Ninja Gaiden 3

Τους τελευταίους μήνες, κάνοντας μία μικρή απογραφή με τους πιο αναμενόμενους τίτλους της χρονιάς και επιλέγοντας τις πιθανές μου αγορές, κοντοστάθηκα σε έναν τίτλο για μερικά λεπτά, μιας και συλλογιζόμουν αν όντως πρέπει να μπει στην λίστα που σκεφτόμουν. Αυτό ήταν το Ninja Gaiden 3. Γιατί θα με ρωτήσετε. Φυσικά γιατί μετά την αποχώρηση του Itagaki, σκηνοθέτη των παιχνιδιών της Team Ninja εδώ και πολλά χρόνια. Η εταιρία ανάπτυξης τα πήγε, ωστόσο, περίφημα στο Metroid: Other M, αλλά τι θα γινόταν αν στο development δεν συμμετείχε και η Nintendo; Θα ήταν το αποτέλεσμα το ίδιο καλό; Αυτές ήταν μερικές από τις αμφιβολίες μου για το τρίτο παιχνίδι της σειράς Ninja Gaiden 3 το οποίο από διάφορα βίντεο και previews δεν μου είχε δημιουργήσει την καλύτερη δυνατή εντύπωση.

Μέσα μου φυσικά, υπήρχε η ελπίδα ότι το Ninja Gaiden 3 δεν θα ήταν απλό καλό. Θα ήταν καλύτερο από τα προηγούμενα παιχνίδια του franchise. Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία, αλλά κάποια στιγμή πεθαίνει, σωστά; Ε, τελικά.. πέθανε!

Μαθήματα Εντυπωσιασμού μέρος 1ο

Το σενάριο του παιχνιδιού, δεν χρίζει δάφνες πρωτοτυπίας. Ο πλανήτης βρίσκεται σε κίνδυνο, με μία τρομοκρατική οργάνωση να έχει κάνει το Λονδίνο καλοκαιρινό. Ο πρωταγωνιστής Ruy Hayabusa, που δουλεύει για μία μυστική υπηρεσία, καλείται να επαναφέρει την τάξη και να καθαρίσει τους δρόμους της πόλης. Μετά το τέλος της πρώτης αποστολής, ο παίκτης θα μεταφερθεί σε διάφορα μέρη (CoD-style) όπως ερημικές περιοχές και δασικές εκτάσεις σε τροπικά νησιά. Οι τοποθεσίες είναι αρκετά ενδιαφέρουσες και έχουν ποικιλία αλλά δεν σώζουν την μονοτονία του gameplay που θα περιγράψουμε στην συνέχεια. Η αφήγηση του Ninja Gaiden 3 είναι επίσης μετριότατη, με τον παίκτη να μην δένεται με κανέναν από τους χαρακτήρες. Προσωπικά το σενάριο το βρήκα στην καλύτερη αδιάφορο.

Από τα πρώτα λεπτά gameplay, το Ninja Gaiden 3 θα προσπαθήσει να εντυπωσιάσει τον παίκτη με μερικές κινηματογραφικές σκηνές δράσης, μεγάλη ένταση και αρκετά.. Quick Time Events, ένα φαινόμενο που εξαπλώνεται με γεωμετρική πρόοδο στα σύγχρονα παιχνίδια. Δεν λέω ότι δεν ταιριάζει στην φιλοσοφία ενός hack ‘n’ slash παιχνιδιού, απλά όσοι έχουν παίξει τα προηγούμενα μέρη της σειράς θα απογοητευτούν σίγουρα με την νέα φιλοσοφία, αφού σε βγάζει από τον ρυθμό της μάχης. Να ‘ταν μόνο η καινούρια φιλοσοφία το πρόβλημα..

Το gameplay του τίτλου μετά από τις πρώτες ώρες παιχνιδιού καταντάει επαναλαμβανόμενο και κουραστικό. Συνέχεια θα πρέπει να σκοτώνετε ορδές εχθρών, spamάροντας το “X” ή το (“τετράγωνο” στο PS3) μέχρι να περάσετε στο επόμενο δωμάτιο όπου θα ακολουθηθεί η ίδια ακριβώς διαδικασία. Οι κινήσεις του χαρακτήρα περιορίζονται στα γρήγορα και δυνατά χτυπήματα, ενώ εφόσον συμπληρωθεί μία ειδική μπάρα, μπορείτε να εξαπολύσατε μία πανίσχυρη επίθεση ονομαζόμενη Ninpo, όπου ένας φλεγόμενος δράκος θα εξοντώσει την πλειοψηφία των εχθρών της αρένας. Παράλληλα, αν το χέρι του χαρακτήρα εκπέμπει μία κόκκινη αύρα, κρατώντας πατημένο το “Υ” θα γίνετε μάρτυρες ενός.. killing spree! Η γραμμικότητα συνεχίζεται, με τον δρόμο να είναι πάντα προκαθορισμένος και ανά πάσα στιγμή μπορείς να βρεις την σωστή πορεία πατώντας τον δεξί αναλογικό μοχλό προς τα μέσα. Εξερεύνηση μηδέν..

Κατά την διάρκεια των μαχών, υπάρχει πολύ βία, με τον χαρακτήρα να βγαίνει συνέχεια αιματοβαμμένος μετά από κάθε σύγκρουση με εχθρούς. Οι μάχες στην πλειοψηφία τους είναι εντυπωσιακές και το οπτικό αποτέλεσμα που σου προσδίδει είναι πολλές φορές καταπληκτικό. Δυστυχώς, οι διαμελισμοί που είχαμε συναντήσει στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, αποτελούν παρελθόν με τους αντιπάλους  απλά να πέφτουν κάτω γεμάτοι αίματα, και χωρίς κανένα άκρο κομμένο -παρόλο που η επίθεση θα δικαιολογούσε κάτι τέτοιο.

Σε πολλές στιγμές του παιχνιδιού (με αυτή που θα συναντήσετε μετά από τις πρώτες μάχες) διάφοροι εχθροί ένα βήμα πριν το θάνατο θα σας παρακαλέσουν να τους αφήσετε, λέγοντάς σας ότι έχουν οικογένεια, παιδιά, γατιά, εκατό χιλιάδες ευρώ στο Zynga Poker κλπ. Ενώ πολλές φορές εσείς επιθυμείτε να τον αφήσετε να ζήσει, το παιχνίδι θα έχει μπλοκάρει όλες τις εντολές εκτός από την επίθεση, οπότε αναγκαστικά θα τον σκοτώσετε ώστε να προχωρήσετε. Για μία στιγμή πίστεψα ότι σου δώσανε την ευκαιρία να επιλέξεις, αλλά τελικά στο παιχνίδι τα karma options δεν υπάρχουν σε καμία διάσταση.

Στην προσπάθεια της Team Ninja να κάνει το παιχνίδι πιο mainstream και φιλικό στο ευρύ κοινό, αφαιρέθηκε το level system των προηγούμενων τίτλων. Πλέον, οι επιθέσεις και τα όπλα δεν μπορούν να αναβαθμιστούν από τον παίκτη αλλά αυτό γίνεται αυτόματα μέσω κάποιου cutscene (όπως για παράδειγμα όταν παραλαμβάνεις το τόξο σου). Επίσης, ο βαθμός δυσκολίας -παρά τις βεβαιώσεις της ομάδας ανάπτυξης ότι δεν θα γίνει πιο έυκολο το παιχνίδι- έχει μειωθεί αρκετά. Στο μεσαίο επίπεδο αν απλώς πατάτε συνέχεια το πλήκτρο επίθεσης, μπορεί να περάσετε το παιχνίδι με ελάχιστους θανάτους.

Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι το Ninja Gaiden 3 διαθέτει και λειτουργίες multiplayer, με δυνατότητα επιλογής συνεργατικού ή ανταγωνιστικού παιχνιδιού. Στο πρώτο (ή αλλιώς Ninja Trials) μάχεστε μόνοι ή με φίλους ενάντια σε NPCs, ενώ το δεύτερο είναι κλασσικό deatmatch 8 παικτών. Κουράζει γρήγορα γενικά, και δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Έχετε στο νου σας ότι το παιχνίδι έχει online pass (10€, 800MS points), εφόσον ενδιαφέρεστε να το πάρετε μεταχειρισμένο.

Λονδίνο, Άμστερνταμ ή Βερολίνο..

Στα του οπτικού τομέα, η Team Ninja μπορούμε να πούμε ότι έκανε αρκετά καλή δουλειά. Τα textures είναι υψηλής ανάλυσης, τα μοντέλα χαρακτήρων είναι επίσης καλοδουλεμένα. Το framerate, παραμένει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων σταθερά και δεν υπάρχουν αισθητά σκαμπανεβάσματα. Το animation είναι εξαιρετικό και πραγματικά χαίρεται κανείς να βλέπεις τους θανάτους σε αργή κίνηση! Οι τοποθεσίες που διαδραματίζεται το παιχνίδι είναι αρκετά ρεαλιστικές, αλλά έχουν μικρό μέγεθος και αρκετά λίγα μέρη για εξερεύνηση..

Ο ήχος είναι ωστόσο και αυτός αδιάφορος, με τις φωνές των χαρακτήρων να είναι αρκετά κάτω του επιτρεπτού από έναν τίτλο αυτού του βεληνεκούς.

Αχ βρε Itagaki, τι μας έκανες..

Κλείνοντας, πρέπει να έχετε καταλάβει ότι το Ninja Gaiden 3 χαρακτηρίζεται από την απόλυτη μετριότητα. Δυστυχώς, η Team Ninja δεν κατάφερε να παραδώσει έναν τίτλο αντάξιο των παλαιοτέρων της σειράς και σε αυτό ίσως να οφείλεται η απώλεια του σκηνοθέτη. Α, και στον reviewer που έβαλε το “3/10” στο παιχνίδι, να του προτείνω ένα παιχνιδάκι να παίξει, και μετά να καταλάβει τι εστί ΚΑΚΌ ΠΑΙΧΝΊΔΙ.

 

Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο σήμερα για Xbox360 και PS3 και διατίθεται από την CD Media

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.