GoldenEye 007

Μετά το GoldenEye της Rare για το Nintendo 64, πολλές είναι οι φορές τις οποίες διάφορες εταιρίες προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν το όνομά του. Μία σειρά απο νομικά ωστόσο θέματα, εμπόδισαν την Nintendo να αναπτύξει remake ή sequel, καθώς ο τίτλος ανήκε δικαιωματικά στην Rare, η οποία έχει πουληθεί στην Microsoft.  Σήμερα, μιαμιση δεκαετία σχεδόν αργότερα, το GoldenEye επιστρέφει δυναμικά δια χειρός Activision, την τωρινή κάτοχο των δικαιωμάτων των παιχνιδιών James Bond, και Eurocom, την εταιρία που κρύβεται πίσω απο την ανάπτυξη του εξαιρετικού Dead Space Extraction. Κατα πόσο όμως μπορεί να σταθεί αντάξια στον αρχικό τίτλο;

Gameplay
Απο την πρώτη στιγμή, το αίσθημα νοσταλγίας σας διακατέχει. Όλα δείχνουν γνώριμα, αλλά και τόσο διαφορετικά συνάμα.. Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του Daniel Craig σαν Bond, και μετά απο ένα σύντομο tutorial χειρισμού και gameplay, αναλαμβάνεται την πρώτη σας αποστολή. Όλα αρχίζουν, όπως τότε. Στην περιοχή του Dam, αλλά αυτή τη φορά, το δυνατότερο  hardware βοήθησε τους developers να ενσωματώσουν στοιχεία που στον τίτλο του 98 φάνταζαν απραγματοποίητα. Καλύτερο AI εχθρών, μεγαλύτερη φυσικότητα των όπλων… και ένα σωρό απο χαρακτηριστικά που θα δούμε στην συνέχεια του κειμένου.

Όπως είναι λογικό, ένας τίτλο του 98, δεν θα μπορούσε να σταθεί δίπλα σε άλλες μεγάλες κυκλοφορίες (καλη ώρα σαν το Black Ops). Έτσι, η Eurocom, ασέλγησε λίγο πάνω στον τομέα του gameplay, προσπαθώντας το να το κάνει πιο μοντέρνο, πιο φιλικό προς τους παίκτες. Με μία πρώτη ματιά, μπορούμε να πούμε ότι οι αλλαγές είναι καλές, με κυριότερη αυτή των attatchments των όπλων και του Aiming down sight που παρατηρείται σε κάθε σύγχρονο FPS. Ο Bond, είναι εφοδιασμένος με ένα smartphone, το οποίο βγάζει φωτογραφίες, και είναι γίνεται σημαντικό αρκετές φορές. Επιπλέον, το παιχνίδι έχει ανασχεδιαστεί ώστε να πάρει μια πιο εντυπωσιακή και κινηματογραφική άποψη, και απο ότι βλέπουμε, το έχει πετύχει.

Το Single player είναι αρκετά επιμελημένο, με αρκετά μεγάλη ποικιλία σε αποστολές, οι οποίες φτάνουν σε αριθμό τις 14. Το mode αυτό θα σας κρατήσει απασχολημένους για αρκετές ώρες – την στιγμή που μιλάμε το “κοντέρ” έχει γράψει 7 ώρες παρα κάτι, και βρίσκομαι στην προτελευταία. Οι πίστες είναι βασισμένες σε αυτές του N64, οπότε όσοι έχετε παίξει τον παλαιό τίτλο θα αναγνωρίσετε μερικές απο αυτές, όπως η Jungle ή αυτή με το Tank. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που το παιχνίδι θα πάρει μορφή rail shooter όπως το σημείο που είσαι πάνω στη μηχανή και προσπαθείς να πυροβολήσεις τους άλλους μηχανόβιους γυρω σου.

Το GoldenEye 64, ήταν ένας τίτλος ο οποίος συνέδεσε το όνομά τους με την ένοια του Multiplayer. Φυσικά, αυτό δεν θα μπορούσε να λείπει και στο remake. Εισάγωντας το παραδοσιακό Split-screen τεσσάρων παικτών, αλλά και online mutliplayer μέχρι και 8 παίκτες, το GoldenEye επανέρχεται στις ρίζες του. Όλα δείχνουν καλά μέχρι εδώ, μέχρι να ανακαλύψετε πόσα ψεγάδια υπάρχουν.

Ας αρχίσουμε απο το local multiplayer, το οποίο είμαι σίγουρος ότι ενδιαφέρεστε όλοι σας. Μπορείτε να επιλέξετε μέσα απο μία ποικιλία απο modes, ενώ μπορείτε να τους δώσετε την δική σας πινελιά, με τα ειδικά modifiers που έχει. Μπορείτε να κάνετε τα όπλα σας σαν αυτά του paintball, να επιλέξετε head-shot only, και ένα σωρό απο επιλογές τις οποίες μπορείτε να τις ανακαλύψετε και μόνοι σας -θα σας πάρει λίγο βέβαια.. Ωστόσο, θα σας είναι κάπως περίεργο να χειρίζεστε τον στόχο με το WiiMote σε μίσή οθόνη, αφού πρέπει να φτιάξετε τις ρυθμίσεις απο την αρχή, και να τις αλλάζετε κάθε τόσο. Στο τοπικό mutliplayer, είναι εμφανής η έλλειψη των custom classes, οπότε πρέπει να συμβιβαστείτε με τις default.

Ένας σύγχρονος FPS τίτλος, δεν θα μπορούσε να μην περιέχει και online Multiplayer. Μέσω του Nintendo Wi-Fi Connection, οι κάτοχοι μπορούν να παίξουν με άλλους παίκτες ανα τον κόσμο, ενώ υπάρχει και η επιλογή να μπείτε σε regional lobbys (σιγά μη βρείτε έλληνες στο Online..). Αν και ο τίτλος φαίνεται να έχει μεγάλες προοπτικές και στις διαδικτυακές μονομαχίες, το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο εκθαμβωτικό. Παρατηρείται συχνό lag (η δοκιμή έγινε με πραγματική ταχύτητα των 11MBps), ενώ το γεγονός ότι υποστηρίζει μόλις μέχρι και 8 παίκτες ταυτόχρονα οδηγεί σε μία μέτρια online εμπειρία, την ίδια ώρα που άλλα παιχνίδια της κονσόλας υποστηρίζουν μέχρι απο 10  και 32 (!!) παίκτες. Έστω ρε παιδιά, ένας αριθμός των 12 ατόμων δεν θα έβλαπτε. Σαν να μην έφτανε μόνο αυτό, η υποστήριξη φωνητικής επικοινωνίας είναι εντελώς αδύνατη, αφού το παιχνίδι δεν είναι συμβατό με το WiiSpeak ή το νέο headset. Στην προσπάθεια της Eurocom να εκσυγχρονίσει τον τίτλο, βλέπουμε ένα σύστημα XP, αντίστοιχο αυτών του CoD, αλλά και perk system και Challenges. Τα διαθέσιμα modes είναι αρκετά, με αυτό του Golden Gun να ξεχωρίζει. Στο εν λόγω mode, το golden gun εμφανίζεται σε τυχαίο σημείο στην πίστα, και οι παίκτες τρέχουν να το πάρουν. Κάθε kill με το χρυσό αυτό όπλο σας προσφέρει 5 πόντους, ενώ κάθε kill απο τα κοινά όπλα σας προσφέρουν 1 πόντο. Φυσικά, δεν λείπουν και τα κλασσικά Conflict και Team Conflict. Οι online αναμετρήσεις σας ωστόσο θα καταστραφούν άμμεσα, αφού μεγάλο ποσοστό παικτών χρησιμοποιούν το γνωστό σε όλους μας Grenade launcher. Τα Killstreak rewards κάνουν εμφανή την απουσίας τους, αφού αντί για κάποια ανταμοιβή σας δίνουν απλά περισσότερους XPs.

Το Friend System είναι το κλασσικό σύστημα της κονσόλας. Έτσι, για να γίνουν φίλοι δύο άτομα πρέπει να ανταλλάξουν τους δωδεκαψήφιους κωδικούς που θα βρούν στο μενού του παιχνιδιού.

Χειρισμός: Κάντο όπως οι άλλοι!
Το GoldenEye είναι το πρώτο FPS του Wii το οποίο σας επιτρέπει να παίξετε με όλους τους διαθέσιμους συνδιασμούς της κονόλας, απο το WiiMote και Nunchuck μέχρι το GameCube Controller. Ωστόσο το παιχνίδι δεν εκμεταλεύεται σωστά κανένα είδος χειρισμού. Η στόχευση του WiiMote δεν είναι τόσο ακριβής όσο θα μπορούσε να είναι, ενώ οι ρυθμίσεις δεν βοηθούν πολύ στο να επιλέξετε τις επιλογές της αρεστείας σας. Θετικό είναι το στοιχείο ότι υπάρχει και layout ίδιο με αυτό του Modern Warfare της κονσόλας, οπότε δεν χρειάζεστε καθόλου συνήθεια στα πλήκτρα.

Η χρήση του Classic Controller, δεν είναι και η καλύτερη δυνατή, αφού παρατηρείται ότι οι κινήσεις αντικατροπτίζονται πολύ απότομες στην οθόνη. Με λίγη συνήθεια όμως, μπορεί -μπορεί λέμε- να το συνηθίσετε.

Με το Gamecube controller, η στόχευση είναι πιο εύκολη, αλλά η έλλειψη πλήκτρων έχει σαν αποτέλεσμα να χρειάζονται συνδιασμοί μερικών ώστε να πραγματοποιηθεί μία εντολή, όπως πχ η mellee attack.

Το γεγονός ότι υποστηρίζει περισσότερα απο ένα χειρηστήρια σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να ξοδέψετε μία περιουσία για δεύτερους μοχλούς. Συνδέστε τα παλαιά σας GameCube χειρηστήρια, και ετοιμαστείτε για.. Χρυσό party!

Γραφικά
Το παιχνίδι έχει ανακοινωθεί ότι χρησιμοποιεί την φανταστική μηχανή γραφικών του Dead Space Extraction. Ωστόσο το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο. Ναι μεν παρατηρούνται αντανακλάσεις στις λείες επιφάνειες, καλό animation και ωραία μοντέλα χαρακτήρων, αλλά φαίνεται ξεκάθαρα ότι η μηχανή γραφικών ενός rail shooter δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά σε παιχνίδια με μεγάλες και προσβάσιμες εκτάσεις. Έτσι, το alliasing είναι εμφανές, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που παρατηρείται και πτώση του framerate. Στοιχείο που μας έκανε σημαντική εντύπωση είναι τα καταστρέψιμα περιβάλλοντα, αλλά ταυτόχρονα απογοήτευσε το γεγονός ότι υπάρχει μηδενικό bullet penetration.

Η προσαρμοσμένη μηχανή γραφικών για το Multiplayer, δεν μπορούμε να πούμε ότι κάνει την καλύτερη δουλειά, αφού την ίδια ώρα, παιχνίδια με μεγαλύτερους χάρτες όπως τα Call of Duty είναι πιο όμορφα και ευπαρουσίαστα. Το σύνολο σώζουν τα όμορφα εφέ φωτιάς και έκρηξης, ενώ σίγουρα υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης, τόσο στον σχεδιασμό των επιπέδων όσο και στα μοντέλα των χαρακτήρων.

Closing Comments
Το GoldenEye στο Wii, σίγουρα αποτελεί μία αξιόλογη πρόταση, προσφέροντας μία όμορφη single player εμπειρία, αλλά και multiplayer, το οποίο δυστυχώς δύσκολα θα σας κρατήσει απασχολημένους για καιρό. Αν έχετε 2-3 φίλους σας (και εννοείται και τον αντίστοιχο αριθμό χειριστηρίων), θα περάσετε αρκετές ώρες σε splitscreen αγώνες. Παρά τα τεχνικά προβλήματα, το GoldenEye είναι άξιο του προκατόχου του.

 

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.