Hitman Absolution
Καιρό περιμέναμε την άφιξη του νέου παιχνιδιού με πρωταγωνιστή τον Πράκτορα 47 ενώ το hype που είχε δημιουργηθεί γύρω από το Absolution ήταν τεράστιο. Το παιχνίδι βγήκε και θα εξετάσουμε αν τελικά άξιζε η αναμονή. Η ιστορία του Absolution ξεκινάει με τον καραφλό μας φίλο να παίρνει μια αποστολή. Μια αποστολή διαφορετική από τις άλλες όμως. Στόχος είναι η Dianna, πρώην μέλος της οργάνωσης που την έκανε αλά γαλλικά. πριν ο μεσιέ την σκοτώσει αυτή τον παρακαλεί να προστατέψει τη μικρή Victoria από το “να γίνει σαν αυτόν”. Προφανώς η νεαρά Victoria είναι σημαντική και ένα ανθρωποκυνηγητό ξεκινά. Περισσότερα in game. Το story χωρίζεται σε 20 συνολικά χορταστικές αποστολές. Αυτές με τη σειρά τους σε μικρότερες. Αυτό συμβαίνει καθώς τα περιβάλλοντα δεν είναι αχανή όπως τα έχουμε συνηθίσει αλλά πιο “μαζεμένα”, έτσι κάθε αποστολή σπάει σε κομμάτια ανάλογα με τις περιοχές που επισκεπτόμαστε κατά σειρά. Καλή σκέψη της Io μιας και δεν υπάρχει πάντα χρόνος για μια τεράστια αποστολή οπότε τα checkpoints βοηθούν. Κάθε level διαφοροποιείται από το προηγούμενο σε καλό βαθμό ώστε να μην γίνεται το παιχνίδι μονότονο, όπως διαφοροποιείται και το είδος των αποστολών. Από κλασσικά hits μέχρι escorts και stealthy αποστολές, όλα δένουν σε ένα σύνολο που δε θα σας απογοητεύσει.
To replayability του τίτλου είναι αρκετά ανεβασμένο και εξαρτάται από 4 παράγοντες. Αρχικά τα 5 επίπεδα δυσκολίας, από το απλό Easy μέχρι το διεστραμμένο Purist, η πιο καλή επιλογή μάλλον είναι το Medium ή το Hard. Πέρα από αυτό, το Points System. Ο 47 επιβραβεύεται με πόντους, θετικούς ή αρνητικούς, ανάλογα με τις πράξεις του κατά τη διάρκεια των αποστολών. Θετικούς αν ο στόχος πάθει κάποιο ατύχημα ή ο Agent είναι “φάντασμα” και αρνητικούς αν πεθάνει πολίτης ή η αποστολή καταλήξει σε αιματοχυσία. Γενικά οι παράγοντες είναι αρκετοί και στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας το challenge είναι τεράστιο. Παράλληλα το παιχνίδι συγκρίνει τους πόντους σας με τον παγκόσμιο μέσο όρο αλλά και με το μέσο όρο της χώρας (στην προκειμένη η Ελλάδα) ώστε να βλέπετε σε τι επίπεδο είστε. Συνεχίζοντας, σε συνάρτηση με το Point System, μέσα στα levels υπάρχουν και πολλά items διαθέσιμα. Αυτά μπορεί να είναι Evidence, ή αντικείμενα για αντιπερισπασμό, Disguise στολές κτλ. Όλα αυτά εμφανίζονται σε μια λίστα στο τέλος κάθε αποστολής και θα πρέπει να δακρύσετε για να τα ξεκλειδώσετε όλα. Σαφώς υπάρχουν και Challenges (όπως στο Borderlands 2 πχ) που με την επίτευξή τους δίνουν έξτρα ιδιότητες στον γυαλιστερό μας φίλο. Last but not least, το Contracts Mode. Σε αυτό μπορείτε να σχεδιάσετε το δικό σας συμβόλαιο δολοφονίας και να το ανεβάσετε στους servers προς τέρψιν των απανταχού επίδοξων δολοφόνων. Διαλέγετε στόχο, όπλα, ακόμη και διαθέσιμες μεταμφιέσεις και ξεκινάτε. Τα Contracts λειτουργούν και παράλληλα με το Story Mode. Έτσι αν πατήσετε παύση κατά τη διάρκεια μιας αποστολής μπορείτε να παίξετε ένα Contract που έχει σχεδιαστεί για το ίδιο Level.
Στα του gameplay τώρα. Το Hitman Absolution προσφέρει μια πολύ καλή stealth εμπειρία που μας είχε λείψει. Βασικό στοιχείο εδώ είναι το Instinct. Τι είναι αυτό; Αφενός το ένστικτο του 47 για το που βρίσκονται οι εχθροί και προς τα που κινούνται αρχικά. Επιπλέον, είναι η ικανότητά του να περνάει απαρατήρητος δίπλα από εχθρούς κρύβοντας αμήχανα το πρόσωπό του. Γιατί εντάξει να έχει μεταμφιεστεί σε αστυνομικό αλλά οι κανονικοί αστυνομικοί γνωρίζονται μεταξύ τους. Βέβαια εδώ υπάρχει το μικρό “αλλά”. Δεν φαίνεται λογικό κάθε αστυνομικός να ξέρει φατσικά όλους τους συναδέλφους του για παράδειγμα, οπότε χάνεται λίγο η αληθοφάνεια. Με τη χρήση του Instinct έχετε μια παραπάνω ευκαιρία να περάσετε απαρατήρητοι. Διαφορά σε σχέση με τον προκάτοχο υπάρχει και στο θέμα του loadout. Στο Absolution δεν υφίσταται τέτοια επιλογή. Αυτό όμως δεν είναι και απαραίτητα κακό. Το ζουμί όπως είναι λογικό βρίσκεται στα hits και πως αυτά θα πραγματοποιηθούν. Έτσι για κάθε στόχο υπάρχουν πολλές μέθοδοι προσέγγισης, από τον πιο ήσυχο μέχρι και την κατά μέτωπο επίθεση αν και το τελευταίο δεν συνιστάται. Ακόμα μια ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι το point shooting. Ο χρόνος σχεδόν παγώνει και ο 47 “μαρκάρει” τους εχθρούς. Όταν ο χρόνος συνεχίσει οι εχθροί εκτελούνται. Αν και καλή ιδέα, θα χρησιμεύσει μόνο στους νέους παίκτες καθώς οι βετεράνοι δεν θα το χρειαστούν ιδιαίτερα παρά μόνο όταν είναι “μονόδρομος” κατά τη διάρκεια της ιστορίας.
Τεχνικά, το παιχνίδι παίρνει σχεδόν άριστα. Τα γραφικά είναι καλοσχεδιασμένα και δένουν με το κλίμα του παιχνιδιού. Μόνο “πλην” είναι οι φωτισμοί που σε μερικές φάσεις φαίνονται να μην ανταποκρίνονται πλήρως στα περιβάλλοντα που πρέπει να πλαισιώσουν. Ο ήχος είναι εξίσου καλός με τα κομμάτια να δίνουν παραπάνω αίσθηση stealth. Ο Thomas Bärtschi έκανε καλή δουλειά, ίσως και καλύτερη από τον συνθέτη των πιο παλιών τίτλων Jesper Kyd.
Γενικά, το Hitman Absolution είναι ένας τίτλος που φτάνει τις προσδοκίες μας, αναβιώνει με εξαιρετικό τρόπο τη σειρά και σίγουρα δεν πρέπει να λείπει από καμία συλλογή.