Prince of Persia The Forgotten Sands Review

To νεο Prince of Persia κυκλοφορησε λοιπον επιτελους, μαζι βεβαια με την ομονυμη κινηματογραφικη παραγωγη! Περιττο να πω λοιπον οτι σαν μεγας φαν της σειρας εσπευσα να το αγορασω! Η αληθεια ειναι οτι ειμουν τοσο εκστασιασμενος απο την κυκλοφορια που ουτε καν σκεφτηκα να κοιταξω κριτικες κλπ. Prince of Persia means Ubisoft Montreal σκεφτηκα..τι μπορει να παει στραβα! Κατα βαθος ηξερα ομως οτι μια κυκλοφορια παιχνιδιου την ιδια χρονικη περιοδο με την ταινια δεν ηταν συμπτωση..και αυτες οι ταυτοχρονες κυκλοφοριες ειναι πολλες φορες αυτες που φερνουν τα πανω, κατω!

Το Prince of persia του 2008 για τις κονσολες PS3/ Xbox 360 και για το PC πηγε τη σειρα σε μια νεα κατευθυνση. Open world με υπεροχα hand made γραφικα, εντυπωσιακα ακρβατικα καθως και μια co-op αισθηση, δεν θυμιζε σε τιποτα τους προηγουμενους τιτλους! Πολλοι fans ενιωσαν απογοητευση για αυτη τη “στραβοτιμονια” αν και το παιχνιδι ηταν οχι μονο αξιολογο αλλα και ισως απο τις καλυτερες κυκλοφοριες του 2008.


Αντιθετα με αυτο το Forgotten Sands ηρθε να επαναφερει την παλια και γνωριμη αισθηση των Prince of Persia! Θυμιζει το Sands of Time πολυ, υπερβολικα πολυ στα πρωτα επιπεδα! Οι δυναμεις του χρονου εχουν λοιπον ξεθωριασει. Ετσι οταν ξεκινησετε να παιζετε δεν θα αντικρισετε καμια καινοτομια, τιποτα που δεν εχετε ξαναδει! Παρολαυτα στη συνεχεια θα αλλαξετε γνωμη, μιας και ευτυχως το παραπανω συμβαινει μονο στην αρχη. Παρολαυτα η επανασχεδιαση του παιχνιδιου απο το 0 αποτελει μεγαλο πλεονεκτημα! Εχει δανειστει τα στοιχεια που εκαναν διασημη την σειρα και τα εχει χρησιμοποιησει και συνδυασει με καινουρια! Τα επιπεδα επανερχονται στη γραμικη τους μορφη, οι μαχες δεν περιοριζονται στα Bosses και ο παλιος καλος πριγκηπας επανερχεται!

Η ιστορια του παιχνιδιου ειναι λιγακι περιπλοκη. Πρεπει να παραδεχτω οτι δεν βγαζει και πολυ νοημα..Η ιστορια του πριγκηπα τοποθετηται αμεσως μετα τα γεγονοτα του Sands Of Time και βεβαια δεν δενει με αυτη! Επικεντρωνεται αναμεσα στην αντιπαλοτητα των 2 αδερφων ( μην ρωτησετε ποιος ειναι ο 2ος αδερφος και εγω ακομη αναρωτιεμαι ). Ολα πηγαινουν καλα μεταξυ τους μεχρι που κακα και σκοτεινα δαιμονια μπαινουν στο κεφαλι του ενος και ετσι ο Prince πρεπει να γλιτωσει απο τον ανθρωποφαγο συγγενη του. Η αφηγηση γινετε με απλο τροπο μεσα απο τις σκεψεις του Πριγκηπα και τις χιουμοριστικες ατακες του. Η προσωπικοτητα του οποιου ευτυχως δεν ειναι σαν τον αλλοπροσαλο πριγκηπα του 2008 αλλα η τρυφεροτητα, το χιουμορ και η οργη του μας θυμιζουν τον αυθεντικο!


Ενταξει ολες οι ιστοριες, οι κυκλοφοριες κλπ αλλα η ουσια του παιχνιδιου? Τα επιπεδα ειναι παλι γραμμικα οπως ειπαμε και open world περιβαλλον δεν υπαρχει ουτε για δειγμα! Ομως αυτο αποτελει πλεονεκτημα στην πραγματικοτητα. Kαθε επιπεδο ειναι ξεχωριστο και ξεχειλιζει απο προτοτυπια ετσι ωστε σε καθε ενα να συναντατε νεες προκλησεις και αποκτατε καινουριες δυναμεις χωρις τιποτα απο αυτα να ανακυκλωνεται! Ξεκινατε μονο με τις ακροβατικες ικανοτητες σας δηλαδη μπορειτε να περπατατε στον τοιχο, να κρεμιεστε απο πεζουλια και στηλους κλπ. Καθως προχωρατε ομως θα αποκτατε συνεχως νεες ικανοτητες τις οποιες συνδυαζετε και καταφερνετε κατι μοναδικο. Το να περπατησετε πανω σε ενα τοιχο και να πηδηξετε στο απενταντι πεζουλι μπορει να φαινεται ευκολο, οταν ομως η πορτα στην απεναντι μερια αρχιζει να κλεινει ο χρονος σας πιεζει! Θα χρειαστει να παγωσετε τον χρονο ή να το επιβραδυνεται, να ανακαλυψετε την πιο ευκολη διαδρομη και να εχετε πολυ καλο timing και συγχρονισμο φυσικα. Αυτα κρατουν το platforming ζωντανο στο παιχνιδι.

Και αν αυτα σας ακουγονται βαρετα τοτε μαλλον ξεχασατε τις δυναμεις που αποκτατε..οχι δεν ειναι μονο ο ελεγχος του χρονου. Η πιο σημαντικη ικανοτητα, και αυτη που δινει το περισσοτερο βαθος στο παιχνιδι και πανω στην οποια εστιαζει το Gameplay ειναι η ικανοτητα να παγωνεται το νερο. Και αυτο με το πατημα ενος κουμιου. Ναι ετσι μπορειτε να ανεβαινετε καταρακτες αλλα δεν τελειωνει εκει. Ουτε ειναι τοσο απλο οσο φαινεται. Με την χρηση αυτης της “μαγειας” μπορειτε να μετατρεπεται νερο σε αναριχησιμους στηλους βεβαια για περιορισμενο χρονικο διαστημα! Αυτο σημαινει οτι θα βρεθειτε στην αναγκη να παγωσετε τον νερο ενω ειστε κυριολεκτικα στον αερα, κατα τη διαρκεια ενος αλματο δηλαδη! Μολις κατανοησετε τα βασικα θα καταλαβετε ποσο εξυπνο ειναι. Δεν θα ηταν σωστο να αποκαλυψω τις αλλες δυναμεις που κερδιζετε για να μην χαλασω τη διασκεδαση, αλλα θα χρειαστει να συνδυασετε πολλες απο αυτες για να καταφερετε να περασετε ενα επιπεδο!


Εκτος φυσικα απο ολα τα εντυπωσιακα ακροβατικα και μαγικα θα κληθειτε να λυσετε και με αρκετους γριφους. Δεν ειναι τοσο πολλοι οσο στα προηγουμενα παιχνιδια, ουτε τοσο δυσκολοι εχουν ομως μια ποικιλια αν και το μοτιβο “γυρνα τον μοχλο” παραμενει. Η μονη σημαντικη δυσκολια που θα εχετε με αυτους τους γριφους ειναι καθαρα πρακτικη και αφορα την καμερα. Ενω η καμερα υποτιθετε οτι ειναι ελευθερη οι designers του παιχνιδιου επελεξαν να την σταθεροποιησουν στις πιο ακαταλληλες στιγμες. Εξαιτιας αυτου δεν θα ειναι λιγες οι φορες που δεν θα ξερετε τι πρεπει να κανετε ή που θα δειτε το Game Over σε μια απελπισμενη προσπαθεια να πιαστειτε απο μια ανυπαρκτη προεξοχη.

Σε γενικες γραμμες λοιπον διακρινουμε ενα προσεγμενο παιχνιδι. Προτοτυπια και Platforming συνδυαζονται αψογα ερχονται ομως και καπου εδω τα αρνητικα. Οι μαχες. Prince of Perisa και μαχες αποτελουν αναποσπαστο κομματι. Και ανεκαθεν υπηρχαν δυνατο χαρτι. Οι αποφυγες, τα ποικιλα οπλα, ο συνδυασμος των αλματων και ακροβατικων για να εξολοθρευσετε τους αντιπαλους αποτελουν παρελθον. Οχι οτι δεν υπαρχουν, απλα ειναι εντελως αχρηστες. Η ουσια τωρα ειναι τα γερα νευρα και το ατελιωτο Button Mashing. Γερα νευρα γιατι θα σκυλοβαρεθειτε αλλα παντα θα υπαρχουν αλλοι 100 εχθροι για να σας εκνευρισουν και αλλο. Μαγικες ικανοτητες εχετε αλλα καθε αλλο πατα βαθος δινουν στις μαχες..απλα σας διευκολυνουν να εξολοθρευσετε μια ντουζινα σκελετων γρηγοροτερα. Για καλη μας τυχη οι μαχες δεν θα σας απασχολησουν πολυ και ισοσταθμιζονται απο την συνολικη ποιοτητα.


Οσον αφορα τον οπτικο τομεα δεν χρειαζονται πολλα πραγματα. Ολα ειναι υπεροχα. Εξαιρετικος φωτισμος, υψηλης ποιοτητας textures και πολλες λεπτομερειες. Αυτο που συναρπαζει ειναι το animation του prince που ειναι μεγευτικο και εχει μια “απαλη” αισθηση.
Στην εκδοση του Wii δυστυχως ισχυει το αντιθετο..τι εννοω! Παρτε αυτη την παραγραφο και αντικαταστηστε καθε λεξη με την αντιθετη της.! Θα εχετε παρει μια μικρη ιδεα ομως και παλι δεν θα ειστε σε θεση να συνειδητοποιησετε για τι πραγμα μιλαμε..και δεν το λεω επειδη ειμαι φαν της Sony. Θα το επιβεβαιωσει και αλλος!!

Το Forgotten Sands ειναι μια μαγευτικη επιστροφη στο παρελθον του πριγκηπα! Η σειρα επιστρεφει στα λημερια της, και τα πραγματα μπαινουν στη θεση τους ομως θα χρειαστει λιγος χρονος για να προσαρμοστουν στις αλλαγες. Τεχνικα προβληματα υπαρχουν αλλα θα αποροφηθειτε τοσο που δεν θα τα θυμαστε καν. Ενα MUST BUY για Fans Και οχι μονο!

Γραφικα :9
Gameplay :8
Ηχος :9
Διαρκεια :8

Γενικα : 8

Άγγελος "papp0us" Παπαναγιώτου

Γιος της Zelda. αδελφός του Cris Redfield, έχω συμμαχήσει με τον Solid για να κατατροπώσουμε τον Bowser, πριν φάει τη Lara. Με το Android στο ένα χέρι και το χειριστήριο του Xbox στο άλλο η νίκη είναι δική μου!