Το τοπίο στην αγορά αλλάζει. Έρχονται οι in-game μικροσυναλλαγές
Μπήκε ο Μάρτης, ήρθε η άνοιξη, και θέλω να σας πω μια ιστορία. Η πεταλουδίτσα που λέτε, τα βρίσκει με τον πεταλουδίτσο.. το σαλιγκαράκι, βρίσκει τον έρωτα της ζωής του στα μάτια του θυληκού γυμνοσάλιαγκα..όχι εντάξει πλάκα κάνω. Σήμερα θα μιλήσουμε για κάτι πιο σοβαρό, και αρκετά επίκαιρο. Την αλλαγή που έρχεται στην μορφή της αγοράς των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.
Ολη αυτή η σκέψη μου, ξεκίνησε από αυτή την είδηση, σύμφωνα με την οποία, η EA, έχει σκοπό να συμπεριλάβει μικροσυναλλαγές σε όλα τα μελλοντικά παιχνίδια της.
Πριν αρχίσω λοιπόν τη μαζική αποστολή hate letters, τηλέφωνα για εκρηκτικά στα γραφεία της εταιρίας και άλλες τέτοιες διπλωματικές μεθόδους έκφρασης αντίθετης άποψης, θέλω να ξεδιπλώσω τη σκέψη μου, για να δώ αν είμαι ο μόνος που κάτι τέτοιο του φαντάζει αρπαχτή.
Σε γενικές γραμμές θεωρώ τις μικροσυναλλαγές «τιμιο» τρόπο εμπορικής εκμετάλευσης των παιχνιδιών, κυρίως λόγω του ελάχιστου η μηδενικού αρχικού ποσού που χρειάζεται να επενδύσετε για να τα παίξετε. Με ένα μικρό πόσο μπορείτε να «αγοράσετε» και να δοκιμάσετε το παιχνίδι, την ίδια ώρα που αν αποφασίσετε ότι αξίζει κάτι παραπάνω μπορείτε με in-game αγορές να το επεκτείνετε.
Αυτό το μοντέλο έχει βρεί ήδη εφαρμογή, στους περισσότερους Free 2 play τίτλους που κυκλοφορούν, και σε μεγάλο ποσοστό έχει φέρει αρκετά κέρδη στα επιτυχημένα παιχνίδια.
Εκει που χάνω την EA είναι ότι θεωρώ πολύ δύσκολο η εταιρία να μας προσφέρει δωρεάν τα παιχνίδια της. Ούτε καν σε μικρότερη τιμή.
Δεν φτάνουν λοιπόν τα 50-60 ευρώ που χρειάζεται κάθε παιχνίδι για αγορά, ούτε τα λεφτά που θα χρειαστείτε για τα DLC, ούτε τα λεφτά για να μπορείτε να το παίξετε Online στην κονσόλα σας(αφού και το νέο PSN θα ακολουθήσει το μοντέλο του Xbox Live) θα πρέπει να βάλετε στη εξίσωση και τα λεφτά για μικροσυνναλαγές εντός των παιχνιδιών. Με λίγα λόγια άρμεγμα.
Πρόσφατο παράδειγμα μικροσυναλλαγών σε παιχνίδι της EA, είναι το Dead Space 3, στο οποίο οι in game αγορές είχαν ελάχιστο αντίκτυπο στο παιχνίδι. Στο Review μάλιστα δεν το ανέφερα καν, ακριβώς επειδή είτε ήταν εκεί είτε δεν ήταν θα μιλούσαμε για το ίδιο παιχνίδι.
Έτσι όμως λεφτά δε βγαίνουν. Αν δε στερηθεί κάτι σημαντικό ο παίκτης δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αγορά, οπότε κάποια στιγμή η EA θα κινηθεί πιο επιθετικά. Τι θα συμβεί λοιπόν όταν για να ξεκλειδώσετε παραπάνω από 10 ομάδες στο Fifa θα πρέπει να πληρώσετε κάποιο ποσό; Ειδικά αν έχετε πληρώσει ήδη ολόκληρο το παιχνίδι;
Η άλλη επιλογή είναι η στροφή της αγοράς στα Free 2 play, κάτι που μεγάλες εταιρίες μεταξύ των οποίων και η Crytek θεωρούν το μέλλον της αγοράς. Και εκεί όμως είναι κομβικής σημασίας το αν η Free έκδοση αυτών των παιχνιδιών θα είναι Playable, και θα προσφέρουν ίσες δυνατότητες σε σύγκριση με τους «καλοπληρωτές» ή θα περάσουμε στο Pay 2 Win, το οποίο το μόνο που μπορεί να προσφέρει είναι εκνευρισμός από όσους δεν έχουν σκοπό να ξοδέψουν ένα μηνιάτικο.
Στον υπολογιστή μου το 90% των παιχνιδιών που παίζω είναι F2P. Ορισμένα από αυτά το κάνουν σωστά , ενώ άλλα είναι δωρεάν, μέχρι να παίξετε δυο ώρες, και καταλάβετε ότι πρέπει να ρίξετε μαρούλι, αλλιώς θα βλέπετε την πλάτη των αντιπάλων σας μια ζωή, ή θα πρέπει να παίξετε 3.143 ώρες για να αποκτήσετε ένα αντικείμενο που θα πάρει ο άλλος με 5 ευρώ. Και το γαμώτο είναι ότι το αντικείμενο αυτό συνήθως είναι Uber, με αποτέλεσμα να αναγκάζεστε να παίζετε για 3.143 ώρες ώστε να το αποκτήσετε.
Βάζοντας στη ζυγαρία τα πιθανά συν και πλήν, νομίζω ότι τα παιχνίδια με In-game αγορές θα κατακτήσουν με άνεση την αγορά, και σε λίγα χρόνια θα είναι αρκετά διαδομένα για να χτυπάνε στα ίσα τη retail διανομή. Το μόνο αγκάθι που πρέπει να προσπεράσουν είναι αυτό των κονσολών, καθώς ένα PS4 γεμάτο f2p παιχνίδια δεν είναι ακριβώς αυτό που φαντάζεται η Sony.
Από την άλλη, η λογική εταιριών όπως της EA που είναι «θα τα πάρω από παντού» νομίζω, ή μάλλον θέλω να ελπίζω, ότι θα χτυπήσει σε τοίχο και θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα.