Asura’s Wrath

Τα τελευταία χρόνια έχουμε συναντήσει αρκετές προσπάθειες πολλών developers, να δώσουν μεγάλο βάρος στην υπόθεση των παιχνιδιών, ειδικά στην γενιά κονσολών που διανύουμε. Πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε και ο όρος “Interactive Movie” (διαδραστική ταινία ελληνιστί), δημιουργώντας έτσι έναν νέο τομέα στον χώρο του gaming, πέρα από τα καθιερωμένα πρότυπα που υπήρχαν. Άλλωστε, η τεχνολογία και το hardware που είναι διαθέσιμα είναι αρκετά εξελιγμένα, δίνοντας την ευκαιρία στους παραγωγούς παιχνιδιών να πειραματιστούν και, εν τέλει, να μας προσφέρουν μερικές νέες gaming εμπειρίες που φάνταζαν εξωπραγματικές στο παρελθόν (ποιος θα πίστευε όταν πρωτοβγήκαν οι τρισδιάστατοι τίτλοι, πως θα είχαμε παιχνίδια με σχεδόν φωτορεαλιστικά γραφικά ώστε να μεταφέρουν επ’ ακριβώς το κλίμα μίας ταινίας!)

Σε αυτά τα παιχνίδι πρέπει να προσθέσουμε και την νέα πρόταση της Capcom και της CyberConnect2, το Asura’s Wrath. Είχε γίνει αντιληπτό εξ αρχής, ότι το παιχνίδι θα δίνει μεγάλη έμφαση στην υπόθεσή του, με τα αρκετά cutscenes μεγάλης διάρκειας να δηλώνουν το παρών. Το παιχνίδι αυτό είναι διαφορετικό από κάθε άλλο που έχετε παίξει, κάνοντάς το αυτομάτως τίτλο που πρέπει να αγοραστεί τώρα ή, έστω, σε βάθος χρόνου. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Το σενάριο, λοιπόν, είναι ο παράγοντας που θα σας ωθήσει, περισσότερο από κάθε άλλο σημείο του τίτλου, στην αγορά του παιχνιδιού. Το σενάριο μας μεταφέρει στο μέλλον, και στις διαστημικές βάσεις των 8 Θεών, ένας εκ των οποίων είναι και ο Asura τον οποίο θα χειρίζεστε. Σύντομα μετά την έναρξη του παιχνιδιού, ο ήρωας κρίνεται ένοχος για τον φόνο του βασιλιά και συνεπώς θα μεταφερθεί στην Naraka (κατά κόσμον κόλαση), από την οποία θα καταφέρει να ξεφύγει δέκα χιλιάδες και κάτι χρόνια μετά, αναζητώντας εκδίκηση. Παράλληλα, η κόρη του χαρακτήρα, κρατείται όμηρος από τους υπόλοιπους επτά Θεούς καθώς μόνο εκείνη έχει τις ικανότητες να καταπολεμήσει την εξωγήινη απειλή Gohma, την οποία αντιμετωπίζετε κατά την έναρξη του παιχνιδιού, πριν τα γεγονότα που σας διηγήθηκα με το γλαφυρό ύφος που με χαρακτηρίζει :P

Το βάρος που έχει δοθεί στην πλοκή του παιχνιδιού είναι εμφανές από τις πρώτες στιγμές ενασχόλησης μαζί του, ωστόσο δεν καταφέρνει να ξεφύγει εντελώς από κλισέ που χαρακτηρίζουν τα ιαπωνικά animes και από επιρροές παιχνιδιών όπως God of War. Το Asura’s Wrath υιοθετεί και αυτό επεισοδιακή δομή, με το παιχνίδι να χωρίζεται σε 18 μικρής διάρκειας επεισόδια, με το τέλος του καθενός να σε αφήνει στην αποκορύφωση της δράσης και πάνω στις ανατροπές. Επίσης, στα τέλη του κάθε επεισοδίου παρουσιάζονται και credits, προσφέροντας αρκετά στην anime εμπειρία που ήθελε να αποδώσει η Ιαπωνική ομάδα ανάπτυξης.

Το κάθε επεισόδιο είναι αρκετά σύντομο, με την καθαρή διάρκεια gameplay να μην ξεπερνάει τα 5 λεπτά. Στην πλειοψηφία τους θα βλέπετε cutscenes (τα οποία να σημειώσουμε είναι real-time και όχι CGI), και θα έρχεστε αντιμέτωποι με διάφορα Quick Time Events. Αν χάσετε ένα από αυτά, το παιχνίδι ενδεχομένως να σας δώσει μία ακόμα ευκαιρία να γυρίσετε στην μάχη, αλλά μετά από κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες θα καταλήξετε στον θάνατο του Asura. Τα QTE, είναι αρκετά διασκεδαστικά και προσδίδουν στην άριστη σκηνοθεσία του παιχνιδιού, αφού οι δημιουργοί καταφέρνουν έτσι να αναπαριστούν την δράση απο όποια οπτική γωνία επιθυμούν και όχι καταναγκαστικά πίσω από τον χαρακτήρα. Η χρήση τους ωστόσο, θα μπορούσε να είχε περιοριστεί κάπως.

Στα σημεία που δεν παρακολουθείτε κάποιο (διαδραστικό) βίντεο, θα κληθείτε να πολεμήσετε εχθρούς είτε έχοντας τον έλεγχο του χαρακτήρα, είτε σε onrails διαδρομές. Δυστυχώς, όσο καλοδουλεμένο είναι το σενάριο, τόσο οι μηχανισμοί gameplay φαίνονται να είναι προχειροφτιαγμένοι, χωρίς δημιουργική πινελιά και φαντασία. Τα πάντα κινούνται στις αρχές του button smashing (aka: πατήστε το πλήκτρο όσο πιο γρήγορα μπορείτε), κάνοντας το επίπεδο του gameplay αρκετά ρηχό. Ουσιαστικά τα κομμάτια με καθαρό gameplay, είναι ότι τα cutscenes στα περισσότερα παιχνίδια. Ένα διάλειμμα ώστε να μην γίνει κουραστικό και μονότονο το παιχνίδι. Αν αναζητάτε καθαρό gameplay στις αρχές του God of War ή του Dante’s Inferno, τότε μάλλον θα απογοητευτείτε, αφού η καθαρή διάρκεια gameplay είναι λιγότερη από 2 ώρες -από τις 6 που διαρκεί το παιχνίδι για έναν μέσο παίκτη.

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η κλίμακα και οι τοποθεσίες του παιχνιδιού. Οι επικές μάχες με πληθώρα από bosses (όπως αυτή που είδαμε και στο demo του τίτλου, το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε από XboxLive και PSN) είναι αυτές που θα θυμάστε από την τίτλο μετά το τέλος του, σε συνδυασμό με την μαγευτική φουτουριστική του ιστορία.

Τα γραφικά του τίτλου κυμαίνονται σε αρκετά καλά επίπεδα, όχι τόσο τεχνικά, αλλά όσο σε επίπεδο art direction. Η CyberConnect2, κατάφερε να συνδυάσει την ατμόσφαιρα των anime σε έναν τρισδιάστατο κόσμο βιντεοπαιχνιδιού, με τεράστια επιτυχία! Μπορεί να μην αποτελεί ορόσημο για τις τρέχουσες κονσόλες, αλλά εξ αιτίας του ιδιαίτερου στυλ γραφικών παίρνει (σχεδόν) άριστα στον τεχνικό τομέα. Κάτω από το καπώ, κρύβεται η Unreal Engine 3, την οποία είχε χρησιμοποιήσει και η ομάδα ανάπτυξης για τα υπόλοιπα παιχνίδια της, όπως τα .hack και το Naruto: Ultimate Ninja. Η εμπειρία της πάνω στην εν λόγω μηχανή, φαίνεται ξεκάθαρα με το framerate να μην πέφτει σχεδόν ποτέ από τα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Τα voice overs είναι σε αρκετά καλά επίπεδα, και προς μεγάλη μας έκπληξη, αντικρίσαμε και την υποστήριξη επιλογής των αυθεντικών Ιαπωνικών φωνών. Δυστυχώς, το lip sync στην Ευρωπαϊκή έκδοση έχει γίνει βάσει των αγγλικών φωνών, οπότε είναι λογικό να υπάρχει το φαινόμενο να μην έχουμε συγχρονισμό φωνής-χειλιών. Μικρό το κακό, γιατί τα Ιαπωνικά voice-overs προσδίδουν στην αισθητική και το κλίμα του παιχνιδιού. The way it’s meant to be played, που λέει και ο λαός! Η τρελή και εκθαμβωτική δράση πλαισιώνεται και από ένα εκπληκτικό κομμάτι το οποίο ταιριάζει απόλυτα με το στυλ του Asura’s Wrath και νομίζω ότι θα σας μείνει στο μυαλό και μετά το τέλος του παιχνιδιού.

Συνοψίζοντας

Είναι το Asura’s Wrath αξιόλογο παιχνίδι; Αξίζει η αγορά του; Η απάντηση είναι φυσικά ναι, ειδικά αν είστε λάτρης της ιαπωνικής κουλτούρας και των anime. Η διάρκειά του, μπορεί να φανεί απαγορευτική σε πολλούς ώστε να το αγοράσουν σε πλήρη τιμή, αλλά είναι τίτλος που αργά ή γρήγορα πρέπει να μπει στην βιβλιοθήκη σας! Αν είχε και πιο εξελιγμένους μηχανισμούς gameplay, δανείζοντας μερικά στοιχεία από το God of War, Dante’s Inferno ή το Castlevania: Lords of Shadow, θα μιλάγαμε για έναν τίτλο εξαιρετικό σε όλους τους τομείς. Α, ναι. Και λιγότερα QTEs :)

Το Asura’s Wrath είναι διαθέσιμο για αγορά στα καταστήματα!

Χ. Δοϊτσίδης για το XGamers.gr