PCReviewsSony PS3Xbox 360

The Bureau: XCOM Declassified

Το καλοκαίρι έφτασε στο τέλος του, και λίγες ημέρες πριν την έναρξη της… gaming σεζόν έχουμε τις πρώτες σημαντικές κυκλοφορίες. Φυσικά αναφέρομαι στην επιστροφή του Sam Fisher, αλλά και το νέο μέλος της σειράς XCOM, The Bureau, για το οποίο και θα μιλήσουμε στη συνέχεια.

Η 2K έχει βαλθεί να αναβιώσει για τα καλά το franchise. Αυτό είδαμε και από την περσινή κυκλοφορία του XCOM: Enemy Unknown (για το οποίο ανακοινώθηκε και expansion κατά την gamescom), που έφερε ξανά την σειρά στο προσκήνιο θυμίζοντας στους παίκτες ότι τοείδος των turn-based action παιχνιδιών ζει και μπορεί να υπάρξει στις μέρες μας. Το Bureau όμως, είναι διαφορετική περίπτωση, αφού ξεφεύγει από τα δεδομένα του franchise. Το spin-off αυτό πρόκειται για ένα shooter τρίτου προσώπου, που συνδυάζει στοιχεία στρατηγικής και -φυσικά- εξωγήινη τεχνολογία.

Το παιχνίδι μας τοποθετεί στον ρόλο του ντετέκτιβ Carter, κατά την δεκαετία του ’60 με τους εξωγήινους να επιτίθενται για μία ακόμη φορά στις πολυαγαπημένες τους ΗΠΑ.  Το σενάριο του παιχνιδιού έχει βάθος, αλλά δυστυχώς δεν καταφέρνει να ξεπεράσει τα κινηματογραφικά cliché που έχουμε όλοι παρακολουθήσει σε δεκάδες ταινίες με παρόμοια πλοκή (ξέρετε, εξωγήινη που έχουν αναπτυγμένη τεχνολογία, μπορούν να ελέγξουν τους ανθρώπους και άλλα τέτοια όμορφα). Στα θετικά του setting πρέπει, ωστόσο, να συμπεριληφθεί η περίφημη noir ατμόσφαιρα που χτίζει το παιχνίδι, κάτι που σου θυμίζει ότι βρίσκεσαι 5 δεκαετίες πίσω, και όχι στο 2040. Αυτό επιτυγχάνεται με ένα ιδιαίτερο στυλ γραφικών και φωτισμού, παρόμοιο με αυτό που είχαμε δει πριν λίγα χρόνια στο L.A. Noire.

TheBureau
Το Battle Focus θυμίζει έντονα την σειρά Mass Effect!

Όσον αφορά το gameplay του παιχνιδιού, η κατάσταση σώζεται εξαιτίας των “πινελιών στρατηγικής” που πρόσθεσε η 2K Marin. Κατά την δράση, πατώντας το “Β” (ή τον κύκλο στο PS3) ανοίγει ένα κυκλικό μενού μέσω των οποίων μπορείτε να δώσετε εντολές στους δύο συνεργάτες σας, αλλά και να χρησιμοποιήσετε τις ειδικές ικανότητες που διαθέτουν μερικοί εξ αυτών (όσοι από εσάς έχετε ασχοληθεί με την σειρά Mass Effect, σίγουρα το σύστημα αυτό θα σας θυμίσει έντονα τον τίτλο της Bioware -και όχι μόνο).  Έτσι, μπορείτε να τους μετακινήσετε σε συγκεκριμένες τοποθεσίες ή να τους δώσετε εντολή για να εστιάσουν σε έναν συγκεκριμένο εχθρό. Βέβαια, το combat είναι σχετικά απλό, που ώρες-ώρες οι σύμμαχοί σας θα είναι περισσότερο έννοια παρά χείρα βοηθείας (τους είδαμε σε αρκετές περιπτώσεις να μην καλύπτονται σωστά και να χρειάζεται να πάμε να τους κάνουμε revive).

Το ίδιο άσχημα καλύπτονται και οι εχθροί, με σημεία του σώματος να είναι πάντοτε ακάλυπτα προκειμένου να τους σκοτώσετε. Η τεχνητή νοημοσύνη σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο έχουμε δει σε παιχνίδι του είδους, αλλά σίγουρα κάνει την δουλειά της σε έναν αξιοπρεπή βαθμό. Ποικιλία στους εχθρούς υπάρχει, αλλά όχι σε τεράστιο βαθμό.

Ανάμεσα στις αποστολές είστε στο Bureau, στην βάση του XCOM. Εκεί θα έχετε την δυνατότητα να μιλήσετε με τους υπόλοιπους ανθρώπους (με επιλογή ερωτήσεων-απαντήσεων ά λα Mass Effect), να αντλήσετε περισσότερες πληροφορίες για τα γεγονότα που συμβαίνουν, αλλά και να μεταβείτε στην επόμενη αποστολή. Όπως καταλαβαίνετε, το Bureau είναι το κεντρικό hub του παιχνιδιού, στο οποίο θα γυρνάτε μετά το πέρας των αποστολών για να πάρετε την επόμενη. Η εξέλιξη του gameplay είναι γραμμική, και τα karma choices που υπάρχουν σκόρπια ανάμεσα στους διαλόγους δεν φαίνεται να αλλάζουν την ιστορία. Το ίδιο γραμμικό είναι και το gameplay, το οποίο δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει.

TheBureau (1)
Οι επιλογές υπάρχουν φαινομενικά, αλλά είναι πέρα για πέρα καλλωπιστικές και δεν αλλάζουν την ιστορία.

Ο οπτικός τομέας του παιχνιδιού είναι αρκετά καλός και σίγουρα δεν θα απογοητεύσει κανέναν σας. Τα περιβάλλοντα είναι καλοδουλεμένα, όπως επίσης και τα μοντέλα των χαρακτήρων. Μάλιστα, μερικές αντανακλάσεις και εφέ φωτισμού είναι εξαιρετικές και σίγουρα συμβάλουν στην συνολική εμπειρία. Το animation των χαρακτήρων και των προσώπων θα μπορούσε να είναι κάπως λιγότερο “ξύλινο”, αλλά σαν σύνολο καταφέρνει να σταθεί στα στάνταρ των σύγχρονων παιχνιδιών. Το framerate έχει μερικά σκαμπανεβάσματα, αν και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων παραμένει σταθερό ή δεν γίνεται αντιληπτή η πτώση του. Ο ήχος κυμαίνεται σε εξαιρετικά επίπεδα, με τις ερμηνείες των voice actors να είναι το λιγότερο καλές.

Κλείνοντας, το Bureau πρόκειται για ένα κλασσικό παιχνίδι, με συνηθισμένο setting, gameplay που προσπαθεί να μιμηθεί το Mass Effect και με έναν αξιοπρεπέστατο οπτικό τομέα που θα μπορούσε όμως να ήταν καλύτερος σε σημεία. Το παιχνίδι είχε τις βάσεις να εξελιχθεί σε κάτι μεγαλύτερο, γεγονός που δεν έγινε. Σίγουρα δεν πρόκειται για XCOM, όπως άλλωστε έχετε καταλάβει από τον… υποβιβασμό του franchise σε υπότιτλο. Σίγουρα όχι μέλος της κεντρικής σειράς, σίγουρα κατώτερο του αναμενόμενου, σίγουρα όμως θα μπορούσε να είχε φτάσει πολύ πιο ψηλά με λίγη φαντασία και χρόνο ανάπτυξης. Ας ελπίσουμε πως αν η 2K αποφασίσει να δώσει μία ακόμη ευκαιρία σε XCOM spin-off να λάβει υπόψιν της τι πήγε στραβά και το feedback του κοινού. Μην παρασύρεστε όμως από το είδος του παιχνιδιού και, σε περίπτωση που ασχοληθείτε με τον τίτλο, μην τον αντιμετωπίσετε σαν ένα κοινό shooter. Αυτή η στάση θα σας βρει σίγουρα νεκρούς, αφού το run ‘n’ gun δεν υφίσταται εδώ.

Το The Bureau: XCOM Declassified είναι διαθέσιμο για Xbox 360, PS3 και Windows PC.

Θετικά: Οπτικός τομέας, εξαιρετικό voice acting και noir ατμόσφαιρα

Αρνητικά: Χιλιοειπωμένο σενάριο, γραμμικό gameplay, καμία αλλαγή της πλοκής βάσει επιλογών

Βαθμός: 6.8

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.