Vaporware: Ζωή σε λόγου μας

Μετά την αδιαμφισβήτητη επιτυχία του άρθρου με τα Shovelware, ήρθε η ώρα να τα χώσω και στα Vaporware.

Πόσες φορές, έχουμε ακούσει για ένα παιχνίδι, αλλά δεν το είδαμε ποτέ; Πολλές, μην το ψάχνετε. Vaporware λοιπόν λέγονται όλα αυτά που δεν είδαν ποτέ το φως του ήλιου, για ποικίλους λόγους, συνήθως απο χρεοκοπία της εταιρίας, ή πάλι ανακοινώθηκε πριν την αρχή του Development, που στην συνέχεια μπορεί να ακυρώθηκε, ή απλά απο βαρεμάρα της εταιρίας. Κάποια απο αυτά τα παιχνίδια, μπορεί κάααποτε να κυκλοφορήσουν, μετά απο χρόνια δουλειάς και παραγωγής, σε σημείο να κρατάνε μέχρι και 15 χρόνια ανάπτυξης! Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι (πιο άλλο;) το Duke Nukem Forever, που βρίσκεται υπο ανάπτυξη απο το 1997 (!!!). Απο τότε, πέραν 2 γενιές κονσόλων, και οδεύουμε στην τρίτη! Πότε έχουν σκοπό να το βγάλουν; Η απάντηση; Μάλλον ποτέ. Η εταιρία χρεοκόπησε και ως λογικό αποτέλεσμα η παραγωγή σταμάτησε, παρόλο που κάποιοι απο την πρώην 3D Realms, επιμένουν πως το Project δεν είναι ακόμη νεκρό.

Image
Πιο Forever και απο Forever πήρε η παραγωγή του..

Και εδώ περνάμε στο στρατόπεδο της μαμάς Nintendo και στον διάδοχο του Super Mario 64, το λεγόμενο Mario 128. Ένα Demo έχει δειχθεί μόνο, όπου παρουσίαζε 128 Marios στην οθόνη(βλεπε στην εικόνα), θέλοντας να δείξει την δύναμη του Gamecube. Ο τίτλος αυτός δεν εμφανίστηκε ποτέ απο τότε, και φήμες τον θέλουν να μετατράπηκε στο Pikmin, και μετέπειτα πιθανώς στο Super Mario Galaxy (; ). Ευτυχώς τουλάχιστον, αυτόν τίτλο το είδα η ανθρωπότητα. Όχι όπως το Metroid Dread για το Nintendo DS, που ανακοινώθηκε σαν Sequel του άλλου τίτλου του DS το 2005, αλλά απο τότε δεν ακούσαμε τίποτα. Φήμες τον θέλουν να μην ήταν καν σε ανάπτυξη.

Image
128 χρόνια ανάπτυξης ίσως :p

Μην νομίζετε ότι σταματάμε εδώ κύριοι! Το πολυπόθητο SNES-CD (aka Playstation), ένα προϊόν συνεργασίας Sony και Ninty που θα πρόσθετε στο SNES δυνατότητα αναπαραγωγής CD. Η συμφωνία έληξε, και το Project έγινε το σημερινό Playstation. Το Project SNES-CD πήρε σάρκα και οστά σε συνεργασία με την Philips, αλλά πάλι δεν είδε το φως του ήλιου.

Και κάπου εδώ φτάνουμε σε ένα πρόσφατο παράδειγμα. Ένας τίτλος που σημάδεψε την κυκλοφορία του Wii, κατα την κυκλοφορία του, το Sadness. Το Sadness κατασκευάζεται (?) απο την Nibris, και σύμφωνα με το επίσημο Site, η ιστορία θα διαδραματίζεται κατα τον 2ο αιώνα στην Ρωσία. Απο το 2006 μέχρι το 2008, δεν είχε ακούσει κανεις τίποτα για το Sadness (που λεγόταν ότι θα χρησιμοποιούσε την μηχανή γραφικών του Oblivion), αλλά τότε επιβεβαιώνεται ότι είναι ακόμη υπο ανάπτυξη, και ήταν προγραματισμένη η κυκλοφορία για το φθινόπωρο του 2009. Κάτι τέτοιο δεν έγινε, το Domain του παιχνιδιού (sadness-wii.com) έληξε, αλλά στο επίσημο Site της Nibris το παιχνίδι φαίνεται ακόμη υπο ανάπτυξη για κυκλοφορία το… 2009! Η εταιρία ισχυρίζεται πως το παιχνίδι είναι ήδη έτοιμο αλλά δεν βρίσκεται Publisher.

Image
Το μόνο που έχουμε απο το Sadness..

Και συγνώμη κυρία εταιρία παραγωγής; Ποια είστε που μας πορώνεται τώρα, και περιμένουμε 10 και περισσότερα χρόνια να παίξουμε το παιχνίδι; Ας μην το ανακοινώνατε ποτε πια! Πράγματα είναι αυτά; Ή είναι καλύτερο να ανακοινώνεται ένα παιχνίδι πριν ακόμη αρχίσει να φτιάχνεται; Και να πεις ότι καθυστερεί και βγαίνει τέλειο.. Εδώ ολόκληρο Zelda γίνεται σε 4 χρόνια, και είναι και 60 ώρες παιχνίδι Image . Έχω βάσιμες υποψίες ότι οι ομάδες ανάπτυξης αποτελούνται απο Έλληνες! Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση! Θα φτάσουμε 50 χρονών και θα περιμένουμε τον Duke! Δεν ειναι κατάσταση αυτή. Έλεος πια.. Στο τέλος, θα πηδηχτούμε απο το παράθυρο!

Νίκος Μπούγας

Γεια σας! Ονομάζομαι Νίκος Μπούγας, γνωστός εδώ μέσα σαν Scof. Είμαι ο εμπνευστής και δημιουργός του XGamers και γενικά αυτός που βάζει την τάξη στα ρεμάλια που θέλουν να αποκαλούνται συντάκτες.. Στον ελεύθερό μου χρόνο πίνω τζιν τονικ.