Ο Lead Encounter Designer του WoW στο XGamers.gr!
Στο XGamers.gr μίλησε ο -ελληνικής καταγωγής- Lead Encounter Designer του World of Warcraft, Ion Hazzikostas για τις αλλαγές του νέου patch 5.0.4 αλλά και το επερχόμενο expansion “Mists of Pandaria”!
Η αρχική ερώτηση ήταν για το νέο talent system του παιχνιδιού, γιατί έγινε τόσο compact αντί του παλιού εξεζητημένου. Η απάντηση ήταν απλή και καθοριστική μιας και όπως μας είπε ο Ion το σκεφτόντουσαν πού καιρό. Το παλιό σύστημα ήταν πολύ περίπλοκο, σχεδόν επιστημονικό με άπειρες επιλογές -οι οποίες όμως εν τέλει δεν είχαν τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Επίσης προκαλούσε πονοκέφαλο στους χρήστες που έμπαιναν στο παιχνίδι μετά από καιρό λόγω της προαναφερθείσας περιπλοκότητας. Το νέο σύστημα είναι απλό και εύχρηστο αφού με λίγες επιλογές δίνει στους χρήστες τη διαφορετικότητα που επιθυμούν ενώ αυτή είναι ουσιαστική και όχι φαινομενική όπως παλιά.
Για το αν το παιχνίδι τείνει προς το casual, ο κύριος Hazzikostas είπε πως μπορεί να προχωρούν σε αλλαγές περιεχομένου αλλά μέσα από αυτό θα φανούν ακόμα οι καλοί παίχτες μιας και το hardcore κομμάτι δεν αλλάζει, απλά γίνεται πιο προσβάσιμο.
Η επόμενη ερώτηση αφορούσε στο Mists of Pandaria και το αν αυτό αποτελεί ένα είδος φόρου τιμής στην Ασιατική κουλτούρα και βέβαια τους Ασιάτες παίχτες που έχουν αγκαλιάσει τόσα χρόνια το παιχνίδι, επίσης αν το MoP είναι ένα filler expansion ανάμεσα στο Cataclysm και το επόμενο αν και όποτε βγει. Η απάντηση του πρώτου σκέλους όπως μας είπε ο Ian είναι εν μέρει μέσα στην ερώτηση. Ναι το Mists of Pandaria έχει αρκετά στοιχεία από την ασιατική κουλτούρα, τέχνη και ιστορία αλλά δεν παύει να είναι και κάτι νέο και συναρπαστικό που η Blizzard ήθελε να προσθέσει στον κόσμο της για να δείξει ακόμα μια πτυχή του. Πρόκειται σαφώς για μία μίξη πολιτισμικών στοιχείων στην οποία τείνουν να υπερισχύουν τα ασιατικά. Για το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, όπως μας απαντήθηκε, θα πρέπει να κοιτάξουμε αρκετά πίσω. Συγκεκριμένα 8 χρόνια πριν, στο Frozen Throne, το expansion του Warcraft 3 όπου και βρίσκεται ο Brewmaster, κεντρικός χαρακτήρας του Mists of Pandaria. Η Blizzard ήθελε να δείξει την ιστορία του αλλά και των γύρω του και η Pandaria είναι το τέλειο μέρος για αυτό.
Στη συνέχεια ο Ion μας είπε για τις σκέψεις της εταιρίας να γυρίσει το παιχνίδι σε μοντέλο free-to-play. Αν και ενδιαφέρουσα η συγκεκριμένη στρατηγική -και με πολλά επιτυχημένα παιχνίδια να την ακολουθούν- η Blizzard θα μείνει σταθερή στις συνδρομές μιας και θεωρούν πως είναι αναγκαίες στο να κρατηθεί το παιχνίδι, οι υπηρεσίες που το ακολουθούν αλλά και το περιεχόμενο που συνεχώς ανανεώνεται ή/και προστίθεται στο επιθυμητό επίπεδο.
Για τέλος, η ερώτηση αφορούσε στο Star Wars: The Old Republic, τι πήγε στραβά στο παιχνίδι της Bioware και πως κάτι τέτοιο δε θα συνέβαινε (ή θα είχε αποφευχθεί) στο World of Warcraft. (Δυστυχώς σε αυτό το σημείο υπήρξαν προβλήματα στην κλήση οπότε μεταφέρουμε με κάθε επιφύλαξη την απάντηση) Ο Lead Encounter Designer μας είπε πως έπαιξαν στην Blizzard το παιχνίδι όπως παίζουν και όλα τα MMO που κυκλοφορούν, και για λόγους ελέγχου αλλά και γιατί είναι gamers. Βασικό, τώρα, στο να μείνει επιτυχημένο και δυνατό ένα mmo είναι ο συνεχής έλεγχος, είτε σταθερότητας είτε περιεχομένου κτλ και η προσθήκη περιεχομένου ώστε να κρατάει το ενδιαφέρον των χρηστών.
Ευχαριστούμε πολύ τη Blizzard, τον Ιon Hazzikostas που μας μίλησε αλλά και τη CD Media που κανόνισε αυτή τη συνέντευξη.