Δεν υπάρχει Game Over στο Beyond: Two Souls

Για μία ακόμη φορά μίλησε ο, γνωστός μας πλέον, David Cage της Quantic Dream για τον πολυαναμενόμενο τίτλο Beyond: Two Souls. Αυτή τη φορά είπε πως το παιχνίδι δεν θα έχει Game Over.

Πάντα είχα την αίσθηση πως το ‘game over’ είναι μια κατάσταση αποτυχίας περισσότερο για τον σχεδιαστή παρά για τον παίκτη. Είναι σαν να δημιουργείς μια τεχνητή λούπα που λέει ‘Δεν έπαιξες το παιχνίδι όπως ήθελα να παίξεις, οπότε τιμωρείσαι και πας πίσω για να γυρίσεις και να παίξεις ξανά μέχρι να κάνεις αυτό που θέλω να κάνεις.’ Σε ένα παιχνίδι δράσης, το καταλαβαίνω – γιατί όχι; Είναι όλα γύρω από την τεχνική. Αλλά σε μια εμπειρία που οδηγείται από την ιστορία δεν έχει νόημα.”

Κι αν ο πρωταγωνιστής πεθάνει κύριε Cage μας;

“Είναι ένα παιχνίδι για το θάνατο, οπότε μπορείτε να φανταστείτε πως ο θάνατος παίζει ρόλο σε όλο αυτό. Πραγματικά, είναι μία από τις μεγάλες ανακαλύψεις – ένα από τα μυστήρια στο παιχνίδι είναι να ανακαλύψεις τι υπάρχει στην άλλη πλευρά. Και βέβαια δεν είναι μια μαύρη οθόνη.”

Φυσικά, γνωρίζοντας τα προηγούμενα παιχνίδια της εταιρίας ξέρουμε πως δεν υπάρχουν σωστές και λάθος επιλογές. Αν ο παίκτης δεν καταφέρει να κάνει κάτι και αποτύχει τότε ένα άλλο μονοπάτι της ιστορίας ανοίγεται και ακολουθεί τα γεγονότα από αυτή την οπτική. Όπως και στο Heavy Rain, τίποτα δεν θα τελειώνει με μια αποτυχία.

Πάνος Αλεξόπουλος

Παίζω, γράφω, κριτικάρω και σχεδιάζω παιχνίδια. H συλλογή μου μια μέρα δε θα χωράει σε μουσείο.