύ αξιόλογο τίτλο, για τον οποίο τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν δεν ταλανίζονταν από τεχνικά προβλήματα που καταστρέφουν την εμπειρία. Ελπίζουμε η κατάσταση να λυθεί σύντομα με ένα patch, αλλά η ζημιά για το παιχνίδι έχει ήδη γίνει. Η μέρα πίσω δεν γυρίζει, και το πρώτο next-gen Assassin’s Creed σημαδεύτηκε από την κάκιστη υλοποίησή του και μαχαιρώθηκε πισώπλατα από τις πολλές του φιλοδοξίες.

 

Assassin's Creed Unity

8

Βαθμός

8.0/10

Θετικά

  • Επιστροφή στις ρίζες της σειράς
  • εξαιρετικά γραφικά,
  • επική κλίμακα
  • εξαιρετική υπόθεση γεμάτη ανατροπές
  • co-op

Αρνητικά

  • Προβλήματα τεχνικής φύσεως
  • κακή μεταφορά στους υπολογιστές
  • το companion-app

Δημήτρης "Mondlas" Βαγγελής

Συντάκτης και συντονιστής των forum του XGamers.gr. Ειδικότητά μου το θάψιμο των παιχνιδιών στα ακαταμάχητα reviews μου :)