Realms Of Ancient War


Το Realm Of Ancient War, είναι ακριβώς όπως η συντομογραφία του. R.A.W(ωμό). Το R.A.W είναι ένα σχετικά απλό και Old School Action RPG που προσπαθεί να μας θυμίσει πόσο απλά είναι τα πράγματα όταν κρατάτε ένα σπαθί ή όταν μπορείτε να εξαπολύετε Fireballs στους εχθρούς σας, θυμίζοντας τα παλιά καλά “killin’ in the name of” , ARPGs.

Από την ημέρα που είδα το πρώτο Trailer του παιχνιδιού, κρυφές ελπίδες γέμισαν τα μάτια μου, αφού τώρα τελευταία μαζί με ένα φιλαράκι, ξεκαθαρίζουμε όλα τα Action RPGs του Xbox 360 που υποστηρίζουν Co-op και να καθαρίσουμε ορδές εχθρών Side by Side ακούγοντας Manowar.

Επειδή τα παιχνίδια Hack ‘n Slash λοιπόν είναι μετρημένα στα δάχτυλα στις κονσόλες, πόσο μάλλον αυτά που υποστηρίζουν Offline Co-op το R.A.W ήρθε στη ζωή μου και το αγόρασα χωρίς να σκέφτομαι έξοδα και reviews(άλλωστε δε βρήκα και κανένα :D)

To παιχνίδι έχει αρκετές στιγμές διασκέδασης να σας προσφέρει, αλλά δυστυχώς η WizardBox έχει αφήσει σημαντικά σημεία του παιχνιδιού στην τύχη τους, με αποτέλεσμα σε τελική ανάλυση το παιχνίδι να αποδεικνύεται λίγο, και ο Old School χαρακτήρας του, να μην καταφέρνει να σώσει την κατάσταση. Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Realms of ancient war
Οταν βλέπεις τέτοια, πως να μην περιμένεις κάτι καλό;

To σενάριο του παιχνιδιού είναι ανύπαρκτο. Εντάξει εδώ που τα λέμε δεν περιμένω νουβέλα από Action RPG, αλλα για να καταλάβετε το μέγεθος του προβλήματος, δε διάβασα ΟΥΤΕ γραμμή από τις συνομιλίες του παιχνιδιού και παρόλα αυτά δεν ένιωσα ότι είχα χάσει κάτι.

Από το πρώτο λεπτό, αυτό που έχετε να κάνετε είναι να σκοτώσετε. ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Και δόξα το Θεό, το R.A.W σας δίνει εχθρούς με το κουτάλι, αφού σε κάθε δεύτερη οθόνη θα βρίσκεστε αντιμέτωποι με ορδές τεράτων (με πολύ μικρή ποικιλία, αλλα θα τα πούμε παρακάτω) με μόνο σας μέλημα, να τους καθαρίσετε και να μαζέψετε το loot που αφήνουν.

Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε ένα High fantasy κόσμο, με ξωτικά, νάνους ακόμα και τεράστια δέντρα που καλούνται Ents (εεεμ.. ναι!) και εσείς αναλαμβάνεται να ολοκληρώσετε το σενάριο του παιχνιδιού έχοντας στον έλεγχό σας ένα Warrior έναν Wizard και την Rogue ο καθένας με τα δικά του χαρακτηριστικά.

Realm of ancient War
Θα βαρεθείτε να πεθαίνεται. Και αυτοί οι λύκοι, είναι απο τους συνηθισμένους λόγους

Εδώ το παιχνίδι τα πάει καλά, αφού οι τρείς χαρακτήρες έχουν αρκετά διαφορετικό Gameplay, με αποκορύφωμα τον Wizard ο οποίος στερείτε melee επιθέσεων και επιτίθεται μονάχα με Fireballs-meteor strikes-wind attacks και άλλα τέτοια ωραία. Ο Warrior είναι το συνηθισμένο βουβάλι της υπόθεσης με μόνιμο Dual Wield(ναι και να θέλετε να κρατήσετε ασπίδα ΔΕ ΜΠΟΡΕΙΤΕ) ενώ η Rogue συνδυάζει τις κοντινές με μακρινές επιθέσεις για να ξεπαστρέψει τους εχθρούς της.

Τo Leveling είναι ως συνήθως σε αυτά τα παιχνίδια. Σφαγιάζεται εχθρούς παίρνετε XP.  Σημαντικό θέμα υπάρχει εδώ, με τα XP αφού για κάποιο παράξενο λόγο, σε κάθε «πίστα»  μπορείτε να πάρετε ένα μόνο Level. Μακάρι να σκοτώσετε 3000 εχθρούς και 6 bosses, αν πάρετε level,η μπάρα δεν ξαναγεμίζει για κανένα λόγο.

Στο Realms Of Ancient War, θα πεθάνετε πολύ. Για την ακρίβεια θα βαρεθείτε να πεθαίνετε. Ειδικά στο Single player το παιχνίδι είναι εκνευριστικά δύσκολο, κυρίως λόγο των μαζών των εχθρών που σας επιτίθενται. Δεν είναι λίγες οι φορές, που θα σας επιτεθούν τόσοι εχθροί ώστε να γεμίσει η οθόνη από αυτούς! Αν βάλετε στην εξίσωση ότι τα Potions είναι πανάκριβα, μπορείτε εύκολα να φανταστείτε ότι ο χάρος θα γίνει κολλητός σας.

Οι άνθρωποι της Wizardbox που στην προηγούμενη ζωή τους μάλλον βασάνιζαν γατάκια, αποφάσισαν μην προσθέσουν απλά ένα penalty για κάθε σας «ανάσταση» αλλά να προσθέσουν ένα  σύστημα με “ζωές” , τα λεγόμενα Soulstones. Κάθε φορά που πεθαίνετε καταναλώνεται από ένα Soulstone, αν ξεμείνετε, ξεκινάτε την πίστα από την αρχή, έχοντας χάσει ολη την προοδό σας. Και όταν λέω όλη το εννοώ. Ξεχάστε τα XP, ξεχάστε τα αντικείμενα που μαζέψατε, ξεχάστε τα όλα!

Μέσα σε κάθε πίστα η διαδρομή σας είναι γραμμική όσο δεν πάει. Δεν υπάρχει λόγος για χάρτη και απλά ένα βέλος που εμφανίζεται πατώντας το αριστερό αναλογικό μοχλό, είναι αρκετό για να σας οδηγήσει στον επόμενο στόχο σας. Διασκορπισμένοι μέσα σε Random πίστες είναι μερικοί πωλητές στους οποίους μπορείτε να πουλήσετε ότι δε χρειάζεστε και να αγοράσετε κατά βάση potions αφού 7 στους 10 δεν πουλάνε τίποτα άλλο.

Στον οπτικό τομέα το παιχνίδι δεν έχει κάτι να προσφέρει. Τα γραφικά του είναι ξεπερασμένα, τα περιβάλλοντα δεν έχουν κάτι που θα σας κάνουν να τα προσέξετε και τα μοντέλα των χαρακτήρων σας δίνουν την εντύπωση ότι δουλεύτηκαν ακριβώς όση ώρα χρειάστηκε για να μην παραγίνει το κακό. Ούτε λεπτό παραπάνω.

Η κάμερα παρακολουθεί τη δράση από αρκετά ψηλά δίνοντας σας μια καλύτερη εικόνα του χώρου έτσι όμως τα γραφικά χάνουν οποιαδήποτε αίσθηση λεπτομέρειας. Οι εχθροί σας επαναλαμβάνονται (ειδικά αυτές οι καταραμένες αράχνες είναι από το πρώτο μέχρι το τελευταίο level!) και εκτός των Ents ο σχεδιασμός τους είναι συνηθισμένος.

Realms Of The Ancient War
Δεν είναι τα περιβάλλοντα βαρετα και μουντά. Τα περισσότερα όμως δυστυχώς είναι

Στον τομέα της προσαρμογής το παιχνίδι παραμένει μέτριο. Οι 3 χαρακτήρες δεν μπορούν να παραμετροποιηθούν ούτε στο χρώμα μαλλιών. Τα αντικείμενα που μαζεύεται δεν έχουν μεγάλη ποικιλία, με την σπανιότητα τους να την αντιλαμβάνεστε κυρίως από το χρώμα στο όνομα τους. Π.χ Red Spaulders of Chaos. Ευτυχώς αλλάζοντας εξοπλισμό, αλλάζει και η εμφάνιση του χαρακτήρα σας προσδίδοντας μια νότα παραμετροποίησης.

Τα Skills των χαρακτήρων είναι αντιπροσωπευτικά της κλάσης τους, με μερικές.. παρατιμονιές. Πολλά από τα Passive skills τα μοιράζονται και οι 3 χαρακτήρες, ενώ υπάρχουν μερικά δεν κολλάνε και πολύ. Δεν βλέπω λόγο για παράδειγμα να μπορεί να κάνει Summon ο Warrior.

Αν θέλετε να ευχαριστηθείτε το παιχνίδι, καλό είναι να καλέσετε ένα ακόμη φίλο σας και να το παίξετε Co-op. Σε αυτό το Mode το παιχνίδι είναι αισθητά πιο εύκολο, ειδικά αν αποφασίσετε να συνεργαστείτε με κάποιο τρόπο και να μην κατασφάζεται ο καθένας για πάρτη του. Αφήστε που στο Co-Op πρέπει να πεθάνετε και οι 2 για να σας αφαιρεθεί μια Soulstone, γλιτώνοντας έτσι τις ατέλειωτες επαναλήψεις του ίδιου επιπέδου.


Co-op ο μοναδικός ίσως λόγος για να το αγοράσετε 

Δυστυχώς και εδώ αντιμετώπισα προβλήματα, αφού η πρόοδος του δεύτερου παίκτη δε σώζεται, ή έστω δε βρήκα πως στο καλό γίνεται, με αποτέλεσμα κάθε φορά που κάναμε resume να ξεκινάει ο δεύτερος παίκτης στο Level του πρώτου, γυμνός από λεφτά και αντικείμενα, και με τα Skills του μηδενισμένα.

Το παιχνίδι το περίμενα είναι η αλήθεια πολύ καλύτερο, αφού τα Trailer του με προϊδέασαν για κάτι διαφορετικό. Η Old School αισθητική του ήταν αυτή που με τράβηξε, αλλά τα προβλήματα του είναι πολλά για να τα προσπεράσετε. Αν με κάποιο patch διορθωθεί τουλάχιστον η κατάσταση με τα Soulstones τότε το παιχνίδι ίσως να αξίζει τον κόπο σας και σε Single Player. Σε χαμηλότερη τιμή όμως.

Για Downloadable παιχνίδι δεν είναι πολύ μικρό, αφού φάγαμε γύρω στις 7-8 ώρες στο Co-op σε heroic mode για να το τελειώσουμε, αλλά και πάλι, δύσκολα θα δικαιολογήσει τα χρήματα που απαιτούνται για την αγορά του.

Καλή προσπάθεια Wizarbox , αλλά θέλει ακόμη δουλειά!

Το παιχνίδι που δοκιμάσαμε ήταν η έκδοση του Xbox Live Arcade. Κυκλοφορεί επίσης για PSN και PC

Άγγελος "papp0us" Παπαναγιώτου

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!